• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įspūdingi skaičiai, iliustruojantys monstrinius Dakaro mastelius, nėra visiškai tikslūs. Antai teiginys, kad drauge su lenktynių karavanu keliauja 280 žurnalistų (neskaitant maždaug 1800, dirbančių nuotoliniu būdu) būrys,  yra šiek tiek išpūstas: su spaudos akreditacijomis į bivaką patenka nemažai užkietėjusių automobilių sporto fanų, nes tai iš tiesų vienas geriausių būdų paragauti tikrų Dakaro dulkių.
Kai pirmojoje Dakaro stovykloje iš naujutėlaičio „Toyota Hulix“ pikapo argentinietiškais registracijos numeriais išlipo vyrukas, kaip du vandens lašai panašus į Lietuvos ralio veteraną Audrių Pivorą, buvau beišsigąstąs, kad nuo karščio neprasidėjo haliucinacijos. Laimei, labai greitai visas abejones išsklaidė paprasčiausias „labas“.

Įspūdingi skaičiai, iliustruojantys monstrinius Dakaro mastelius, nėra visiškai tikslūs. Antai teiginys, kad drauge su lenktynių karavanu keliauja 280 žurnalistų (neskaitant maždaug 1800, dirbančių nuotoliniu būdu) būrys,  yra šiek tiek išpūstas: su spaudos akreditacijomis į bivaką patenka nemažai užkietėjusių automobilių sporto fanų, nes tai iš tiesų vienas geriausių būdų paragauti tikrų Dakaro dulkių.
Kai pirmojoje Dakaro stovykloje iš naujutėlaičio „Toyota Hulix“ pikapo argentinietiškais registracijos numeriais išlipo vyrukas, kaip du vandens lašai panašus į Lietuvos ralio veteraną Audrių Pivorą, buvau beišsigąstąs, kad nuo karščio neprasidėjo haliucinacijos. Laimei, labai greitai visas abejones išsklaidė paprasčiausias „labas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_3149


Dakaras man iš tiesų rūpėjo labai seniai, nes tai ką matai per televizorių tiesiog negali nekelti susižavėjimo ir pagarbos čia startuojantiems žmonėms. Todėl ilgai brandinęs sprendimą aš jau pernai prisiruošiau atkeliauti iki Argentinos ir Čilės. Ir ačiū Dievui, kad tai padariau, nes tik čia atvykęs suvokiau, jog pats kaip sportininkas nesu subrendęs Dakarui. Kodėl? Todėl, kad nors visą ralisto  karjerą praleidau šturmano kėdėje, čia niekas arba beveik niekas ką moku neturi prasmės. Čia niekada tiksliai nežinai kur esi, negali vairuotojo nei „pagreitinti“, nei „sulėtinti“. Dakaras greičiau yra orientavimosi sportas, kur šturmanas padeda apsispręsti, kuria kryptimi važiuoti. Man visko reiktų mokytis iš naujo“, – samprotavo A. Pivoras, savo trofėjų kolekcijoje turintis keletą Lietuvos čempiono įvairiose klasėse titulų bei absoliutaus nugalėtojo karūną, važiuojant drauge su Evaldu Čirba.
Nepaisant visų šių abejonių, Audrius tikina Dakaro greičio ruožuose ir bivakuose  pasiutusiai gerai leidžiantis laiką. Nepaisant lietuviams neįprasto karščio (vietiniams žmonėms +35 ar net 40 yra visiškai normalu), kasdien nuvažiuojamų didžiulių atstumų, nakvynės palapinėje ir nerealaus kiekio dulkių – dviejų savaičių ekspediciją po Argentiną, Čilę ir Boliviją ralio meistras vadina fantastiška.

REKLAMA

IMG_3162


„Agentūriniai“ turistai niekada nepamato tokių vietų, neturi tokių kontaktų su čionykščiais žmonėmis ir nepasikrauna tokių emocijų, kokias gauna keliaujantys su Dakaro peletonu. Skamba kaip visiška nesąmonė, tačiau su mažiausių kaimelių gyventojais kuo puikiausiai susikalbi „pirštų kalba“: nes mes nemokam ispaniškai, o jie – jokia kita kalba“, – dėstė A. Pivoras.
Lenktynininkas pripažino, kad toks „dakarinių“ šalių pažinimo būdas yra apčiuopiamai brangesnis, nei keliaujant įprastais būdais. Vien už žurnalisto akreditaciją reikia pakloti 3000 eurų. Antra tiek kainuoja visureigio nuoma lenktynių dienoms. Žinoma, galima drauge su visais Europos sportininkais, atplukdyti į Pietų Ameriką savo transportą, tačiau taip tikrai nėra pigiau. Pigiausia kelionės į Dakarą dalis – lėktuvo bilietai, atsieinantys apie 1500 eurų.  Norint juos įsigyti šiais laikais nebereikia valgyti vien tik džiūvėsių ir gerti vandens iš čiaupo. Visa Dakaro ralio pamatymo iš arti kaina – maždaug 10 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_2920


„Vienas pačių geriausių dalykų, kuriuos gauni keliaudamas tokiu būdu – Dakaro organizatorių pagalba suteikiant tikslias privažiavimo iki greičio ruožų schemas. Šios vietos skiriasi nuo įprastų žiūrovų zonų, yra sunkiau pasiekiamos, tačiau tikrai padedančios pamatyti kur kas įdomesnių reginių ir patirti nekasdienių emocijų. Pavyzdžiui, šiandien judėdami link vieno ralio stebėjimui rekomenduojamo fotogeniško taško, atsirėmėm į visiškai išplautą kelio atkarpą – vietoj kelio žiojėjo keleto metrų skardis, atsiradęs po liūčių sezono. Čia visą laiką turi būti labai atidus“, – patirtimi dalijosi A. Pivoras.

N40 vyrų autoklubas

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų