REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Netikėtai vilnietį užklupę negalavimai pareikalavo patuštinti piniginę, mat bandymas poliklinikoje sulaukti skubios pagalbos baigėsi šnipštu – eilėje laukti būtų reikėję net porą mėnesių. Savo ruožtu Sveikatos apsaugos ministerija pripažįsta, kad, norint greičiau patekti pas gydytoją, kartais reikia susimokėti, o eilės pas medikus formuojasi ir dėl neatsakingo pacientų elgesio.

Netikėtai vilnietį užklupę negalavimai pareikalavo patuštinti piniginę, mat bandymas poliklinikoje sulaukti skubios pagalbos baigėsi šnipštu – eilėje laukti būtų reikėję net porą mėnesių. Savo ruožtu Sveikatos apsaugos ministerija pripažįsta, kad, norint greičiau patekti pas gydytoją, kartais reikia susimokėti, o eilės pas medikus formuojasi ir dėl neatsakingo pacientų elgesio.

REKLAMA

Vilnietė Julija su portalu tv3.lt pasidalino savo vyro istorija apie gana nesėkmingą bandymą gauti nemokamą medicininę pagalbą poliklinikoje skubiai.

Eilė pas gydytoją – 1,5 mėnesio

„Taip jau atsitiko, kad mano vyrui šiais metais reikėjo kreiptis pas dermatologą du kartus ir abu kartus ėjo mokamai, kadangi mes ne aiškiaregiai ir prieš du mėnesius negalime numatyti, kad reikės užsirašyti pas dermatologą“, – laiške tv3.lt rašė Julija.

Anot skaitytojos, pirmuoju atveju ant jos vyro kojų „atsirado niežulys“, o vyras dėl diskomforto negalėjo užmigti.

„Savaime suprantama, kad pagalbos reikėjo skubiai, o ne po poros mėnesių. Bet, deja, pas mūsų dermatologus Vilniuje eilės tokios, kad mažiausiai 1,5 mėnesio reikėjo laukti, dėl to kreipėmės į privačią kliniką“, – dėstė moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Joje vyras apžiūrai priimtas po poros dienų, tačiau konsultacija ir tyrimai kainavo 60 eurų.

Antroji Julijos vyro nelaimė – į kojos nykštį ėmęs įauginėti nagas. Vyras Naujininkų poliklinikoje užsirašė pas chirurgą.

REKLAMA

„Deja, gydytojas nieko negalėjo padėti be tyrimų dėl nagų grybelio, taigi ir vėl teko eiti pas dermatologą. Artimiausias užrašymas rugpjūčio mėnesį. Kaip gyventi su skaudančiu pirštu?“ – piktinosi skaitytoja.

Galiausiai vyro nagas ėmė juoduoti, tačiau, Julijos teigimu, chirurgas atsisakė ką nors daryti be tyrimų dėl nagų grybelio. Vyrui vėl teko užsirašyti mokamai konsultacijai privačioje klinikoje.

„Tai, Gerbiamas Ministre, už ką mes mokame kiekvieną mėnesį mokesčius į „Sodrą“? Ir kaip sutvarkėte sistemą, kad eilių nėra pas gydytojus? Ką Jūs galite pasiūlyti tokiu atveju? Ar neturi būti numatyta užrašymų kiekvienai dienai ekstra atveju?“ – klausimą sveikatos apsaugos ministrui perdavė moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Kai ilga eilė, tenka ir sumokėti

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pažymi, kad, pagal galiojančią tvarką, pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per septynias dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių, dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku.

Vis dėlto, jei pagalbos prireikia skubiai, kiekvienas Lietuvos gyventojas turi teisę ją gauti nedelsiant.

„Valstybinės ligonių kasos duomenimis, Vilniuje gydytojo dermatovenerologo konsultacijos iš tiesų tenka laukti ilgiau. Tačiau pas šiuos gydytojus specialistus antrinio lygio paslaugoms nereikia šeimos gydytojo siuntimo, todėl galima rinktis bet kurios gydymo įstaigos, kurios paslaugos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto, specialistą, pas kurį tuo metu yra mažiausia eilė. Informaciją apie eiles pas gydytojus galima rasti teritorinių ligonių kasų interneto svetainėse“, – atsakyme tv3.lt rašė SAM atstovė Gabrielė Banaitytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAM duomenimis, šeimos gydytojo komandoje dirbančių chirurgų konsultacijoms dauguma pacientų (75 proc.) Vilniuje priimami per savaitę, todėl eilių pas šiuos specialistus būti neturėtų.

„Kas dėl minimos gydytojo nuostatos pirmiausiai reikalauti tyrimo rezultatų, jis turėjo pacientui suprantamai paaiškinti, kodėl reikalauja tyrimų prieš gydymą. Nežinant visų vizito detalių, sunku objektyviai įvertinti situaciją, tačiau greičiausia tarp paciento ir mediko pritrūko žmogiško susikalbėjimo. Bet kokiu atveju, jei pacientas yra nepatenkintas teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, jis pirmiausiai turi kreiptis į gydymo įstaigos vadovą“, – rekomendavo G. Banaitytė.

REKLAMA

Ji taip pat pastebi, kad eilės pas gydytojus specialistus neretai susidaro dėl pačių pacientų elgesio. Pavyzdžiui, dėl paciento noro registruotis būtent pas kurį nors konkretų specialistą ar konkrečioje įstaigoje, dėl pacientų neatvykimo nurodytu laiku, medikų trūkumo, įstaigų darbo organizavimo, dėl per dažno pacientų kreipimosi į medikus be reikalo ir kt.

Vis dėlto, kaip pažymi G. Banaitytė, pacientai, nenorintys laukti jiems paskirtos PSDF lėšomis apmokamos konsultacijos, greičiau ją gali gauti susimokėję. 

TURI NUOTRAUKŲ AR VIDEO MEDŽIAGOS ŠIA TEMA?
Atsiųsk mums!
SIŲSTI

Dėkojame! Medžiaga sėkmingai išsiųsta redaktoriui.

REKLAMA

Peržiūrėjus, ji bus patalpinta į straipsnį.

SIŲSTI
arba
PRIDĖTI
Klaida: nuotrauka, kurią bandote įkelti, užima per daug vietos ... (kažkas panašaus)
Įkelkite savo turimas nuotraukas ar video medžiagą ir nurodykite savo kontaktinius duomenis, kad prireikus galėtume su jumis susisiekti.
PUBLIKUOTI
PUBLIKUOTI

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų