REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius /
Nuotraukų autorius : Egidijus Kirslys 

Šiuolaikinis pasaulis be elektros energijos neištvertų net ir vienos dienos. Kiekvienas prietaisas, kiekvienas daiktas, kurį mes naudojame kiekvieną mielą dieną gali funkcionuoti tik elektros energijos dėka. Tačiau kai automobilių gamintojai sukuria tik elektros energija varomą mašiną - dėl jo galvą pameta tik technologijų maniakai arba aplinkosaugos fanatikai.
Priežasčių, kodėl didžioji dauguma į elektromobilius iki šiol žiūri pakankamai skeptiškai, yra labai daug. Per daugiau kaip šimtą metų, automobilis tapo ne tik gyvenimo būdo atributu, bet didžiulio įrenginio sraigteliu, kurio dėka sukasi pasaulis. Automobilis, kaip transporto priemonė, gali atlikti daugybę funkcijų. Tuo tarpu „BMW i3“ ir kiti elektromobiliai net ir po milžiniškų reklaminių kampanijų nėra transporto priemonė ir artimiausiu metu tikrai nebus. Žinoma, reikėtų išskirti „Tesla Model S“ arba neseniai atnaujintą „Nissan Leaf“, kuris oficialiai gali nuvažiuoti maždaug 250 kilometrų.
Kaip tada reikėtų apibūdinti kitus elektromobilius? Jeigu tai nėra pilnavertė transporto priemonė, kurią žmonės galėtų naudoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje, kaip tada mes ir jūs šiuos automobilius turėtumėte vadinti? Ar tai žaisliukas, gyvenimo būdą propaguojantis automobilis? Ar „BMW i3“ yra vienas iš tų brangių žaisliukų?
BMW i3 Faktu_lentele
Projektas „i“
2013 metai tapo elektromobilių proveržio metais. „Renault“ pristatydama kompaktiškąjį „Zoe“ įrodė, jog elektromobiliai gali būti skirti masėms, „Tesla“ įrodė, jog elektromobiliai gali nuvažiuoti ilgesnį nei 200 kilometrų atstumą, o „McLaren P1“ ir kiti  naujos kartos super-automobiliai įrodė, jog elektros motorai gali puikiai tikti ir sportiniams automobiliams.
„BMW“ į elektromobilių traukinį įšoko šiek tiek anksčiau, 2009 metais. Prieš septynerius metus pirmasis „BMW Group“ koncerno elektromobilis dėvėjo ne „BMW“, o „MINI“ markės logotipą. Tuomet mažasis „MINI“ hečbekas tapo važinėjančia laboratorija, kuri vėliau padėjo labai tvirtus pamatus „BMW i“ modelių serijos šeimai.
Praėjus keliems metams po intensyvių bandymų, sportiškų ir dinamiškų automobilių gamintoja pristatė ilgai lauktą savo sunkaus darbo vaisių - „BMW i3“. Automobilį, o tiksliau - elektromobilį, į kurį „BMW“ inžinieriai sudėjo visas savo žinias ir tuomet ant stalo buvusias technologijas.


Aivaras Grigelevičius /
Nuotraukų autorius : Egidijus Kirslys 

Šiuolaikinis pasaulis be elektros energijos neištvertų net ir vienos dienos. Kiekvienas prietaisas, kiekvienas daiktas, kurį mes naudojame kiekvieną mielą dieną gali funkcionuoti tik elektros energijos dėka. Tačiau kai automobilių gamintojai sukuria tik elektros energija varomą mašiną - dėl jo galvą pameta tik technologijų maniakai arba aplinkosaugos fanatikai.
Priežasčių, kodėl didžioji dauguma į elektromobilius iki šiol žiūri pakankamai skeptiškai, yra labai daug. Per daugiau kaip šimtą metų, automobilis tapo ne tik gyvenimo būdo atributu, bet didžiulio įrenginio sraigteliu, kurio dėka sukasi pasaulis. Automobilis, kaip transporto priemonė, gali atlikti daugybę funkcijų. Tuo tarpu „BMW i3“ ir kiti elektromobiliai net ir po milžiniškų reklaminių kampanijų nėra transporto priemonė ir artimiausiu metu tikrai nebus. Žinoma, reikėtų išskirti „Tesla Model S“ arba neseniai atnaujintą „Nissan Leaf“, kuris oficialiai gali nuvažiuoti maždaug 250 kilometrų.
Kaip tada reikėtų apibūdinti kitus elektromobilius? Jeigu tai nėra pilnavertė transporto priemonė, kurią žmonės galėtų naudoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje, kaip tada mes ir jūs šiuos automobilius turėtumėte vadinti? Ar tai žaisliukas, gyvenimo būdą propaguojantis automobilis? Ar „BMW i3“ yra vienas iš tų brangių žaisliukų?
BMW i3 Faktu_lentele
Projektas „i“
2013 metai tapo elektromobilių proveržio metais. „Renault“ pristatydama kompaktiškąjį „Zoe“ įrodė, jog elektromobiliai gali būti skirti masėms, „Tesla“ įrodė, jog elektromobiliai gali nuvažiuoti ilgesnį nei 200 kilometrų atstumą, o „McLaren P1“ ir kiti  naujos kartos super-automobiliai įrodė, jog elektros motorai gali puikiai tikti ir sportiniams automobiliams.
„BMW“ į elektromobilių traukinį įšoko šiek tiek anksčiau, 2009 metais. Prieš septynerius metus pirmasis „BMW Group“ koncerno elektromobilis dėvėjo ne „BMW“, o „MINI“ markės logotipą. Tuomet mažasis „MINI“ hečbekas tapo važinėjančia laboratorija, kuri vėliau padėjo labai tvirtus pamatus „BMW i“ modelių serijos šeimai.
Praėjus keliems metams po intensyvių bandymų, sportiškų ir dinamiškų automobilių gamintoja pristatė ilgai lauktą savo sunkaus darbo vaisių - „BMW i3“. Automobilį, o tiksliau - elektromobilį, į kurį „BMW“ inžinieriai sudėjo visas savo žinias ir tuomet ant stalo buvusias technologijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW i3


Ekstravagantiškas - jaunatviškas
„BMW i3“ įžengė į teritoriją, kurią iki tol buvo pasidalinę „Nissan Leaf“, „Renault Zoe“, „Opel Ampera“ ir „Volkswagen e-Up!“. Tai kompaktiški hečbekai, puikiai tinkantys siauroms ir ankštoms miestų gatvėms ar daugiabučių kiemams. Tačiau „BMW“ kurdama pirmąjį elektromobilį, pasirinko kitokią strategiją nei anksčiau minėtų automobilių gamintojai. Vietoj to, kad bandytų sudominti vyresnio amžiaus pirkėjus, vokiečiai nusprendė orientuotis į šiuolaikinį jaunimą. Sėkmingą jaunimą, kuriam rūpi aplinkosauga, kuriems automobilis yra tik įvaizdžio dalis ir patogi transporto priemonė.
Jūs tik pasižiūrėkite į „BMW“ automobiliams būdingus, agresyvių formų priekinius žibintus, raumeningus priekinius sparnus. Net ir būdami visiškoje tamsoje, iš tolo pamatę šį automobilį suprastumėte, jog tai ne „Volkswagen“, ne „Nissan“, ne „Renault“, o „BMW“ logotipu papuoštas automobilis.
Neįprastas, liniuote nepamatuotas dizainerių braižas vyrauja ir „i3“ interjere. Atvėrus plačiai atsiveriančias priekines dureles ir įžengus į naująjį „BMW“ kūrinį, galvoje sukasi tik viena frazė - „Kaip erdvu!“ Palyginus su kitais „BMW“ modeliais, naujasis „i3“ turi pakankamai aukštą stogo liniją, kuri ir sukuria didžiulį erdvės jausmą. Prie to taip pat prisideda transmisijos tunelio nebuvimas, labai platūs ir aukšti priekinis ir šoniniai langai. Tačiau tai nėra tik optinė apgaulė, tiek priekinėje, tiek galinėje automobilio dalyse netrūksta vietos nei labai aukšto ūgio, nei stambaus sudėjimo žmogui.

REKLAMA

BMW i3


Vis dėlto, pati geriausia vieta šiame automobilyje - vairuotojo vieta. Įvairiomis kryptimis reguliuojamas vairas ir sėdynė leidžia labai greitai surasti idealią, patogią poziciją, kurios dėka nesijaučiate kaip svetimkūnis.
Sėdint už „i3“ vairo jautiesi ne kaip už hečbeko, bet už vienatūrio vairo, tačiau dėl to reikėtų kaltinti pakankamai aukštoje pozicijoje sumontuotą vairuotojo sėdynę. Vairas, kaip ir pridera „BMW“ markės automobiliams, puikiai limpa prie rankų ir yra idealaus storio.
To paties negalėčiau pasakyti apie automobilio interjerą. „BMW i3“ dizaineriai iš visų jėgų stengėsi susidaryti įspūdį, jog vairuojate ateities automobilį. Lenktos formos, iš perdirbtų medžiagų pagaminta priekinė panelė atrodo puikiai, tačiau centrinėje konsolėje esantis prietaisų valdymo lenta atrodo taip, lyg jai čia ne vieta. Atsižvelgiant į automobilio interjere vyraujančią temą, galbūt iš atsarginių detalių sandėlio atkeliavęs prietaisų skydelis ten ir turėjo pasilikti, o jo vietą būtų užėmęs virš jo esančios „BMW iDrive“ sistemos ekranas. Vis dėlto, grožis yra subjektyvus dalykas.

REKLAMA
REKLAMA

BMW i3


(Ne)tikras elektromobilis
Poliarinių meškų klubo nariams tinkantis „BMW i3“ nėra įprastas elektromobilis. Pačios pigiausios, įprastos „BMW i3“ versijos gali būti komplektuojamos su 170 arklio galių išvystančiu elektros varikliu ir 18,8 kWh talpos baterija, kurių dėka „i3“ gali nuvažiuoti iki 150 kilometrų atstumą ir iki 100 km/val. įsibėgėti per 7.2 sekundės. Tačiau „BMW“ siūlo įsigyti 3000 eurų brangesnę „i3“ modifikaciją, kuri turi dviejų cilindrų, 0.6 litro benzininį variklį, kuris veikia kaip generatorius, galintis įkrauti automobilyje esančias baterijas.
Iš „BMW“ motociklų pasiskolintas motoras atlieka tik generatoriaus funkciją, nei daugiau, nei mažiau. Tad į pagalbą pasitelkus automobilyje esantį generatorių, bendras „BMW i3“ nuvažiuojamas atstumas padidėja nuo 150 iki 300 kilometrų, tačiau už tai turėsite papildomai sumokėti. Ne tik tada, kai pirksite automobilį „BMW“ atstovybėje, bet ir tada, kai naudositės gale sumontuoto generatoriaus energija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW i3


„BMW“ inžinieriai į šį automobilį sumontavo septynių litrų talpos benzino baką iš kurio dviejų cilindrų variklis ir semiasi energiją, ir stengiasi palaikyti tolygų baterijų energijos lygį. Tai labai pravartu, ypač jeigu planuojate ilgesnes keliones, pavyzdžiui iš Vilniaus į Kauną. Teoriškai, naudojant elektros ir generatoriaus energiją, naujasis „BMW“ elektromobilis gali nuvažiuoti ne tik iš Vilniaus į Kauną, bet ir iš Vilniaus į Klaipėdą ar iš Palangos į Rygą. Tiesą sakant, su „BMW i3“ galima keliauti nors ir po visą Europą, tačiau ar būsite pasiryžę kas 150 ar 200 kilometrų stoti degalinėse ir ieškoti įkrovimo stotelės ar pildyti generatoriaus degalų baką?
Vis dėlto, kad ir kaip beprasmiškai atrodo benzino pylimas į elektromobilį, tačiau 4000 eurų kainuojantis generatorius yra vertas prašomų pinigų, nes „BMW i3“ įgauna labai didžiulį pranašumą prieš kitus elektromobilius (išskyrus Tesla), nes gali būti naudojamas ne tik mieste ar užmiestyje, bet ir tolimesnėse kelionėse.
Vairavimo malonumą teikiantis elektromobilis
„BMW“ inžinieriai kurdami naująjį elektromobilį, galėjo pasirinkti patį lengviausią kelią ir į „i3“ sumontuoti priekinių varančiųjų ratų pavarą, tačiau juk mes kalbame apie „BMW“ - automobilių gamintoją, kuris nuolatos akcentuoja vairavimo malonumą.
Tik pažvelgus į pirmąjį „BMW“ elektromobilį, susidaro įspūdis, jog „i3“ net negali pretenduoti į puikiai valdomų automobilių sąrašą. „BMW i3“ yra aukštas ir trumpas automobilis. Taip pat siauros (155 pločio priekyje ir 175 pločio gale) padangos tikrai neturėtų pridėti šiam elektromobiliui stabilumo posūkiuose. Vis dėlto, net ir būdami didžiuliai elektromobilių skeptikai, nustebtumėte kaip gerai „BMW i3“ valdosi.
Mieste, ankštose ir judriose gatvėse, atsiskleidžia „BMW i3“ pakabos standumas, kuris neleidžia automobilio kėbului kratytis ir svyruoti pervažiavus įvairiausius nelygumus. Tik nesusidarykite įspūdžio, jog „BMW i3“ skaičiuoja kiekvieną kelio nelygumą, taip tikrai nėra. „i3“ pakaba nėra tokia standi kaip sportiškų hečbekų, tokių kaip „Seat Leon Cupra“ ar „Audi S3“, tačiau ir neprimena ką tik iškepto pudingo. Tai savotiškas viduriukas tarp komforto, sportiškumo ir žvitrumo.

REKLAMA

BMW i3 elektromobilis (4)


Važiuojant mažesniais greičiais, net ir dėvėdamas 19 colių skersmens ratlankius, „BMW i3“ per įvairiausius nelygumus važiuoja tolygiai ir sklandžiai. Paspaudus akceleratorių, plonos padangos sugeba įsikibti į kelią ir užtikrinti puikią akceleraciją, net ir važiuojant šlapia kelio danga. Tuo tarpu posūkiuose išryškėja „BMW“ automobiliams būdingas charakteris. Minimalūs kėbulo pasvyrimai, nuostabus pakabos balansas, leidžiantis akimirksniu keisti automobilio važiavimo trajektoriją. Fantastika, ir nesvarbu, jog vairas nėra toks informatyvus kaip mes norėtume.
BMW i3 verdiktas
„BMW“ yra viena iš tų kompanijų, kuri stengiasi puoselėti ilgametes tradicijas, tačiau „BMW i3“ yra visiškai naujas, naujomis idėjomis ir technologijomis aprūpintas automobilis. „BMW i3“ nėra tradicinis elektromobilis, jis yra vienu laipteliu aukščiau.
Vokiečių gamintojo inžinieriai galėjo pasirinkti lengvesnį, pigesnį kelią ir paimti 1 serijos „BMW“ hečbeką ir jį paversti elektromobiliu. Vietoj to, „BMW“ inžinieriai sukūrė unikalų, technologiškai pažangų hečbeką, kuris yra ne tik praktiškas, erdvus ir komfortiškas, bet ir puikiai valdomas. Tik turėsite susitaikyti su mintimi, jog „BMW i3“ kainos prasideda nuo 34 tūkst. eurų.

PRIVALUMAI



  • Futuristiškas dizainas

  • Erdvus interjeras

  • Automobilio elgesys posūkiuose

  • Intuityviai ir lengvai valdomi prietaisai


TRŪKUMAI



  • Didžiulė kaina. Versija su generatoriumi kainuoja nuo 39 tūkst. eurų

  • Prastas galinis matomumas

  • Prasta įkrovimo stotelių infrastruktūra

  • Atsiperkamumas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų