REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas žmogus – savo nelaimės kalvis. Ypač, kai kalbame apie kilimą karjeros laiptais. Užtenka tik vieno neteisingo žingsnio…

REKLAMA
REKLAMA

Kristi visada skausminga. Dvigubai skaudžiau, kai supranti, kad tu nukritai tik dėl savo kaltės. Pavyzdžiui, užlipai ant to paties grėblio, kaip ir visas legionas prieš tave.

REKLAMA

Ant kokio grėblio užlipama dažniausiai? Štai TOP 5 būdai greičiausiai sužlugdyti sėkmingai pradėtą karjerą.

1. Viešai sukritikuoti arba pataisyti savo viršininką Dauguma pavaldinių mano, kad jie yra protingesni, labiau išprusę ir kvalifikuoti nei jų viršininkas. Kartais tai netgi būna tiesa. Bet ne čia esmė.

Nėra geresnio būdo tapti pirmuoju kandidatu, kurį išmes iš įmonės, kaip pastoviai ir publikai girdint nurodyti vadovui jo klaidas. Jūs manote, kad vadas prisipildys dėkingumo, jeigu jūs, visiems girdint, pataisysite jį prezentacijos metu? Visai ne. Greičiausiai jis pasidomės, kur jūsų akys buvo anksčiau ir kodėl jūs neradote šios nelemtos klaidos anksčiau. O pats tuo metu mintyse skirs jums „juodąją kortele“

REKLAMA
REKLAMA

Tai ką gi daryti, jeigu vadas, viešai kalbėdamas, įvardijo neteisingą skaičių? Tiesiog nutylėti įsikandus kumštį? Ne pats geriausias variantas. Juk šį faktinį netikslumą gali pastebėti kas nors kitas, o visų blogiausia, jeigu tas kitas bus jūsų viršininko viršininkas. Todėl yra prasmės arba sulaukti pertraukos ir tada delikačiai akis į akį pasakyti vadovui teisingą rodiklį, arba, jeigu reikalas iš tiesų neatidėliotinas, informuoti jį rašteliu.

Tačiau bet kuriuo atveju reikia pasiruošti ir atsakymą, kodėl klaida nebuvo ištaisyta laiku. Iš tiesų, o kodėl? Ką?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. Susirieti su kolega, matant klientui

Neginčytina, susijusių skyrių bendradarbiai gali jums pakišti koją. Neišrašyti laiku sąskaitos, padaryti klaidą važtaraštyje, supainioti rangovo generalinio direktoriaus inicialus. Deja, žmogui būdinga klysti.

Tačiau tai nereiškia, kad dėl klaidos verta kelti įmonės karą. Ir tuo labiau neverta aiškintis, kas teisus, šiuo vaizdeliu šokiruotų klientų akyse. Daugumoje įmonių toks poelgis yra grubus vidaus etikos pažeidimas ir gali tapti „rimta atleidimo priežastimi“.

Žodžiu, bendraujant su klientais, geriau būti vieningu bendradarbių frontu, o visas įmonės vidaus problemas spręsti su kolega asmeniškai. Geriau neįtraukiant į tai viršininkų, faktas.

REKLAMA

3. Nusiųsti neapgalvotą atsakymą klientui, partneriui ar kolegai elektroniniu paštu

Kiek kartų skelbta pasauliui: nesiųskite elektroniniu paštu to, ko vėliau negalima būtų atspausdinti bet kurio laikraščio pirmajame puslapyje. Tačiau jokios naudos. Šimtai žmonių atsidūrė gatvėje po to, kai savyje subrandino ir parašė kandų atsakymą, o po to suprato, kad neteisingai interpretavo prieš tai gautą žinutę. Tas pats grėblys, tik šonu – lengvabūdiškai atsakyta. O ypatingai, jeigu dar naudojama nepadori leksika. Brangieji! Užsirašykite sau ant kaktos: dalykinis susirašinėjimas – ne vieta netinkamiems juokeliams ir nekorektiškiems pasisakymams. O, be to, pasistenkite nesupainioti mygtukų „atsakyti“ ir „atsakyti visiems“.

REKLAMA

Taip, bet ką gi daryti, perskaičius laišką, po kurio plūsteli adrenalinas ir pašoka arterinis spaudimas? Teisingiausias atsakymas – atvėsti. Jeigu rankos vis dėlto siekia kalavijo klaviatūros, tegu. Parašykite grasinantį palinkėjimą, išsaugokite jį juodraščiuose, o po poros valandų perskaitykite ir pabandykite atsakyti sau į klausimus. Ar jūs įsitikinęs, kad būtent šis įžeidimų rinkinys privers adresatą pripažinti, kad jis neteisus? Ar nebus jūsų žodžiai neteisingai interpretuoti? Ir pagaliau, ar norite jūs, kad šį pranešimą perskaitytų jūsų viršininkas?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4. Prarasti savikontrolę įmonės vakarėlyje

Istorijos apie netinkamą personalo elgesį biurų vakarėliuose seniai tapo tautosaka. Tačiau vis naujos ir naujos baltosios apykaklės tampa apgaulingai atpalaiduojančios atmosferos aukomis. Visu smarkumu pasirodę tokiuose renginiuose, jie dažnai papildo juokingų YOUTUBE filmukų kolekcijas ir beveik visada – bedarbių armiją.

Nors kartais netgi ir daug mažesnės nuodėmės gali tapti karjeros stabdžiu. Per dantis patraukti savo viršininko favoritę. Pasakoti nepadorius anekdotus damų akivaizdoje (ypač, kai damos – viršininkės). Pasiūlyti viršininkui bruderšaftą. O galų gale tiesiog demonstruoti perdėtą uolumą vaišinantis delikatesais ir vartojant svaigiuosius gėrimus. Ir viskas. Nesistebėkite, jeigu žadėtasis paaukštinimas bus atidėtas.

REKLAMA

Žodžiu, vakarėliuose laikykitės Trijų NE taisyklės. NEvalgykite, NEgerkite ir NEkalbėkite, ko nereikia.

5. Sudeginti tiltus išeinant iš darbo

Atrodytų, kas gi čia tokio – išeinant trinktelėti durimis! Galų gale pasijusti ne žemės kirminu ir drąsiai išsakyti paliekamam viršininkui viską, kas susikaupė per kartu praleistą darbo laiką. Už pasekmes atsakyti juk jau nereikės.

Deja deja… JAV „dot-com“ bumo laikais, 90-ais, daug IT specialistų, persikeliančių iš didžiųjų biurų „į laisvę“, galvojo panašiai. Tačiau toli gražu ne visi savo svajones – iš interneto projektų susikrauti milijonus dolerių – sugebėjo įgyvendinti. Ir reikalas net ne tas, kad dauguma iš tų, kurie rėžė visą tiesą išeidami, nebegalėjo sugrįžti ten atgal. Bėda ta, kad dauguma iš jų nebegalėjo sugrįžti niekur. Arba – vienas paukštelis pačiulbėjo. Iš tiesų, IT industrijos pasaulis pasirodė ne toks jau ir didelis, o lojalumas „naujos“ ekonomikos sąlygomis vertinamas nė trupučio ne mažiau kaip ir „tradicinės“.

Žodžiu, išeidami iš darbo, pasistenkite tai atlikti kaip galima taktiškiau ir mieliau. Tai jums pasitarnaus ateityje, patikėkite.

Užsakymo nr. 3102_32  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų