• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bavarų „BMW“ kuria septynių pavarų mechaninę transmisiją. Tai paaiškėjo po to, kai iš patentų biuro nutekėjo informacija apie vokiečių kompanijos patentuotą pavarų perjungimo schemą.

REKLAMA
REKLAMA

Būsųmų bavarų automobilių vairuotojams įjungiant septintą pavarą svirtį tektų stumti dešinėn, o atbulinė pavara jungtųsi svirtį patraukus kairėn. Aiškėja ir keletas techninių detalių. Kai tiek pavarų, net ir pakankamai aukštos kvalifikacijos darbuotojui nesunku suklysti, ir bandyti įjungti visai ne tą pavarą. Todėl bavarai ne juokais susirūpino apsauga nuo tokių netyčinių veiksmų.

REKLAMA

„BMW“ kuria septynių pavarų mechaninę transmisiją. (nuotr. Gamintojo)„BMW“ kuria septynių pavarų mechaninę transmisiją. (nuotr. Gamintojo)

Pasirodo, net ir mechaninėse pavarų dėžėse pavarų įjungimą kontroliuos elektronika, kuri neleis įjungti tuo metu netinkamos pavaros. Kai kurios detalės čia primena net fantastinius filmus – netinkamų pavarų įjungimą blokuos magnetorealoginis skystis, kurio klampumas keisis pagal kompiuterio bloko siunčiamą komandą. Šias naujoves koncernas naudos ne tik septynių pavarų „mechanikoje“, bet ir naujoje robotizuotoje transmisijoje.

Pirmoji septynių pavarų dėžes naudoti pradėjo „Porsche“. Tačiau „Porsche“ apsauga nuo netinkamos pavaros įjungimo veikia tik 6 ir 7 pavarų diapozone.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų