REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Vasaros pradžia – puikus laikas įsigyti naują kabrioletą. Galbūt Lietuva ir nėra pati didžiausia automobilių su atidengiamais stogais rinka, tačiau, jeigu stebėsite ir atkreipsite dėmesį į tai, kokie automobiliai dabar važinėja miestų gatvėmis, pastebėsite, kad kabrioletų pastaraisiais metais daugėja.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, dažniausiai toks automobilis nėra vienintelis, o antras ar trečias savininko garaže, taigi, tai prabangos prekė. Jeigu kalbėsime apie komfortiškus ir galingus automobilius su atviro tipo kėbulais, potencialių pirkėjų dar labiau sumažėja. Visgi, pristatydamas rinkai naujos kartos 6-serijos modelius, BMW koncernas pirmenybę atidavė būtent kabrioletui. Viena iš priežasčių yra sezoniškumas ‒ daugelį Europos rinkų modelis pasiekė ankstyvą pavasarį.

REKLAMA

Praėjusių metų lapkričio mėnesį Los Andželo automobilių parodoje debiutavęs modelis Lietuvoje pasirodė paskutinę kovo mėnesio savaitę. Visgi bandomojo egzemplioriaus tiek susidomėjusiems potencialiems klientams, tiek ir automobilių žurnalistams teko laukti iki birželio. Dėl pernelyg mažos paklausos Lietuvoje tokį bandomąjį modelį laikyti neapsimoka, todėl Vilniaus „Krasta Auto“ automobilį teko skolintis iš kolegų Suomijoje. Pasiteiravus apie bandomojo važiavimo galimybę mus įspėja, kad automobilį galėsime turėti vos keletą valandų.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlomos dvi versijos

Kalbant apie variklių pasiūlą, naujos kartos 6-serijos BMW kabrioletuose ji bus labai nedidelė. Galimos dvi skirtingos komplektacijos: 640i ir 650i. Pirmojoje montuojamas vienaeilis šešių cilindrų, trijų litrų darbo tūrio variklis, kurio maksimali išvystoma galia siekia 320 AG, o sukimo momentas – 450 Nm. Galingesnio motoro tūris siekia 4,4 litro, maksimali išvystoma galia – 407 AG, didžiausias sukimo momentas – net 600 Nm. Tokie techniniai duomenys – jokia magija, kadangi abiejuose varikliuose įrengtas tiesioginis benzino įpurškimas, o orą tiekia po du turbokompresorius. Bazinės komplektacijos BMW 640i kabrioletas kainuoja 312 tūkst. litų, o už papildomus du cilindrus, 87 AG galios ir 150 Nm sukimo momento tektų sumokėti papildomus 40 tūkst. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad ir koks puikus būtų gausybę apdovanojimų pelnęs BMW vienaeilis, trijų litrų darbo tūrio variklis, kalbant apie „Gran Turismo“ klasės modelius, prie kurių priskiriamas ir 6-serijos kabrioletas, jis atrodo ne visai solidžiai. Didesnio darbo tūrio V8 tipo motoro skleidžiamas griausmas malonus bet kurio vairuotojo ausiai, įskaitant ir tuos, kurie vairuoja dyzelinius „Volkswagen Passat“ ir nelaiko savęs automobilistais. Norintiems mažesnių degalų sąnaudų bei tiems, kuriems rūpi, kiek anglies dvideginio nuvažiuodamas vieną kilometrą į aplinką išmeta jų automobilis, vienaeilis šešių cilindrų motoras, be abejonės, yra logiškas pasirinkimas, tačiau jei neskaičiuojate nei vieno, nei kito logiškas pasirinkimas – V8.

REKLAMA

Elegantiškesnis dizainas

Palengvėjimo kupinas turėjo būti didžiausių BMW markės gerbėjų atodūsis kuomet jie išvydo, kaip atrodys naujos kartos 6-serijos modeliai. Nebeliko išpūstų, nuo likusio kėbulo atskirtų automobilio sparnų ir itin keistai atrodžiusios „banginio uodega“ pramintos galinės kėbulo dalies. Galbūt modelis tapo nebe toks originalus, tačiau sprendžiant iš BMW pasirinktos naujos dizaino tematikos, pradedant nuo paskutinės kartos 7-serijos modelio, klientai labiau linkę prie konservatyvesnio ir elegantiškesnio dizaino.

REKLAMA

 

BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Naujasis modelis labiau nei bet kada anksčiau primena pirmąjį, 1976 metais pasirodžiusį 6-serijos kupė. Ypatingai tai pastebima automobilio priekyje, su vizualiai gerokai į priekį išsišovusiomis radiatoriaus grotelėmis ir į kampus atitrauktais priekiniais žibintais. Dėl aštrios, trikampį primenančios kėbulo priekio formos, senasis modelis kartais buvo vadinamas rykliu – turbūt į tai dėmesį atkreipė ir šių dienų BMW dizaineriai. Naujasis kabrioletas atrodo sportiškesnis už savo pirmtaką ir tai ne tik patrauklesnio dizaino, tačiau ir pakitusių proporcijų nuopelnas. Automobilis pailgėjo 73 mm ir tapo 49 mm platesnis, tačiau jo aukštis, nors ir nežymiai, sumažėjo 8 mm. Tokia „agresyvesnė stovėsena“ sportiškam kabrioletui puikiai tinka, automobilis atrodo prigludęs prie kelio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Apgaubti prabanga

Tiesa tokia, kad vokiškų automobilių interjerai nuobodūs kaip daugumos šiuolaikinių biurų ir savo racionalumu, praktiškumu ir fantazijos, žaismingumo trūkumu, labai primena juos. Visgi, lipant į 6-serijos BMW, tokioms mintims nelieka vietos, galima tik stebėtis, kokį rezultatą duoda daugelį metų salono įrangos išdėstymo, ergomonikos, estetikos geriausių sprendimų paieškai skiriamas dėmesys ir savaime suprantama, lėšos. Nereikia netgi fantazijos.

 

BMW 650i kabrioleto interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)BMW 650i kabrioleto interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dviejų atspalvių bandomojo modelio interjeras atrodė puikiai, medžiagos aukščiausios kokybės, o surinkimo kokybė taip pat nepriekaištinga. Mygtukų, kaip ir visuose vokiškuose premium segmento modeliuose, galėtų būti maždaug trečdaliu mažiau, tačiau visi jie matomi, išdėstyti patogiai ir netgi atrodo, kad visi iki vieno yra reikalingi.

REKLAMA

 

6-serijos kabrioletas įvardijamas kaip „2+2“ sėdimų vietų schemos modelis ir bent teoriškai tai reiškia, kad gale vietos užtekti turėtų dviems suaugusiems keleiviams. Vietos išties pakanka, tačiau sėdint gale beveik nėra kur ištiesti kojų, be to suspaustam iš visų pusių kyla keistas savotiškas klaustrofobijos pojūtis, todėl ilgoje kelionėje tai nebūtų labai patogu.

Vartotojų anksčiau ne itin palankiai vertinta ir gamintojo tobulinta multimedijos ir informacinės įrangos valdymo sistema „iDrive“ tapo patogi tiek, kad ją jau daugiau ar mažiau galima perprasti intuityviai. Naudojimąsi gerokai palengvina ir naujas centrinės konsolės viršuje sumontuotas 10,2 colio įstrižainės monitorius.

REKLAMA

Vairavimas – kaip poilsis

Laikome koja nuspaudę stabdžio pedalą, nuspaudžiame „Start“ mygtuką ir variklis atgyja. Jei būsite nusiteikęs ramiam vairavimui, tai ir bus vienintelis motoro ar apskritai aplinkos garsas, kurį išgirsite salone. Nepaisant to, kad tai kabrioletas ir netgi ne su kietu sulankstomu, o specialaus audeklo stogu, garso izoliacija puiki ir nuo išorinio pasaulio vairuotojas izoliuojamas kone visiškai. Išjungus muziką galima klausytis savo paties kvėpavimo. Ramiam pasivažinėjimui mieste ar atpalaiduojančiai kelionei greitkeliu patartina rinktis pakabos nustatymą „Comfort“, o pavarų dėžę palikti ties standartiniu „Drive“ režimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Pakaba šiame automobilyje, kaip ir galima tikėtis, sukurta orietuojantis į dinamiška vairavimą mėgstančius vairuotojus. Priekyje ją sudaro dvigubos trikampės svirtys, gale – daugiasvirtė pakaba, na, o kad viskas sklandžiai veiktų, užtikrina elektronikos valdomi kintamų charakteristikų amortizatoriai. Tiesa, ji yra kietoka ir įjungus minėtą „Comfort“ režimą, tačiau dalis kaltės čia tenka didžiuliems bandomojo automobilio žemo profilio padangomis apautiems 19 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiams. Valdymas tikslus ir aštrus, manevruoti itin lengva - grįžtamasis ryšys vairuotojui itin stiprus ir gerai juntamas. Labai greitai automobiliu imi pasitikėti ir, jei niekur nereikia skubėti, 6-serijos kabrioletas gali suteikti puikų poilsį.

REKLAMA

 

Aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba nepriekaištingai, įsikišimo beveik nejusti. Labai patogi įranga yra taip vadinamas „Heads-Up“ displėjus ant automobilio priekinio stiklo. Vaizdas priekiniame stikle projektuojamas taip, kad vairuotojo akims jis atrodo priešais jį, priekyje, šiek tiek virš variklio dangčio. Tokiu būdu nenuleidžiant akių nuo kelio galima stebėti svarbiausią informaciją, tokią kaip automobilio greitis ar konkrečioje kelio atkarpoje taikomas greičio ribojimas.

Sportinės ambicijos

Kaip dauguma BMW modelių, 6-serijos turi aiškiai juntamas sportinio automobilio ambicijas. Tiesa, norint išnaudoti visą jo potencialą, patartina sustoti, pakabos režimą perjungti į „Sport+“, o greičių dėžė į „M/S“. Taip pat įsitikinti, kad turite sąlygas ir bent minimalius sugebėjimus važiuoti greitai. Galingesnį V8 tipo variklį turintis modelis, toks, kokį mums teko bandyti,  pajudėjęs iš vietos 100 km/h greitį pasiekia per 5,0 sekundės, o tai jau padoriai intensyvų įsibėgėjimą reiškiantis skaičius.

REKLAMA

BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)BMW 650i kabrioletas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Tenka pripažinti, kad sportiniu režimu „padirbėti savarankiškai“ pavarų dėžei taip ir nedavėme – vos įjungus „M/S“ režimą pirštai patys tiesiasi link prie vairo įrengtų svirtelių. Pavaras jomis perjungti labai patogu ir, nors juntamas nežymus vėlavimas davus komandą aukštinti ar žeminti pavarą, važiavimas visiškai pasikeičia. Sukame variklį link maksimalios galios (maždaug ties 6000 aps./min.) sūkių, automobilis tarsi atgyja, pagreitėjimas spaudžia prie sėdynės atlošo ir pašišokinėdami lekiame nelygia lietuviško asfalto danga. Inžinierių ištobulintas klasikinės komponuotės ir adaptyvios pakabos BMW derinys leidžia mėgautis dinamišku vairavimu iki maksimumo.

REKLAMA
REKLAMA

 

Visgi įsijautus nederėtų pamiršti, kad 6-serijos kabrioletas visų pirma yra prabangus „Gran turismo“ klasės modelis, o ne sportinis automobilis. Įspūdingi gabaritai ir komforto įrangos gausa duoda savo – 650i kabrioletas sveria 1940 kg. Stabdžių komplektas įspūdingas – 374 mm aušinami diskai priekyje ir 345 mm gale, tačiau agresyviai sportiškam važiavimui to nepakanka. Taip pat, nors oficialiai nurodomos vidutinės degalų sąnaudos sudaro 10,7 l/100 km, bandomojo automobilio kompiuteris rodė maždaug 17 l/100 km – aišku, tai važinėjimo mieste bei sportiško važiavimo rezultatai.

Apie kainą ir konkurentus

Pradėti vertėtų nuo priminimo, kad bazinės komplektacijos BMW 650i kaina siekia 352 tūkst. litų. Jeigu pradėsite komplektuoti modelį taip, lyg viską galite sau leisti arba taip, kaip komplektuojami demonstracijoms skirti automobiliai, jo kaina gali dar „šiek tiek“ išaugti. Pavyzdžiui, mūsų bandyto kabrioleto kaina siekia net 436 tūkst. litų. Papildomos įrangos kainoraštis atrodo įspūdingai, brangiausi „privalumai“ jame – adaptyvi vairavimo sistema,  kainuojanti maždaug 14 tūkst. litų ir komfortiškos, elektra valdomos sėdynės, kurių kaina siekia beveik 8 tūkst. litų. Iš viso papildomos įrangos bandytame automobilyje sumontuoja už 84 tūkst. litų – arba maždaug tiek, kiek paprastam mirtingajam kainuoja vidutinės klasės automobilis.

REKLAMA

Konkurentų tokiam milijonierių žaisliukui nelendant lauk iš Lietuvos rasti sunku. Visgi, keletas jų yra. Visų pirma, tai „Mercedes-Benz SL500", kuriame sumontuoto 5,0 litrų, V8 tipo atmosferinio variklio galia siekia 388 AG, jo kaina – 396 tūkst. litų. Kitas egzempliorius ‒ „Jaguar XKR“ su griausmingu mechaninį kompresorių turinčiu 4,2 litro, V8 tipo motoru išvystančiu maksimalią 420 AG galią. Pastarojo modelio bazinės komplektacijos kaina siekia 373 tūkst. litų.

Išvada:

Naujasis 6-serijos kabrioletas yra geriausių BMW tradicijų puoselėjimo pavyzdys. Klasikinės komponuotė modelis parengtas visų pirma orietuojantis į prabangą ir komfortą, tačiau turi labai aiškias sportinio automobilio ambicijas. Sakoma, kad dalį kainos pirkėjas moka vien už prekės ženklą ir, žvelgiant į 6-serijos BMW, tampa labai aišku, kodėl taip yra. Tam, kad pradėtum viską daryti taip, kaip dera, reikia daug kartų bandyti, konstruoti vėl ir vėl. Nesunku įsivaizduoti, kaip BMW koncerne kyla diskusijos ir atliekami išsamūs tyrimai dėl to, kokios formos turi būti naujojo kabrioleto radiatoriaus grotelės ar kokiame aukštyje milimetro dalių tikslumu derėtų įrengti „Start/Stop“ mygtuką.

REKLAMA

Kur neprisiliesi, visur aiškiai juntamas konstruktorių noras siekti, kad būtų patenkinti net pačius didžiausius reikalavimus keliantys klientai. Antra vertus, už žaislą mokant daugiau nei 350 tūkst. litų, natūralu tikėtis kažko tikrai solidaus, bet teikiančio aštrių pojūčių. Taip, geras derinys.

Mums patiko:

Į gera pasikeitęs, elegantiškas automobilio dizainas

Ergonomiškas nepriekaištingos kokybės interjeras

Rankinis pavarų perjungimo režimas

Mums nepatiko:

Nepakankamai efektyvūs stabdžiai

Kietoka pakaba

Ankštos galinės sėdynės

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų