Kosminis teleskopas „Hubble“ nufotografavo pirmąją tiesiogiai iš Žemės orbitos matomą kitos žvaigždės sistemos planetą, skelbia žurnalas „Science“.

Aplink Fomalhauto žvaigždę, esančią už 25 šviesmečių nuo Žemės, besisukanti „Fomalhauto b“ pavadinta planeta yra maždaug Jupiterio dydžio. „Hubble“ perduotose nuotraukose ji matoma kaip mažytis raudonas taškas žvaigždę supančiame milžiniškame raudonos spalvos dulkių žiede.

Paprastai dėl žvaigždžių spindesio regimosios šviesos spektre neįmanoma pamatyti aplink jas besisukančių planetų, todėl astronomai egzoplanetų ieško netiesiogiai, stebėdami galimą jų gravitacijos poveikį žvaigždei.

Precedento neturinčios „Fomalhauto b“ nuotraukos vainikuoja daugiau nei 8 metus trukusius astronomų bandymus aptikti aplink Fomalhauto žvaigždę besisukančią planetą. Teleskopo tiesiogiai „pamatytą“ egzoplanetą atrado Kalifornijos universiteto Berklyje (JAV) astrofizikai, lygindami „Hubble“ teleskopo 2004 m. ir 2006 m. padarytas nuotraukas.

„Kai pamačiau įrodymą, kad „Fomalhauto b“ sukasi aplink savo žvaigždę, manęs vos neištiko infarktas, - sakė Kalifornijos universiteto astronomijos profesorius Paulas Kalasas. – Pamatyti dar niekuomet neregėtą planetą – labai stiprus įspūdis“.

Mokslininkai mano, kad aplink Fomalhauto žvaigždę, kuri yra tarp 20 iš Žemės matomų ryškiausių žvaigždžių, gali suktis ir daugiau planetų, o kai kuriose net galėtų būti skysto vandens. Apskaičiuota, kad „Fomalhauto b“ aplink savo žvaigždę apsisuka per 872 metus. Iki šio laiko astronomai netiesiogiais stebėjimais yra atradę apie 320 egzoplanetų.