• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Oro bendrovės „Asiana Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“, kuris praeitą savaitgalį sudužo San Fransisko oro uoste, pilotas likus kelioms sekundėms iki avarijos nematė tako, o tai rodo, kad laineris buvo smarkiai nukrypęs nuo įprastos tūpimo trajektorijos, JAV tyrėjai pranešė antradienį.

Oro bendrovės „Asiana Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“, kuris praeitą savaitgalį sudužo San Fransisko oro uoste, pilotas likus kelioms sekundėms iki avarijos nematė tako, o tai rodo, kad laineris buvo smarkiai nukrypęs nuo įprastos tūpimo trajektorijos, JAV tyrėjai pranešė antradienį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aiškinantis, ar lėktuvas rėžėsi į žemę, nepataikęs ant tūpimo tako dėl žmogaus klaidos, taip pat buvo patvirtinta, kad instruktoriaus pareigas per tą skrydį atlikusiam pilotui toks vaidmuo buvo patikėtas pirmą kartą.

REKLAMA

Per „Asiana“ lainerio avariją žuvo dvi moksleivės iš Kinijos, o dar per 180 žmonių buvo sužeisti, tačiau ekspertai, atsižvelgdami į smūgio stiprumą ir lėktuvui padarytą žalą, sako, jog labai pasisekė, kad aukų nebuvo daugiau.

Trys iš keturių „Asiana“ 2014-ojo reiso pilotų jau yra apklausti, nurodė šiam tyrimui vadovaujanti JAV Nacionalinio susisiekimo saugumo tarybos (NTSB) vadovė Deborah Hersman (Debora Hersman), nupasakojusi lakūnų pastangas paskutinę akimirką išvengti katastrofos.

REKLAMA
REKLAMA

„Pilotas, sėdintis ant šoninio krėslo – pirmasis pavaduojantis lakūnas, – nurodė nematantis tūpimo tako ... iš savo sėdimosios vietos. Ir kad lėktuvo nosis buvo smarkiai pakilusi, todėl jis negalėjo matyti tako“, – sakė D.Hersman.

Avarija įvyko po kelių sekundžių, kai lėktuvui nusileidus iki 150 metrų aukščio pilotas instruktorius „suvokė, kad jie yra per žemai“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jis ketino nustumti į priekį traukos valdymo svirtis, tačiau pamatė, kad pilotas – kitas pilotas – jau nustūmė svirtis į priekį", – pasakojo D.Hersman, aiškindama, kaip klostėsi nelaimė.

Tyrėjai anksčiau sakė, kad likus vos 1,5 sekundės prieš lėktuvui rėžiantis į žemę vienas įgulos narys paprašė atšaukti tūpimą, nors tokiam manevrui buvo jau per vėlu.

REKLAMA

Lėktuvas kliudė apsauginę sienelę ir padėjo nevaldomai slysti žeme ir byrėti. Galiausiai jis užsidegė, kai užsiliepsnojo vienas iš variklių.

Ketvirtasis pilotas - atsarginis kapitonas – avarijos akimirką buvo salone, o ne pilotų kabinoje.

Lėktuvą valdęs pilotas, kurį „Asiana“ įvardijo kaip Lee Kang-Kuką (Li Kangkuką), buvo įpusėjęs mokymus skraidyti „Boeing 777“, tačiau jis anksčiau vadovavo 29 skrydžiams į San Fransiską laineriais „Boeing 747“, nurodė oro bendrovė.

REKLAMA

„Kad užbaigtų pradinį darbo patirties (kaupimo) etapą „Asiana“, jis turėjo atlikti 20 skrydžių ir surinkti 60 skrydžio valandų. Jis buvo atlikęs 10 skrydžių – užbaigęs 10 skrydžių. Ir buvo apie 35 valandas skraidęs 777-aisiais", – D.Hersman sakė antradienį.

Tačiau jo instruktorius, kuris sakė JAV tyrėjams turintis iš viso 13 tūkst. skrydžio valandų patirtį, iš jų 3 000 – skraidant „Boeing 777“, anksčiau nebuvo paskirtas tokiam vaidmeniui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jis nurodė, kad tai buvo pirmasis jo skrydis einant piloto instruktoriaus pareigas“, – pažymėjo D.Hersman.

San Fransisko pagrindinė ligoninė antradienį pranešė, kad penkių per šią avariją nukentėjusių žmonių būklė tebėra kritinė.

NTSB nurodė, kad lėktuvas prieš avarinį nusileidimą skrido gerokai per lėtai. Nuo smūgio į žemę atitrūko lainerio uodega, o kilus gaisrui jo salonas visiškai išdegė.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų