Amerikiečių mokslininkai šalies Karinio jūrų laivyno užsakymu plėtoja cheminę technologiją, kuri leis išgauti karo laivams ir juose esantiems lėktuvams būtinus degalus tiesiai iš jūros vandens.
Atviroje jūroje esančių karo laivų papildymas degalais yra brangus ir gana sudėtingas procesas, todėl JAV karo laivyno tyrimų laboratorijos (NRL, Naval Research Laboratory) mokslininkai kuria technologiją, kaip iš jūros vandens išgauti anglies dvideginį ir gaminti vandenilio dujas. Po to šios dujos būtų perdirbamos į skystus angliavandenilių mišinius, tinkamus naudoti karo laivų ir juose esančių karinių lėktuvų varikliams.
NRL kuriamas naujas efektyvus katalinis CO2 ir H2 pavertimo skystais degalais procesas leis atviroje jūroje pasigaminti JP-5 tipo degalų, kurie tinkami naudoti laivų turbinose ir reaktyvinių lėktuvų varikliuose, skelbia „Physorg.com“.
Pranešama, kad JAV karo laivyno tyrimų laboratorijos mokslininkai išrado ir sėkmingai pademonstravo vandenyje ištirpusio anglies dioksido gavybos ir vandenilio ištraukimo iš elektrocheminės gardelės bei tolimesnio CO2 ir H2 pavertimo skystais angliavandenilių degalais procesą. Ateityje ši technologija leis pagaminti plaukiojančius reaktorius, kurie Amerikos karo laivyną aprūpins reikiamu degalų kiekiu, ir karo laivams nebereikės užsukti į uostus ar dalyvauti sudėtingose logistinėse degalų papildymo atviroje jūroje operacijose. Be to, JAV karo laivynui nebereikės pirkti brangios naftos, iš kurios gaminami degalai laivams ir jūrinei aviacijai.
Apie JAV karo laivyno tyrimų laboratorijos sukurtą „stebuklingą“ jūros vandens pavertimo degalais technologiją žinoma tik tiek, kad jos pagrindas yra katalitinės reakcijos, panašios į Fischerio-Tropscho sintezę, naudojamą pramoninei skystų angliavandenilių gamybai iš anglies monoksido ir vandenilio dujų pasitelkus metalinius katalizatorius. Skelbiama, kad naujoviški JAV sukurti katalizatoriai iš geležies NRL mokslininkams padėjo padidinti CO2 ištraukimo iš jūros vandens efektyvumą iki 60 proc.
Anglies dvideginio koncentracija jūros vandenyje yra maždaug 140 kartų didesnė nei atmosferoje. Nuo 2 iki 3 proc. viso CO2 kiekio jūros vandenyje sudaro angliarūgštė, 1 proc. - karbonatas, o likusieji 96 - 97 proc. - bikarbonatas. Amerikiečių mokslininkai išrado dviejų etapų procesą, kurio metu jūros vanduo paverčiamas skystais angliavandeniliais.
Įdomu, kad, NRL skaičiavimais, iš jūros vandens tokiu būdu pagaminti degalai kainuos nuo 3 iki 6 dolerių už galoną, arba maždaug po 1 JAV dolerį už 1 litrą. Tai iš esmės atitinka dabartinę JP-5 tipo degalų, pagamintų iš naftos, rinkos kainą, sakoma pranešime.