Naudoti atitarnavusius povandeninius atomlaivius komerciniams kroviniams, tarp jų naftai ir rūdai, gabenti po Arkties vandenyno ledais netikslinga, pranešė Rusijos centrinis jūrų technikos konstruktorių biuras „Rubin“.
Šios akcinės bendrovės specialistai nagrinėjo didžiausių pasaulyje atominių povandeninių laivų „Taifun“ (projektas 941 „Akula“) naudojimo rūdai ir kitiems komerciniams kroviniams plukdyti po Arkties vandenyno ledais galimybę, skelbia naujienų agentūra „Interfax“. Tokiame galimybių tyrimo projekte dalyvavo ir Rusijos bendrovė „Norilskij nikel“.
Teigiama, kad Rusijos povandeninių atomlaivių „Taifun“ naudojimo komerciniams kroviniams plukdyti idėja kilo dėl to, kad šiuo metu didžioji šių laivų dalis nebenaudojama Rusijos karinio jūrų laivyno reikmėms.
Iš viso Rusijoje buvo pastatyti 6 „Akula“ tipo povandeniniai laivai. Vienas iš jų – „Dmitrijus Donskojus“ – tebenaudojamas raketos „Bulava“ bandymams. Dar du laivai buvo utilizuoti, ketvirtojo utilizavimas prasidėjo 2008 metais. Likę du „Akula“ tipo laivai maždaug 2005 m. buvo perkelti į laivyno rezervą, nes neturėjo reikiamos ginkluotės.
Būtent šių laivų raketų skyriuose, Rusijos centrinio jūrų technikos konstruktorių biuro „Rubin“ ir „Norilskij nikel“ atstovų manymu, būtų galima gabenti civilinės paskirties krovinius. Galimybių studijos išvadų argumentai nenurodomi.
Šiame vaizdo siužete – didžiausias pasaulyje atominis povandeninis laivas „Akula“ .