Pentagonas finansuoja naujo tipo krovininio orlaivio „Aeroscraft", įprastinio lėktuvo ir dirižablio hibrido, kūrimo programą.
Kalifornijos bendrovė „Aeros Corporation„ JAV gynybos departamento užsakymu ir jo finansuojama kuria naujo tipo transportinio orlaivio „Aeroscraft“ prototipą, pranešė „Voanews.com“. Šis naujo tipo dirižablis galės gabenti didesnius nei 50 tonų masės krovinius kelių tūkstančių kilometrų atstumu.
Skelbiama, kad pirmasis „Aeroscraft" skrydis planuojamas 2012-ųjų pabaigoje.
„Aeroscraft" bus 75 m ilgio ir 30 m pločio, tai ne lėktuvas, bet ir ne įprastas dirižablis, o veikiau abiejų jų hibridas. Jis naudoja technologiją, leidžiančią kilti ir leistis be balastinės sistemos. Pasitelkus naujausius kompozitinių medžiagų ir aliumininių lydinių pasiekimus „Aeros Corporation“ inžinieriams pavyko pagaminti labai tvirtą ir lengvą orlaivio karkasą, kuriam nereikia sunkaus balasto, sakoma pranešime. „Aeroscraft" dirižablis pildomas helio dujomis. Prireikus kilti ar leistis orlaivio siurbliai didina arba mažina dujų slėgį, taip reguliuodami aukštį.
Pasak „Aeros Corporation" atstovo Edwardo Pevznerio, šiuo metu orlaivio prototipas yra netoli Los Andželo esančiame JAV karinio jūrų laivyno angare, kuriame anksčiau buvo laikomi helio dujų pripildyti žvalgybiniai balionai. Skirtingai nuo jų „Aeroscraft“ gali būti ir lengvesnis, ir sunkesnis už orą, sakė jis.
Helis suteikia orlaiviui keliamąją jėgą, o kai šios dujos būna suslėgtos, dirižablis netenka plūdrumo ir gali nusileisti. Orlaivį varo propeleriai, kuriuos suka įprastiniai aviaciniai varikliai.
Skirtingai nuo įprastinių dirižablių „Aeroscraft" nereikia ekipažo, jis gali kilti, leistis ir skristi autonomiškai. Jam taip pat nereikia transportiniams lėktuvams būtino ilgo ir tvirto pakilimo tako. Pasak E. Pevznerio, naujasis orlaivis idealiai tinka kroviniams į Kanados šiaurę, Aliaską, Amazonės baseiną bei kitas sunkiai pasiekiamas vietas gabenti, jis labai praverstų ir Afrikoje, kurioje silpnai išplėtota krovininiams lėktuvams būtina oro transporto infrastruktūra. Pavyzdžiui, tam, kad į centrinę Afriką būtų galima nuskraidinti sunkų krovinį, nereikės jo iškrovinėti oro uoste, perkėlinėti į sunkvežimius ir vežti į paskirties vietą kone per pusę žemyno.
Skelbiama, kad „Aeroscraft" paskirtis gali būti ir karinė, ir civilinė. Jei orlaivio bandymai bus sėkmingi, jo serijinė gamyba gali būti pradėta jau po kelerių metų. „Aeros Corporation“ atstovų teigimu, šį orlaivį būtų galima naudoti ir komercinėse oro linijose kaip keleivinį lėktuvą.
Šiame vaizdo siužete – „Aeroscraft" galimybių pristatymas.