• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar pastebėjote, kad itališkų automobilių gamintojai kas maždaug 10 metų išgyvena pakilimą ir maždaug tiek pat metų bando atsistoti ant kojų ir išlipti iš didžiulės duobės. Ne kartą įsitikinome, jog italai moka sukurti pasaulinio lygio automobilius, tačiau koją jiems dažniausiai pakiša vadovo kėdėje sėdintys ponai, kurie galvoja tik apie didžiulį pelną, o ne apie pirkėjų satisfakciją.
Vis gi, šiandienos dėmesio centre esantis automobilis buvo pagamintas „Fiat“ kompanijos pakilimo laikotarpiu. Metu, kai „Fiat“ kompanijoje dirbantys dizaineriai ir inžinieriai galėjo mėgautis laisve, drąsiai eksperimentuoti ir siūlyti ekstravagantiškus projektus perkelti į masinę gamybą. Vienas iš tokių projektų buvo „Fiat Coupe“.

Ar pastebėjote, kad itališkų automobilių gamintojai kas maždaug 10 metų išgyvena pakilimą ir maždaug tiek pat metų bando atsistoti ant kojų ir išlipti iš didžiulės duobės. Ne kartą įsitikinome, jog italai moka sukurti pasaulinio lygio automobilius, tačiau koją jiems dažniausiai pakiša vadovo kėdėje sėdintys ponai, kurie galvoja tik apie didžiulį pelną, o ne apie pirkėjų satisfakciją.
Vis gi, šiandienos dėmesio centre esantis automobilis buvo pagamintas „Fiat“ kompanijos pakilimo laikotarpiu. Metu, kai „Fiat“ kompanijoje dirbantys dizaineriai ir inžinieriai galėjo mėgautis laisve, drąsiai eksperimentuoti ir siūlyti ekstravagantiškus projektus perkelti į masinę gamybą. Vienas iš tokių projektų buvo „Fiat Coupe“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_3132


„Fiat Coupe“ ne iš tolo nepriminė vieno iš daugelio „Fiat“ projektų, kurie mums iškart šauna į galvą. 1993 metais pirmą kartą pristatytas automobilis išskyrė ne tik futuristišku dizainu, bet ir „Fiat“ automobiliams nebūdingais varikliais bei sprendimais. Į „Fiat Coupe“ buvo montuojami 1.8 arba 2.0 litrų darbinio tūrio, skirtingo galingumo varikliai, tačiau pati įdomiausia modelio versija turėjo 2.0 litrų, 5 cilindrų turbo-benzininį agregatą, kuris išvystė 220 arklio galių ir 310 Nm sukimo momentą. Pačios sportiškiausios „Fiat Coupe“ versijos būdavo aprūpintos „Viscodrive“ riboto praslydimo diferencialu, kuris padėdavo pašalinti nepakankamą pasukamumą nuo kurio kenčia didžioji dalis priekinių varančiųjų ratų pavarą turinčių automobilių.
Kadangi šių automobilių amžius yra pakankamai didelis, o dauguma žmonių ieško kuo naujesnio automobilio, nereikėtų stebėtis, jog „Fiat Coupe“ nebėra toks populiarus, o ką jau kalbėti apie pačias sportiškiausias „Fiat Coupe 20V Turbo“ versijas su 5 cilindrų motorais. Vis dėlto, šios istorijos herojaus garaže stovi ne bet kuris nors kita, o „Fiat Coupe 20V Turbo“ modifikacija.

REKLAMA

IMG_3020


Nuo Volvo iki Fiat
Kiekvieną pokalbį su kiekvieno automobilio savininku pradedame nuo to pačio klausimo - Kaip ir kada susidomėjai automobiliais? Įprastai, daugelio automanų atsakymas būna labai panašus, tačiau Auriko meilė šiems unikaliems padarams atsirado labai seniai. Gyvendamas dar gimtojoje Lietuvoje, vaikinas labai dažnai nuvykdavo į automobilių sporto varžybas Kėdainių aerodrome. Vieną dieną jame vyksta traukos, o kitą dieną - drifto varžybos. Nuolatos stebėdamas šių dviejų auto-sporto šakų varžybas, vaikino galvoje palaipsniui atsirasdavo mintys apie pirmąjį asmeninį automobilį. Koks jis turėtų būti? Kaip jis turėtų atrodyti?
Aurikas neslepia, jog būdamas dar labai jaunas, visada galvojo, jog pasaulyje yra dvi blogiausios automobilių markės : „Opel“ ir „Fiat“. Tačiau kaip bebūtų keista, bet pirmasis vaikino automobilis buvo „Opel Calibra“, o dabar jo garaže stovi kitos blogiausios automobilių markės produktas - „Fiat Coupe“. Ironiška, ar ne?

REKLAMA
REKLAMA

IMG_3035


Auriko turėtų automobilių sąrašas nėra labai įspūdingas ar labai ilgas, tačiau kiekvienas vaikino pirkinys būdavo išskirtinis. Pavyzdžiui, dar prieš įsigyjant „Fiat Coupe“, Aurikas kiekvieną dieną važinėjo su „Volvo C70 T5“, kurio priekinius ratus suko 248 arklio galios. Atrodo, kad vaikino polinkis turėti ką nors išskirtinio pasiekė piką, kai jis pradėjo ieškoti automobilio, kuris pakeistų švediškąjį „Volvo“.
„Mane visada traukė tie automobiliai, kurie yra išskirtiniai, reti, įdomūs ir nestandartiniai“, - priduria Aurikas.
Žvalgantis po naudotų automobilių skelbimų portalus, vaikinui į akį krito ne „BMW“, „Mercedes Benz“, „Audi“ ar „Ford“, o „Fiat“. Taip, „Fiat“. „Fiat Bravo“, „Panda“ be „Stilo“ gamintoja. Tačiau vaikino dėmesį patraukė automobilis, kuris menė laikus, kai „Fiat“ iš tikrųjų norėjo būti išskirtinis automobilių gamintojas. Tai buvo - „Fiat Coupe 20V Turbo“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_3074


Komplimentų negaili
„Fiat Coupe“ yra netradicinis „Fiat“ kompanijos kūrinys. Nesvarbu iš kurios pusės į jį pažiūrėtumėte, jis yra visiškai kitoks automobilis. Nesvarbu, kurį konkurentą paminėtume, jis nebus į jį panašus. Greičiausiai dėl to Aurikas šiam automobiliui ir negaili komplimentų.
220 arklio galių jėgainės genamas „Fiat Coupe“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6.5 sekundės ir pasiekti 250 km/val. Žinant, jog automobilis nėra pirmos jaunystės, net ir dabar jis labai lengvai galėtų patampyti šiuolaikinių Hot Hatch'ų nervus.
Aurikai, kokios yra stipriosios šio automobilio pusės? - paklausėme vaikino.
„Stipriosios pusės? Labiausiai galėčiau išskirti automobilio įsibėgėjimą, labai gerą sukibimą su keliu. Kadangi „Turbo“ versijos turėjo riboto praslydimo diferencialą, galima sakyti, jog automobilis valdosi, lyg būtų varomas galiniais ratais. O norint apibūdinti penkių cilindrų skleidžiamą garsą reikėtų atskiros temos. Jis nuostabus!“

REKLAMA

IMG_3109


Modifikuoti - pakankamai lengva
„Fiat“ nėra viena iš tų markių, kuri būtų populiari tarp automobilių mėgstančius modifikuoti automanų. Tačiau „Fiat Coupe“ galėtų sudominti ne vieną automaną, kuris nemėgsta savo garaže turėti standartinį modelį.
Pasak Auriko, bent jau D.Britanijoje, šis itališkas kupė žinomas kaip puiki platforma norintiems turėti gražų ir greitą automobilį. Vien perprogramavus variklio kompiuterį, motoro pajėgumas padidėja iki 260 - 265 arklio galių. Norint išspausti daugiau, reikėtų keisti turbiną ir investuoti daugiau pinigų į aušinimo sistemą.

REKLAMA

IMG_3032


„Daugelį žavi tai, jog įsigijus šį modelį, iškart gauni puikią stabdžių sistemą, riboto praslydimo diferencialą ir lengvai modifikacijoms pasiduodantį variklį. Kas nenorėtų su minimaliomis išlaidomis padidinti variklio galią iki 260 ag ir sumažinti įsibėgėjimo laiką iki 5.5 sekundės? Mėgstantiems modifikacijas, tai patrauklus automobilis“, - priduria Aurikas.
Ateities planai
Puikiai žinodamas kokį potencialą turi „Fiat Coupe“, Auriko planuose pakankamai rimtos modifikacijos. Artimiausiu metu Aurikas ruošiasi savo „Fiat Coupe“ vežti į „FC Performance“ dirbtuves, kuriose bus sumontuoti 380-440 cc purkštukai, „GT“ serijos turbina, didesnis ir našesnis tarpinis suslėgto oro aušintuvas, bus sumontuoti kaltiniai švaistikliai ir stūmokliai. Aurikas tikisi, jog po šių modifikacijų, automobilio variklio galia padidės iki maždaug 400 arklio galių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_3058


Modifikacijų sąrašas :


  • „CG Motorsport“ dvigubo sukibimo sankaba.

  • Nauja oro įsiurbimo dėžė su „Pipercross“ filtru viduje.

  • „Forge“ recirkuliacinis vožtuvas.

  • „Ragazzon“ nerūdijančio plieno sportinis išmetimas.

  • „EBC Performance“ grežioti stabdžių diskai.

  • „Limited Edition“ modelio slenksčiai, radiatoriaus grotelės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų