Stojantieji šios srities pedagogikos studijų LEU nesirenka ne pirmus metus. Šiemet pirmakursius bandyta pritraukti pasiūlius tikslinį finansavimą, bet norinčiųjų studijuoti vis tiek neatsirado.
„Nepriėmėm nė vieno studento į chemijos ir fizikos mokymą“, - BNS nurodė LEU Ryšių su visuomene skyrius.
Į ne jungtines fizikos ar chemijos mokymo programas LEU stojančiųjų nepriėmė.
Tačiau šios srities mokytojus imasi rengti Šiaulių universitetas. Naują Integruotų gamtos mokslų pedagogikos programą, numatoma, studijuos aštuoni pirmakursiai, trys iš jų priimti per tikslinį finansavimą, BNS informavo Šiaulių universitetas. Šiemet akredituota Integruotų gamtos mokslų pedagogikos studijų programa skirta ruošti specialistus, kurie turės fizikos, biologijos, chemijos ir pedagogikos mokslo žinių.
Kaip ir LEU, Šiaulių universitetas nerengia atskirų disciplinų – fizikos, chemijos – mokytojų bakalaurų.
Siekiant paskatinti studijuoti trūkstamų disciplinų mokytojų specialybes šiemet pedagogų rengimui buvo numatyta per šimtą tiksliniu būdu finansuojamų vietų, tačiau ne visos jos užpildytos. Tikslinę studijų vietą gavęs studentas, baigęs mokslus, turės trejus metus atidirbti pagal įgytą specialybę.
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) prezidentas Pranas Žiliukas BNS sakė, kad būtent įsipareigojimas atidirbti atbaido stojančiuosius nuo tikslinio finansavimo vietų.
„Daugelis prisibijo tikslinio finansavimo, tenka kasmet palikti gana daug neužimtų vietų, ir mokytojai čia ne išimtis. Daugelis nori būti laisvi, kad nereikėtų tų trejų metų būtinai atidirbti paskirtoje vietoje: visi nori nepririšto telefono, daug ko nepririšto, ir lygiai taip pat nepririšto diplomo“, - svarstė jis.
P.Žiliuko teigimu, stojančiųjų motyvavimui reikia ieškoti kitų būtų nei garantuota darbo vieta.
„Reikia ieškoti kito (motyvavimo) būdo. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie masę kitų studijų, dėl kurių verkia pramonė. O ir tie, kurie taip stoja per tikslinį, yra gana silpni. Žymiai geresni pirmakursiai ateina per krepšelių sistemą, didesnė konkurencija būna dėl krepšelių, o ne dėl tikslinio finansavimo vietų“, - BNS aiškino LAMA BPO atstovas.
Jis taip pat teigė, kad mokytojų trūkumą galėtų padengti pedagoginių žinių įgiję kitų studijų bakalaurai.
„Dauguma gimnazijų kaip tik ir nori, kad ateitų tikrieji bakalaurai atitinkamų mokslų, ypač kietųjų, kurie vėliau prisideda pedagogiką prie savo žinių“, - sakė P.Žiniukas.
Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sako, kad tik rugsėjo viduryje bus galima detaliau aptarti šių metų priėmimo rezultatus. Anot jos, kol kas matyti, kad stojantieji į tikslinio finansavimo vietas labai gerai rinkosi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogiką ir socialinės pedagogikos studijas. Kartu ji tikisi, jog gamtos mokslų mokytojų, be kita ko, bus parengta per laipsnio nesuteikiančias studijas.
„Buvo skirtos 136 laipsnio nesuteikiančių studijų vietos po bakalauro - būtent vienų metų pedagoginėms studijoms, kai baigęs bakalaurą, pavyzdžiui chemiją, gali metus pasimokyti ir tapti kvalifikuotu, labai puikiu chemijos mokytoju. Bet tai matysime irgi tik apie rugsėjo vidurį“, - BNS šią savaitę teigė ministrė.
A.Pitrėnienė sutiko, jog tikslinis finansavimas nėra patrauklus abiturientams.
„Abiturientas, kuris galvoja apie savo ateitį, nenori būti sukaustytas įsipareigojimų ir jis pirmiausia renkasi paprastas valstybės finansuojamas vietas, ne tikslines, be įsipareigojimo atidirbti vietoje ar kitoje savivaldybėje pagal sutartį. Jie nori būti laisvi“, - konstatavo ministrė.