Seksualios rusų pupytės, muzikantai, paaugliai, tūnantys savo kambariuose – bet kuris iš jų gali tapti interneto sensacija ir taip tapti milijonieriumi.
Vaizdo reportažų puslapis „YouTube“ prieš trejus metus išplatino reklamą, kviečiančią vartotojus prisijungti prie komandos. Kai kurie prisijungusiųjų šiandien jau milijonieriai.
Tarp juokingų videoklipų apie gyvūnus ir keistus dalykus, nepavykusius riedlentininkų triukus, žmonės, keldami savo videoįrašus į puslapį, daro karjeras. Per pastaruosius penkerius metus nuskambėjo ne viena sėkmės istorija, kaip žmonės, pradėję filmuotis namuose su internetine kamera dabar skaičiuoja milžiniškas įplaukas.
Marina Orlova tapo pirmąją „YouTube“ bendradarbe, užsidirbusia milijoną JAV dolerių. 29-erių metų mergina, neseniai persikėlusi gyventi į Beverly Hillsą, puikiai žinoma interneto vartotojams, nes jos įkeltus videoklipus, kur ji pasakoja apie žodžių kilmę, pažiūrėjo ketvirtis milijardo žmonių. Internete žinoma kaip „HotForWords“, ji yra viena daugiausiai uždirbančių „YouTube“ „partnerių“.
„YouTube“ partnerių programa prasidėjo 2007 m., kai kompanija nusprendė apdovanoti populiariausius savo bendradarbius. Bendradarbiai tiesiog turi prie savo videoklipų pridėti tam tikrą reklamą, o paskui jau už kiekvieną videoperžiūrą jų užmokestis auga.
Kiekvieną mėnesį „YouTube“ sulaukia per 100 mln. lankytojų. Pernai populiarus „YouTube“ Michaelas Buckley videoklipų įkėlėjas pranešė, kad vien iš „YouTube“ reklamos užsidirbo per 100 tūkst. JAV dolerių.
Marina sako: „Kai pradėjau, nebuvo jokio verslo, tačiau žinojau, kad vieną dieną „YouTube“ pradės dalintis gaunama nauda.“ Lengva suprasti, kodėl jos videoklipai tokie populiarūs. Mariną žurnalas „Wired“ pripažino seksualiausia pasaulio mergina. Savo videoklipuose krūtininga blondinė vilki seksualius drabužius ir kalba seksualiu rusišku akcentu apie žodžių reikšmes ir kilmę. Gerbėjai siunčia jai užklausas, prašydami paaiškinti kilmę tokių žodžių kaip pagirios, dešrainis ir ilgiausiu laikomo angliško žodžio antidisestablishmentarianism.
„Aš pirma „jutuberė", sukūrusi stiprų verslą. Dauguma populiarių vartotojų – paaugliai berniukai, kurie kuria videoflipus tik dėl smagumo ir nežino, kaip tai perkelti į kitą lygį. Jie neturi verslo supratimo. O aš noriu išplėsti savo prekės ženklą“, – sako Marina. Iš Maskvos kilusi mergina taip pat užsidirbinėja pardavinėdama savo knygą, reklamuojamą ir savo videoklipuose. Joje taip pat aiškinamos žodžių reikšmės ir netrūksta provokuojančių Marinos nuotraukų.
Ji darosi žinoma pasaulyje ir netgi buvo nufotografuota Paris Hilton, James Blunto bei Quentino Tarantino kompanijoje. „Žmonės atpažįsta mane iš akcento. Los Andžele yra daugybė blondinių su didele krūtine, todėl iš išvaizdos manęs niekas nepažįsta. Tačiau pasirodymo dalis yra akcentas, kurį aš turiu".
Marina taip pat gauna pinigų už produktų talpinimą, rėmimą ir reklamas. Ji buvo interneto svetainės godaddy.com veidas. „Kalbuosi su televizijos kompanijomis dėl laidų taip pat, kaip ir dėl mokomųjų knygų bei videoklipų“, – sako ji. Marina taip pat reguliariai pasirodo „Fox“ laidoje „O'Reilly Factor“ bei „Sirius Radio“ laidoje „Maxim“.
„Pradėjau šešis mėnesius prieš partnerystės programą ir už pirmus metus negavau pinigų. Tiesiog rinkausi auditoriją, – sako Marina. – Kai pradėjau, mačiau, kad kitų žmonių videoklipai sulaukia milijonų peržiūrų, aš tesitikėjau tūkstančių. Nė nenumaniau, kad kada nors pasieksiu ketvirtį milijardo. Tačiau tai tik skaičiai, negaliu įsivaizduoti tiek žmonių, žiūrinčių vieną videoklipą“, – prisipažįsta milijonierė.
Charlie McDonnell yra žinomiausias Dikdžiosios Britanijos „YouTube“ vartotojas, kurio videoklipus per mėnesį pažiūri per 4 milijonai žiūrovų. Jo uždarbis yra pakankamas, kad jis visą savo laiką galėtų skirti tik videoklipų kūrimui ir to jam užtektų pragyventi ir išlaikyti butą Londone.
Jis turi beveik 700 tūkst. savo kanalo prenumeratorių, o tai reiškia, kad kai jis įkelia naują videoklipą, visi jo gerbėjai automatiškai pažiūri naują kūrinį. Tai suteikia vaikinui reguliarią auditoriją, galinčia varžytis su kai kurių televizijų laidų auditorijomis. Jis sako, kad jau yra atpažįstamas gatvėje ir jam dėl to keista, nes jis tapo būtent „tuo vyruku iš interneto“.
Pernai bendradarbiaudamas su kitais partneriais jis panaudojo savo „YouTube“ šlovę įsiverždamas į geriausių Didžiosios Britanijos singlų 40-uką.
Kitas asmuo, besipelnantis iš „YouTube“, yra Didžiosios Britanijos animatorius Toby Dale. Vienas iš jo įkeltų į „YouTube“ videofilmų buvo apdovanotas „Manchester European Short Film Festival" prizu. Pripažinimas, kurio jis sulaukė, reiškia, kad dabar menininkas jau reguliariai kuria animacijos darbus ir ruošia naują muzikos klipą britų grupei „Hadouken!“.
Toby buvo vienas pirmųjų britų, prisijungusių prie „YouTube“ partnerių programos. Jis teigia: „YouTube“ yra puikus būdas žmonėms pamatyti tavo darbus, o jiems – pasiekti didžiules auditorijas, kurios anksčiau tebuvo įmanomos per televiziją. Tai reiškia, kad niekas nebėra apribotas pažintimis televizijos industrijoje. Kiekvienas gali įkelti videoklipą, o žiūrovai nusprendžia, koks jis geras.“
„YouTube“ mokėjimo sistema veikia mokėjimo už vieną paspaudimą principu. Atlyginimas, kurį gausite, priklauso nuo žiūrovų, kuriuos pritrauksite. Videoklipas, kurį pažiūri milijonas žiūrovų (o tai yra vienas populiaresnių „YouTube“ vaizdelių)kl, gali atnešti apie tūkstantį JAV dolerių. Kaip autoriniai honorarai muzikos industrijoje, taip ir seni vidipaieo „YouTube“ vis generuoja naujus pinigus. Pavyzdžiui, Marina turi apie 100 videoklipų nuolat jai gaminančių pinigus.
„YouTube“ taip pat pasiūlė sceną „miegamojo muzikantams“. Havajiškos gitaros žvaigždė Julia Nunes dėl savo populiarumo šioje svetainėje gavo progą išleisti tris CD, koncertuoti JAV ir surengti du turnė Didžiojoje Britanijoje. Ji sako: „Manau, kad didžiausias skirtumas dabar yra tas, kad aš galiu rengti tikrus koncertus, kur žmonės žino mano dainų tekstus, kai anksčiau į juos net niekas neateidavo.“
Kitas dainų kūrėjas Dave Colditzas netgi įkalbėjo viename savo videoklipe kartu pasirodyti filmų žvaigždę Miley Cyrus.
Kuo „YouTube“ žvaigždės darysis turtingesnės ir žinomesnės, tuo skirtumas tarp interneto ir tikrų įžymybių mažės. Interneto žvaigždės galbūt niekada nenusiklijuos „miegamojo atsiskyrėlių“ etikečių, bet, kaip sako Marina, jie tuo didžiuojasi.
Rasa Valentinavičienė