• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokietijos automobilių koncernas BMW surengtame virtualiame „#NEXTGen 2020“ renginyje atskleidė savo naująjį tik elektra varomą visureigį „BMW iX“. Šis koncepcinis, bet serijinei gamybai jau artimas modelis debiutuos 2021 m. pabaigoje ir pasižymės 5G ryšio ir autonominio vairavimo technologijomis.

Didesnio pravažumo elektromobilis „BMW iX“ sukurtas iš pagrindų kaip elektromobilis. Jame pritaikytos naujausios bendrovės inovacijos dizaino, autonominio vairavimo, ryšių, elektrifikacijos ir paslaugų srityse. Elektromobilis kurtas galvojant ir apie jo draugiškumą aplinkai – naudojamos aplinkai draugiškos medžiagos, net ir pačios baterijos gaminamos tvaresniu būdu, yra perdirbamos. O kurdama inžinerinius ir dizaino sprendimus BMW pirmiausia galvojo apie žmogų – vairuotoją ir keleivius: jų komfortą, prabangą ir saugumą.

Vokietijos automobilių koncernas BMW surengtame virtualiame „#NEXTGen 2020“ renginyje atskleidė savo naująjį tik elektra varomą visureigį „BMW iX“. Šis koncepcinis, bet serijinei gamybai jau artimas modelis debiutuos 2021 m. pabaigoje ir pasižymės 5G ryšio ir autonominio vairavimo technologijomis.

Didesnio pravažumo elektromobilis „BMW iX“ sukurtas iš pagrindų kaip elektromobilis. Jame pritaikytos naujausios bendrovės inovacijos dizaino, autonominio vairavimo, ryšių, elektrifikacijos ir paslaugų srityse. Elektromobilis kurtas galvojant ir apie jo draugiškumą aplinkai – naudojamos aplinkai draugiškos medžiagos, net ir pačios baterijos gaminamos tvaresniu būdu, yra perdirbamos. O kurdama inžinerinius ir dizaino sprendimus BMW pirmiausia galvojo apie žmogų – vairuotoją ir keleivius: jų komfortą, prabangą ir saugumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

The first ever BMW iX.


„BMW i“ serijos modeliai mums visuomet buvo „ateities dirbtuvės“ ir inovacijų šaltiniu. Nuolat siekiame sukurti ką nors naujo – tai esminė mūsų strategijos dalis. O naujasis „BMW iX“ – pats ryškiausias to pavyzdys“, –  sakė „BMW AG“ Valdybos pirmininkas Oliver Zipse.
„BMW iX“ naudoja penktos kartos „eDrive“ technologiją. Tvaresniu būdu pagamintas variklis bus pajėgus išvystyti virš 370 kW/500 AG galią, o 100 km/val. greitį galės išvystyti per mažiau nei 5 sekundes.

REKLAMA

The first ever BMW iX.


Inžinieriai siekė sukurti automobilį, kuris savo segmente pasižymėtų ir itin mažomis energijos sąnaudomis – 100 km jis nuvažiuos sunaudodamas mažiau nei 21 kWh (pagal WLTP ciklą). Automobilyje montuojamos naujos kartos aukštos įtampos baterijos talpa viršys 100 kWh, tad viena įkrova „BMW iX“ nuvažiuos daugiau nei 600 km (pagal WLTP).
Svarbu ir tai, kad „BMW iX“ galės palaikyti itin didelę – net 200 kW – krovimo galią. Per 10 min. automobilio bateriją bus galima įkrauti tiek, kad nuvažiuotumėte 120 kilometrų. O nuo 10 proc. iki 80 proc. bateriją įkrauti užtruks 40 minučių.

REKLAMA
REKLAMA

The first ever BMW iX.


Naujasis vokiečių elektromobilis pasižymės ir pažangiomis technologijomis, kurios leis dar sparčiau vystyti autonominio vairavimo ir skaitmeninių paslaugų sprendimus. Pavyzdžiui, „BMW iX“ montuojamas kompiuteris gali apdoroti 20 kartų daugiau duomenų nei ligšioliniai modeliai ir dvigubai daugiau informacijos, gaunamos iš įvairių daviklių. Be to, modelyje naudojamas 5G ryšio standartas. Šie sprendimai įgalina diegti naujas automatinio vairavimo ir pagalbines vairuotojo sistemas.
Variklio grotelės tampa technologijų simboliu
Išskirtinis „BMW iX“ yra ir dizaino požiūriu. Naudojami futuristiniai, minimalistiniai elementai ir linijos, automobilio priekyje sumontuoti siauriausi BMW modelių gamoje žibintai, o durelės iš vidaus atidaromos mygtuko paspaudimu
Išskirtinio aptarimo vertos priekinės grotelės. Kadangi elektromobiliui nereikia didelio vėsaus oro srauto, jas inžinieriai užaklino ir pritaikė atlikti kitas funkcijas – čia sumontuota kamera, radaro ir kitas funkcijas atliekantys jutikliai. Taigi, su „BMW iX“ grotelės iš ventiliacinės funkcijos virsta technologijų erdve.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

The first ever BMW iX.


Neįprastoje vietoje įmontuota ir galinė kamera – bagažinės dangtį puošiančiame BMW logotipe.
Savo ilgio ir pločio parametrais „iX“ yra panašūs į „BMW X5“, o aukščio – beveik identiškas „BMW X6“. Tuo tarpu ratų skersmuo primena „BMW X7“.

The first ever BMW iX.


Nepaisant dydžio, automobilis pasižymi išskirtinėmis aerodinaminėmis savybėmis savo klasėje – pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,25. Tai užtikrins efektyvumą ir mažesnes energijos sąnaudas. Prie to prisidės ir lengva konstrukcija – automobilis turi aliuminio rėmą ir anglies pluošto „narvą“. Šis „narvas“ yra dar ir itin tvirtas, tad užtikrins didesnį važiuojančiųjų saugumą.
Masinė naujojo modelio gamyba bus pradėta 2021 m. antroje pusėje Dingolfingo gamykloje Vokietijoje.

REKLAMA

The first ever BMW iX.


Gatvėse elektrifikuotų BMW modelių – daugiau nei 500 tūkstančių
BMW elektrinio mobilumo era prasidėjo 2012 metais, kai bendrovė pristatė pirmąjį elektromobilį „BMW i3“, kurio debiutas rinkoje įvyko metais vėliau. Nuo to laiko baterijų talpa padvigubėjo, nors vietos jos užima lygiai tiek pat, kiek ir anksčiau.
Koncernas skaičiuoja, kad šiuo metu apie 13,3 proc. naujų Europoje užregistruojamų BMW ir „Mini“ automobilių turi elektros variklį – yra elektromobiliai arba iš tinklo įkraunami hibridai. Iki 2021 m. pabaigos tokių modelių dalis išaugs iki 25 proc., 2025 m. – iki 33 proc., o 2030 m. jau kas antras naujas Europoje BMW parduodamas modelis bus su elektros varikliu.
Šiuo metu, BMW duomenimis, iš tinklo įkraunami modeliai parduodami 74-ios pasaulio šalyse, o iki 2019 m. pabaigos jose parduota per 500 tūkst. tokių automobilų. 2021 m. jų keliuose turėtų būti jau daugiau nei 1 milijonas.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų