Europos šalių moksleiviai vis dažniau susiduria su rašytinės informacijos suvokimo sunkumais. Naujausiais duomenimis teisingai perteikti net nesudėtingų tekstų informaciją nepajėgia kas ketvirtas paauglys, pranešė Vokietijos naujienų agentūra DPA.
Beveik kas ketvirtas 15-metis ES šalyse susiduria su problemomis skaitydamas ir bandydamas suvokti, kas parašyta, teigiama neseniai paskelbtoje Europos švietimo ir ugdymo darbo programos ekspertų tyrimo ataskaitoje.
Atliekant tyrimą nustatyta, kad 2006 m. su rašytinių tekstų suvokimo sunkumais vidutiniškai susidūrė 24,1 proc. Europos moksleivių. 2000 metais tokių buvo 21,3 proc.
Paskutinę vietą pagal skaitymo įgūdžius ir perskaityto teksto suvokimą užėmė Bulgarijos ir Rumunijos moksleiviai: daugiau nei pusė 15 metų mokinių nesugebėjo aiškiai suformuluoti, apie ką buvo kalbama tekste. Gerokai sumažėjo moksleivių raštingumo lygis Italijoje (7,5 proc.) ir Ispanijoje (9,4 proc.)
Tuo tarpu Vokietijoje, Lietuvoje ir Lenkijoje pastebima priešinga tendencija – perskaityto teksto suvokimas pagerėjo lyginant su ES vidurkiu, skelbia DPA. Vokietijoje šis rodiklis sudarė 20 proc. , tuo tarpu prieš 6 metus su skaitymo ir suvokimo problemomis šioje šalyje susidurdavo 22,6 proc. penkiolikmečių moksleivių.