REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar laimės gyventojai, kai pešasi maži ir dideli vežėjai?

Rūta Jankuvienė

Šiauliuose iš rinkos stumiamus mažuosius vežėjus ėmė ginti bendruomenės atstovai. Trečiadienį jie priėmė rezoliuciją, reikalaujančią tartis su visuomene dėl pertvarkų ir atšaukti Savivaldybės direktoriaus įsakymus dėl mikroautobusų maršrutų panaikinimo.

Stoja į kovą

Šiaulių apskrities bendruomenių konfederacija šiauliečius sukvietė į susirinkimą. Dalyvavo mažųjų vežėjų įmonių vadovai. Atėjo ir Savivaldybės įmonės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

Susirinkimo pirmininkė Irena Vasinauskaitė priminė, jog mažieji vežėjai patys sukūrė alternatyvią vežimo paslaugą, darbo vietas, bet dabar stumiami iš rinkos. Paslauga reikalinga miestiečiams, bet jų nuomonės miesto valdžia neklausia.

Dėl viešojo transporto sistemos pertvarkos gyventojų apklausos nerengtos. Iki šiol niekaip nereaguota ir į pilietinę peticiją, kuri pateikta Savivaldybei.

REKLAMA
REKLAMA

Dabar tikimasi, gal į susirinkimo rezoliuciją sureaguos? Pritarta ir mažųjų vežėjų reikalavimui atidėti pertvarką iki bus įvestas elektroninis bilietas. Jie prašo taikyti vienodas sąlygas ir mažiesiems, ir didžiajam vežėjui. Siūlo Savivaldybei įkurti viešąją įstaigą, per kurią būtų atsiskaitoma su vežėjais.

REKLAMA

Tyrimo rezultai palankūs „mikriukams“

Pagarsintas Šiaulių universiteto mokslininkų atliktas tyrimas – 410 šiauliečių apklausa. Apklausos rezultatai parodė, kad mikroautobusai lenkia autobusus pagal šešis iš aštuonių paslaugos kokybės rodiklius.

Geriau yra vertinami dėl vežimo dažnumo, švaros, tvarkos autobuse, kelionės saugumo, vairuotojų mandagumo, galimybės atsisėsti.

„Busturas“ geriau vertinamas tik dėl tvarkaraščių prieinamumo ir patogesnio keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo.

Nauji maršrutai negelbės

Nuo vasario 2 dienos mieste išnyks mikroautobusų maršrutai. Mažiesiems vežėjams siūlomi nauji privežamieji maršrutai – keleiviams iš priemiesčio iki miesto atvežti. Darbo turės 7–12 vairuotojų. Dabar penkiose mažųjų vežėjų įmonėse dirba per 100 vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu negali prismaugti, tai padaryk taip, kad bankrutuotų“, – valdžios veiksmus apibūdino I. Vasinauskaitė.

„Busturas“ konkursą privežamiesiems maršrutams aptarnauti paskelbė. S. Gedaminskas „Šiaulių kraštui“ sakė, jog užsiregistravo keturi dalyviai.

Mažieji vežėjai susirinkime klausė, ką „Busturas“ sutaupys? Jų skaičiavimu, „Busturui“ už privežamuosius marštutus teks pakloti 1 milijoną litų. Keleiviams autobuso teks laukti 47 minutes – 1 valandą.

„Po mėnesio ar trijų gal jau paleis autobusus kas pusvalandį ir klos jau du milijonus litų, – teigė vienas iš mažųjų vežėjų. – Tai – pinigų plovykla, manau, jog ir konkurso laimėtojas jau aiškus.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Diskusija – ne į vienus vartus

Miesto Tarybos narys Artūras Kulikauskas teigė, jog „Busturui“ reikia ieškoti vidinių rezervų.

Jo duomenimis, Klaipėdos vežėjų įmonei nuvažiuotas kilometras kainuoja 1,7 lito, o „Busturui“ – 4,32 lito. Klaipėdos įmonės administracinės išlaidos sudaro 2,4 procento, o „Busturo“ – 9 procentus visų išlaidų.

Politikas manąs, jog vežėjų nereikia skirstyti „į mūsų“ ir „jūsų“.

„O mes kieno?“ – klausė šiaulietė mokytoja, piktindamasi, jog valdžia nereaguoja net į surinktus protesto prieš pertvarką parašus.

Kiti klausė, kur nauji „Busturo“ tvarkaraščiai? Ar dažnai autobusai važiuos, kai neliks mikroautobusų?

REKLAMA

„Mėtote akmenis tik į „Busturą“, – bandė atremti kritiką „Busturo“ vairuotojas Jonas Krikščiūnas. – Kodėl dirbame nepelningai? Todėl, kad sąlygos nevienodos. Mes važiuojame iki 23 valandos, o jie – po darbo valandų jau nebevažiuoja, nes nepelninga.“

J. Krikščiūno teigimu, iš mažųjų keturi vairuotojai jau perėję į „Busturą“ ir džiaugiasi: „Nes čia turi ir algas, ir socialines garantijas, kurių neturėjo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų