• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sostinės taryba svarsto, ar skelbti Vilniaus gyventojų apklausą dėl nemokamo viešojo transporto, bet Vilniaus meras Artūras Zuokas į tokią galimybę žiūri labai skeptiškai. Savivaldybės tarybos susitikime nutarta apklausą rengti po Seimo rinkimų. Be to, grąžinta daugiau senųjų tarifų, kurie galiojo prieš įvedant „Vilniečio kortelę“.

REKLAMA
REKLAMA

„Mano nuomonė yra tikrai skeptiška. Net jeigu tokia apklausa būtų daroma, nemokamų pietų nebūna“, – A. Zuoką cituoja delfi.lt.

REKLAMA

Pasak jo, norint vilniečiams nemokamai teikti viešojo transporto paslaugas, reikia apie 180 mln. Lt per metus, ir būtent tiek pinigų reikėtų rasti skylėtame sostinės biudžete.

Apklausą norima vykdyti rugsėjo 20–30 dienomis, bet A. Zuokas ragina nedaryti to su tokia skuba ir palaukti bent jau iki nurims rinkimų aistros.

Sostinės mero pavaduotojas Romas Adomavičius, „Vilniaus dienos“ paklaustas, kokios realios šio sumanymo galimybės, prabilo apie galimą senesnių automobilių apmokestinimą ir apie tai, kad Vilniuje negyvenantys žmonės bilietus pirktų brangiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Ir šiuo metu miestas datuoja labai didelę dalį išlaidų – maždaug 55–56 proc., tai sudaro vidutiniškai apie 100 mln. litų per metus. Iš viso metinės viešojo transporto sąnaudos – apie 187 mln. litų. Bet pasikeitus situacijai Seime ir Vyriausybei, jei sutartume, kad Vilnius gali pristabdyti senų automobilių, kurie labai teršia aplinką, invaziją į miestą, galėtumėme nemažai čia laimėti“, – sakė R. Adomavičius.

Grąžinta daugiau senų tarifų

Savivaldybė  grąžino senąją kainą vienkartiniams bilietams, įsigyjamiems iš savivaldybės transporto vairuotojų. Taip pat grąžinta senos kelionių mikroautobusais bei privačiais autobusais kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pritarus nutarimo projektui, savivaldybės autobusuose ir troleibusuose vienkartinis bilietas be nuolaidos kainuos 2,5 Lt, panaikinant su Vilniečio kortele įvestą 3,5 Lt kainą. Kelionės mikroautobusais kaina sumažės nuo 3,5 iki 3 Lt, bilietas privačiuose autobusuose kainuos nebe 2,5, o 2 Lt.

Iki šių metų pabaigos bus prekiaujama vienkartiniais bilietais po 2 Lt spaudos kioskuose.

Apklausa – po rinkimų

Nors socialdemokratai apklausą norėjo rengti jau rugsėjo 20–30 dienomis, savivaldybės posėdžio metu buvo nuspręsta, kad tokia apklausa turėtų būti surengta tik po Seimo rinkimų, o kol kas sudaroma darbo grupė, kuri pasiūlys, kaip tiksliai turėtų būti suformuluotas apklausos klausimas ir iš kur būtų imami reikalingi pinigai.

REKLAMA

Pagal Vilniaus vicemero socialdemokrato R. Adomavičiaus pristatytą projektą, apklausoje turėjo būti trys klausimai: ar savivaldybės gyventojai pritaria, kad mieste būtų nemokamas viešasis transportas, ar pritaria, kad nemokamai važiuoti viešuoju transportu galėtų tik asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Vilniuje, ir ar pritaria, kad tam reikalingos lėšos būtų paimtos iš biudžeto lėšų, skirtų kitoms miesto socialinėms reikmėms – švietimui, kultūrai, sportui, sveikatai.

R. Adomavičius posėdžio metu teigė, kad Talino, neseniai įsivedusio nemokamo viešojo transporto sistemą, pavyzdys rodo, jog tokia sistema gali puikiai funkcionuoti. Anot jo, vilniečiai viešuoju transportu naudojasi vis mažiau – dabar juo naudojasi tik apie 39 proc. miesto gyventojų. Nemokamas viešasis transportas esą paskatintų vilniečius dažniau juo naudotis, sumažėtų transporto spūstys ir tarša. Taip pat tai mažintų socialinę atskirtį.

REKLAMA

Apklausa, pasak Vilniaus vicemero, būtų atlikta telefonu ir kainuotų nedaug.

Vicemero ir jį palaikančių savivaldybės narių, iš viso jų buvo 10, iniciatyva nepatenkinti kiti tarybos nariai kaltino socialdemokratus, esą jie bando prieš rinkimus populistiniu būdu, nerimtais pasiūlymais pelnyti rinkėjų pasitikėjimą, be to, aiškiai nesuformuluoja, ko gyventojai mainais į nemokamą transportą netektų. Be to, jie kaltino R. Adomavičių bandymu užglaistyti nepasisekimą įvedant naujuosius elektroninius bilietus.

Taip pat oponentai sakė, esą įvedus nemokamą viešąjį transportą nukentėtų kitos svarbios sritys, iš kurių pinigai būtų atimti, nukentėtų privatūs vežėjai, kurie nebegalėtų vykdyti veiklos, kitų vietovių gyventojai būtų verčiami registruotis Vilniuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Adomavičius teisinosi, kad elektroninio bilieto įvedimas nebuvo toks nesėkmingas, kokiu jį bandoma parodyti, ir kad dabar sistema funkcionuoja neblogai, be to, pabrėžė, kad artimiausiu metu niekas nemokamo transporto neįvedinėtų, tai tik siūlymas pradėti diskusijas.

Posėdžio metu paaiškėjo, kad 10 savivaldybės narių yra per mažai, jog apklausa apskritai galėtų būti inicijuojama – pagal įstatymus, tam reikia bent ketvirtadalio tarybos narių, Vilniaus atveju – bent trylikos.

A. Zuokas pasiūlė suburti darbo grupę, kuri galėtų įvertinti nemokamo viešojo transporto įvedimo perspektyvas, ir vilniečių apklausas rengti nebent po rinkimų, kuomet būtų „daugiau proto ir logikos“.

Tokiam mero pasiūlymui Vilniaus savivaldybės nariai po balsavimo pritarė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų