REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarpsezoniu britas Davidas Coulthardas neturėjo poilsio, buvęs F-1 lenktynininkas, dabar BBC kanalo komentatorius dalyvavo kuriant naują dokumentinį filmą apie „Formulę-1“. Pirmosios filmo dalies premjera bus parodyta per BBC World kanalą vasario 14 dieną, joje bus kalbama apie pernykštį „Mercedes“ komandos triumfą. Apie tai britas kalbėjosi su „Die Welt“ žurnalistais, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

- Ar „Sidabrinės strėlės“ dominuos ir 2015 metų sezone?

- Turint galvoje, kad Techninis reglamentas išlieka mažai pasikeitęs, lenktynininkai šioje komandoje liko tie patys, „Formulėje-1“ šiais metais labai mažai tikėtina revoliucija. Būčiau labai nustebęs, kad jau bent pirmą sezono dalį pirmąsias pozicijas užimtų ne „Mercedes“ pilotai. Sezono pradžioje ši komanda diktuos sąlygas ir bus orientyru kitiems.

REKLAMA

- Per bandymus Jereze jie demonstravo pavydėtiną stabilumą...

- Taip, tai buvo stebėtinai gražu. Kažkur aš perskaičiau, kad Nico Rosbergas ir Lewisas Hamiltonas su savo naujais W06 sugebėtų iš Ispanijos nuvažiuoti net iki Melburno. Ir nors „Ferrari“ buvo kiek greitesnė, esu įsitikinęs, kad „Mercedes“ visai nesiekė pademonstruoti viso potencialo anksčiau laiko, todėl savo bolidus reguliavo labai konservatyviai.

- Ar visa tai reiškia, jog sirgalių laukia labai neįdomus sezonas?

- Nemanau. „Formulėje-1“ visuomet vyksta kova, kurią įdomu stebėti. Technologijos yra toliau vystomos, o techninio aptarnavimo juosta toliau kais dėl pačių įvairiausių politinių intrigų. Be to, lenktynės vyksta labai įdomiose šalyse, gerose trasose, kuriose mes pamatysime pačių įvairiausių dvikovų. Kažkam vienam atiteks pergalė, o kiti pralaimės, kaip tai visuomet būna sporte. Todėl esu įsitikinęs, kad mūsų laukia labai įdomus sezonas.

REKLAMA
REKLAMA

- Viena iš svarbiausių intrigų pernai buvo R. Rosbergo ir L.Hamiltono dvikova. Ar ji pasikartos šiais metais?

- Tarp pirmaujančios komandos pilotų visuomet vysta arši kova dėl titulo. Jie abu turi vienodas mašinas ir aplenkti savo kolegą jiems yra pats svarbiausias uždavinys. Tai standartinė „Formulės-1“ komandoms situacija, gal tik išskyrus „Ferrari“ situaciją Michaelio Schumacherio laikais, kai buvo labai griežta subordinacija...

- Pernai Spa situacija priėjo iki to, kad tarp abiejų „Mercedes“ pilotų įvyko incidentas, o Monake Lewisas atsisakė paspausti ranką Rosbergui...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- To beveik neįmanoma išvengti. Abu jie turi bolidus, su kuriais galima laimėti čempiono vardą. O tai dažniausiai priveda prie konfliktų trasoje. Esu įsitikinęs, kad ir šiais metais priešprieša tarp jų išliks, galime sulaukti ir incidentų. O mes turime padėkoti „Mercedes“ vadovybei, kad ji nesistengė konfliktų nuslėpti nuo visuomenės. Abiems pilotams buvo leista rimtai varžytis tarpusavyje, o sirgaliai dėl to tik laimėjo.

- Rosbergas ilgai pirmavo čempionate, bet galiausiai titulą laimėjo Hamiltonas. Kokią pamoką iš to Nico turi išmokti?

REKLAMA

- Nico mokymosi procesas ir patirties kaupimo procesas dar nėra baigtas. Manau, kad pernykštė kova N. Rosbergą išmokė daug naujo, juk tai realiai buvo pirmas sezonas, kai Nico rimtai kovojo dėl čempiono titulo. Yra labai sunku psichologiškai pasiruošti tam, kad kiekvienas žodis tavo atžvilgiu bus aštrus, kiekvienas tavo manevras bus daug analizuojamas. Visa tai sudaro milžinišką spaudimą pilotui, kurį sunku atlaikyti. O štai Lewisas jau turėjo kovos dėl titulo patirties, todėl jam buvo lengviau susidoroti su milžiniška įtampa. Šiais metais Nico bus geriau psichologiškai pasiruošęs nei 2014 metais, tuo tarpu Lewisas jau pasiekė tam tikrą ribą, kai daugiau pasiekti yra beveik neįmanoma. L. Hamiltonas iš esmės beveik neturi trūkumų, bet dabar visais atžvilgiais tapo daug stipresnis negu 2008 metais. Jį bus labai sunku nugalėti.

REKLAMA

- Abu „Mercedes“ pilotus nustebino „Ferrari“ greitis per pirmuosius bandymus, N. Rosbergas net pasakė, kad jis yra nuščiuvęs. Ar iš tiesų „raudonieji eržilai“ yra pajėgūs įveikti „Mercedes“?

- Sunku pasakyti, reikia sulaukti bent pirmųjų lenktynių. Bet dabar jau aišku, kad „Ferrari“ šiais metais bus aiškiai stipresnė komanda. Jų modernizuota jėgainė yra ryškiai galingesnė nei buvo spėjama, bet reikia pažiūrėti, kokio pajėgumo bus „Renault“ variklis. Aš negaliu pasakyti, kiek ilgai užtruks „Mercedes“ dominavimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kai M. Schumacheris 1996 metais perėjo į „Ferrari“, ši komanda nebuvo pačios geriausios sportinės formos, panašiai kaip ir dabar. Ar manote, kad Sebastianas Vettelis gali italų komandą atvesti prie pergalių?

- Tam yra visos sąlygos. Sebastianas yra „pergalių gaminimo mašina“, šia prasme jis kažkiek panašus į Michaelį. Jis jau iškovojo keturis titulus kartu su „Red Bull“, o tai daug apie ką sako. Bet kartu negalima pamiršti, kad „Formulė-1“ per pastaruosius metus labai pasikeitė ir aš nemanau, kad S. Vettelis turi naudoti tuos pačius metodus, kuriuos naudojo M. Schumacheris. Sebas turi matyti perspektyvą ir smarkiai padėti komandai vystytis.

REKLAMA

- Ar jis yra pajėgus įvykdyti tokią užduotį?

- Manau, kad taip. Pažiūrėkite į „Ferrari“ – tai yra klasikinė F-1 komanda, kurios arsenale labai daug pergalių. Maranello miestelyje pergalės skonis yra pažįstamas, sėkmės troškimas yra įaugęs į jų kraują. Kas gali sutrukdyti siekti titulo tokiam sportininkui kaip Sebastianas Vettelis? Manau, kad kur kas sudėtingiau buvo „Red Bull“ komandą nuvesti iki pasaulio čempionų titulo, kuri neturėjo nei garsios istorijos, nei didelių pergalių patirties. Ir vis dėlto jie pasiekė savo – laimėjo net 4 pasaulio čempiono titulus. Manau, kad tai buvo nerealus pasiekimas.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų