REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Oponentai teigia, kad Vilniaus mero Artūro Zuoko tarptautinė reklama, kur jis šarvuočiu traiško automobilį, yra pavojinga arba tiesiog kvaila, o viešųjų ryšių specialistai mano, kad savo tikslą jis pasiekė.

REKLAMA
REKLAMA

Nuolatinis A. Zuoko oponentas, partijos Tvarka ir teisingumas narys, europarlamentaras, buvęs Vilniaus meras Juozas Imbrasas vadina sostinės dabartinio vadovo elgesį neadekvačiu. „Tas kvailiojimas yra stačiai juokingas. „Bovijasi“ berniukas, nebežino kaip išsidirbinėti, kad atkreiptų į save dėmesį. Eitų geriau rimtai dirbti“, – piktinasi J. Imbrasas.

REKLAMA

Šarvuočiu per kitų galvas

A. Zuoko reklaminė akcija yra pavojinga Lietuvos įvaizdžiui, – mano Politikos tyrimų ir analizės instituto direktorius Marius Ulozas. „A. Zuoko savireklamos akcija Gedimino prospekte buvo nušviesta visame pasaulyje, nes visą savaitę gaunu draugų žinutes apie „pamišusį Vilniaus merą“, kurio tariamą kovą su ne vietoje statomais automobiliais nušvietė žiniasklaida nuo Serbijos iki Japonijos.

Klausimas – kam ir kiek toks viešumas yra naudingas ir kienu sąskaita daromas asmeninis A. Zuoko įvaizdis?“, – stebisi jis.

REKLAMA
REKLAMA

Taip, politikui labai svarbu atkreipti į save dėmesį, būti pastabėtam, o A. Zuokas tam turi natūralų talentą, mano M. Ulozas ir teigia, kad akcija labiau skirta vidaus rinkai – Lietuvos rinkėjams.

„Jeigu paklaustumėte vilniečių kas pasikeitė per tuos tris mėnesius kai Vilniui vėl vadovauja A. Zuokas, tikriausiai žmonės neturėtų ką pasakyti – na nebent autobusais ir troleibusais važinėjantys vilniečiai pasakytų, kad vėl galima lipti per visas viešojo transporto priemonių duris. Sunku tai vertinti kaip didelį darbą ar nuopelną. Puikus politinis manevras, atsikratant V. Uspaskich politinio šantažo ir Vilniaus valdančios koalicijos išplėtimas, paprastiems žmonėms irgi gyvenimo nepakeitė“, – pabrėžia M. Ulozas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo,  simbolinis vienos iš miesto problemų pervažiavimas yra būtent svarbus savo simbolika. A. Zuokas  taip esą rodo vilniečiams bei visai Lietuvai (kadangi jo parlamentinės ambicijos vis stiprėja), kad jis yra ryžtingas politikas ir vadovas, kuris nebijo imtis veiksmų ir atsakomybės.

M. Ulozas teigia nebūtų nutebęs, jeigu per artimiausius metus jis bandys „suvažinėti“ ir daugiau problemų. Šis veiksmas, jo nuomone, niekuo nesiskiria nuo jo parodomosios akcijos Romų tabore.

Nepaisant to, kad šie veiksmai tikrai stiprūs komunikacine prasme ir pritraukia A. Zuokui daug dėmesio, jie, M. Ulozo nuomone, yra pakankamai pavojingi.  „Taip, su įsisenėjusiom problemom reikia kovoti. Tačiau ar galima tai daryti pažeidžiant įstatymus? Konstitucijos nuostatas? Juk niekas neatšaukė Konstitucijoj įteisintos privačios nuosavybės neliečiamumo, o paprastiems mirtingiesiems ne tik tankais, bet ir sunkvežimiais po Vilniaus senamiestį važinėti nelabai leidžiama..

REKLAMA

Lietuvos žmonės turi prikaupę nemažai pykčio ir pavydo, todėl tokie savivaldžiavimo pavyzdžiai gali žmones įkvėpti keistiems poelgiams. Ir jeigu jums kaimynas kurią dieną perpjaus mašinos padangas, ar iškuls priekinį langą – jūs nelabai galėsite ant jo pykti, tik džiaugsitės, kad apskritai mažinos nesusprogdino.. Gal spalvas kiek ir sutirštinu, bet būtent tokia linkme šie A. Zuoko veiksmai stumia“, – mąstė M. Ulozas.

Pamišėlių šalis?

Komunikacijos aksioma – geriau būti paminėtam neigiamame kontekste, negu visai nežinomam, – primena M. Ulozas. „Todėl šiuo atveju Lietuva nemanau, kad kažką praranda, o apie ją (tiksliau jos sostinės merą–šerifą) sužinos praktiškai visas pasaulis.

REKLAMA

Jeigu žmonėms susidarys įspūdis, kad Lietuva yra „pamišusi“ šalis, tai į šalį trauks jaunesnį, nuotykių ieškantį jaunimą. Kitas klausimas, ar būtent į tokius potencialius turistus orientuotos Lietuvos turizmo strategijos.

Didžiausia problema, kad mes nesugebame sau atsakyti kas mes esame kaip šalis, kaip visuomenė, o vis jaudinamės, ką apie mus kiti pagalvos. Ir tegul išgirdę Lietuvos vardą jie bent sekundei apie mus pagalvoja ir tai jau bus nemažas laimėjimas“, – teigia jis.

Pasak eksperto, įdomu bus palyginti kiek šalių aprašys Europos krepšinio čempionatą, vykstantį Lietuvoje, o kiek nušvies A. Zuoko veiksmus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Buvo pastebėtas

Kitas privačios viešųjų ryšių agentūros ekspertas, nepanoręs viešinti savo pavardės, dėstė kitokią poziciją. „Pagal tarptautinį žinios padengimą, kaip pabrėžia dalis ekspertų, pirmaeilis paminėjimas yra daugiausiai teigiamas. Tai reiškia, kad Lietuva atsidūrė didžiuosiuose Vakarų leidiniuose, kur herojus yra A. Zuokas ir jis minimas daugiausiai teigiamame kontekste. Taigi, viešųj ryšių teorija sako, kad akcija – sėkminga“, – nurodė jis.

Vaizdo klipas youtube.com svetainėje iki ketvirtadienio pietų jau buvo peržiūrėtas pusę milijono kartų. Kita vertus, pasaulyje nemažai išsišokančių politikų. Pasirinkta absoliuti viešųjų ryšių vertybė – ryški asmenybė ir įžūli forma . Tiesa galima spėlioti, kodėl mašinai pervažiuoti paimtas sovietinis šarvuotis, o ne „John Deere“ ar „Belorus“ traktorius.

REKLAMA

A. Zuokas ne veltui daugeliui asocijuojasi su dviračiais – tegul ir oranžinais. Kaip pastebi viešųjų ryšių ekspertai, jis  ne tik važinėja dviračiu, bet ir vėl ir vėl jį išradinėja, nes nesugalvoja naujų idėjų, o tik kopijuoja reklamos klasiką.

Mat idėja, kaip jau pranešė žiniasklaida, pasiskolinta iš britų humoristų. Kartu akivaizdu, jog A. Zuoko vaizdo klipas – nelabai subtiliai  surežisuotas, nes šarvuotis jame užvažiuoja ant mašinos aiškiai per priekyje pristatytą rampą. Tad krinta į akis labai jau didelis greitis ir spartus užlipimas ant kliūties. Dar gi – nukentėjusysis atrodo nelabai nuoširdžiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų