• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Privatus reaktyvinis lėktuvas daugeliui tikriausiai asocijuojasi su Londono meistrų rankomis siūtu kostiumu, brangaus šampano taure ir apskritai, gyvenimo būdu, kai per dieną išleidžiama tiek pinigų, kiek vidutinis mūsų šalies gyventojas uždirba per visą gyvenimą. Tačiau tiesa ne visai tokia.

Privatus reaktyvinis lėktuvas daugeliui tikriausiai asocijuojasi su Londono meistrų rankomis siūtu kostiumu, brangaus šampano taure ir apskritai, gyvenimo būdu, kai per dieną išleidžiama tiek pinigų, kiek vidutinis mūsų šalies gyventojas uždirba per visą gyvenimą. Tačiau tiesa ne visai tokia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad ir labai mažų, tačiau reaktyvinius variklius turinčių lėktuvų kainos ilgą laiką buvo bauginančiai didelės. Pigiausi modeliai viršydavo 5 milijonų dolerių ribą.

REKLAMA

Tačiau JAV orlaivių gamintojas Cirrus Aircraft nusprendė padėtį pataisyti ir į rinką išleido Cirrus Vision SF50, kainuojantį nepilnus du milijonus dolerių. Suprantama, ir tokia kaina neatrodo maža, bet ji kelis kartus mažesnė nei konkurentų siūlomų modelių ir yra beveik tokia pat, kaip panašaus dydžio propelerinių lėktuvų.

REKLAMA
REKLAMA

Be visa ko, nuo praeitų metų pradėtas gaminti Cirrus Vision turi daugybę išskirtinumų. Pavyzdžiui neįprastai didelius langus, dydžiu beveik prilygstančius automobilio langams. Tai įgyvendinti leido itin tvirtas iš anglies pluošto pagamintas korpusas.

Apie jį prakalbus, skirtingai nei daugelis panašaus dydžio ir kainos propelerinių lėktuvų, Cirrus Vision, lygiai kaip ir didieji keleiviniai lėktuvai turi hermetišką korpusą, o tai leidžia pakilti į didelį aukštį nedėvint deguonies kaukių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena įdomi detalė: šis lėktuvas turi parašiutą, įvykus nelaimei galintį lėktuvą su visais keleiviais saugiai nuleisti ant žemės. Į mažus, propelerinius lėktuvus montuojami parašiutai nėra naujiena. Net ir pati Cirrus kompanija juos montavo pastaruosius du dešimtmečius. Tačiau reaktyviniame lėktuve tai kol kas buvo visiškai neįprasta.

REKLAMA

Tačiau svarbiausia, jog nors ir atrodo labai mažas, lėktuvas sykį pakilęs gali nuskristi daugiau nei 2000 kilometrų, pakilti į 8500 metrų aukštį ir pasiekti 556 km/h kruizinį greitį. Taigi, skrydžio charakteristikomis visiškai neatsilieka ir nuo gerokai didesnių lėktuvų.

Du milijonai dolerių yra daug, tačiau už ką mokama tas ir gaunama. O gaunama labai daug: ne tik greitis ir patogumas, bet ir išskirtinai didelis saugumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų