JAV Pažangiųjų tyrimų agentūra (DARPA) Pentagono užsakymu vykdo karinio lėktuvo, kuris prireikus taptų povandeniniu laivu, kūrimo programą. Toks lėktuvas būtų naudojamas per gelbėjimo ir karinės technikos bei karių dislokavimo operacijas.
Oficialiame DARPA pareiškime, kuriame šalies mokslo ir tyrimų centrai kviečiami iki šių metų gruodžio 1 d. pateikti pirminius tokios transporto priemonės kūrimo pasiūlymus, sakoma, kad ši naujovė turėtų užtikrinti slaptų taktinių operacijų vykdymą pakrančių regionuose.
DARPA dokumente taip pat nurodomi konkretūs reikalavimai potencialiems projektuotojams. Svarbiausias iš jų – povandeninis lėktuvas turi pasižymėti būti greitas kaip orlaivis, plūdrus kaip laivas ir nepastebimas kaip povandeninis aparatas.
Minimalus taktinis tokios transporto priemonės veikimo spindulys turi siekti 1850 kilometrų ore ir mažiausiai 370 km vandenyje. Plaukiojantis lėktuvas privalo sugebėti po vandeniu įveikti bent 44 km atstumą. DARPA atstovai pabrėžia, kad povandeninis lėktuvas turi nurodytais atstumais atskristi į nurodytą operacijos vykdymo rajoną, pristatyti arba paimti karius ir grįžti į bazę nepasipildęs degalų.
Be to, jis privalo sugebėti iki 3 dienų laikotarpiu plūduriuoti jūros paviršiuje esant 5 balų bangavimui. Minimalus lėktuvo įgulos ir juo gabenamų karių skaičius turi būti ne mažesnis nei 8, o naudingasis svoris – 1000 kilogramų. Turint galvoje techninius sunkumus DARPA nurodo, kad būsimoji transporto priemonė po vandeniu turėtų būti naudojama sąlyginai nedideliame gylyje, dažniausiai – seklumų rajonuose.
Dar viena svarbi nurodoma ypatybė – greitis. Povandeninis lėktuvas visą nurodytą privalomo veikimo nuotolį (danguje, vandenyje ir po vandeniu) turi įveikti per 8 valandas. Be to, į šį laiką įeina lėktuvo transformavimo iš vieno veikimo režimo į kitą trukmė.
Plaukiojančių lėktuvų gamybos planus Pentagonas puoselėja jau seniai. Štai kaip panašios transporto priemonės koncepcija buvo įsivaizduojama prieš vienerius metus.