Izraelio bendrovė „Urban Aeronautic“ pranešė sėkmingai atlikusi šalies kariuomenės užsakymu kuriamo vertikaliai kylančio ir nusileidžiančio nepilotuojamo lėktuvo „AirMule“ bandymą.
Jo metu orlaivis pakilo į 60 centimetrų aukštį ir kybojo ore išlaikydamas stabilumą visų trijų ašių atžvilgiu. Nors iš pažiūros pirmasis eksperimentinio „AirMule“ pakilimas neatrodo įspūdingas, turint galvoje, kad tokio tipo automatinis lėktuvas 2008 metais egzistavo tik šią koncepciją iliustruojančiuose eskizuose, tai laikytina nemažu pasiekimu, skelbia „Aviation Week“.
„Urban Aeronautic“ atstovų teigimu, bandymo metu buvo patvirtintas du lazerinius altimetrus ir GPS įrangą naudojančios „AirMule“autostabilizacijos sistemos efektyvumas
Izraelio kariuomenę domina „AirMule“ kaip nepilotuojamo transportinio lėktuvo, galinčio iš mūšio lauko evakuoti sužeistus karius, galimybės. Be to, šalies kariškių užsakymu kuriamas eksperimentinis orlaivis turėtų gabenti krovinius į tas vietas, kurios sunkiai pasiekiamos įprastiniais sraigtasparniais – pavyzdžiui, vykdant operacijas ankštose miestų gatvėse.
Maksimali „AirMule“ keliamoji galia sieks 1 200 kg, skridimo greitis – iki 185 km/h. Vidutinio dydžio tokio orlaivio modifikacija galės gabenti 250 kg krovinį iki 480 kilometrų atstumu arba evakuoti du sužeistus karius. Skrydžio metu „AirMule“ remsis GPS sistema, o leisis skrydžio operatorių nurodytose vietose.
„AirMule“ įrengta „Urban Aeronautic“ užpatentuota „Fancraft“ traukos ir skrydžio valdymo sistema. Pasak bendrovės inžinierių, „Fancraft“ vidinio rotoriaus koncepcija buvo pasiūlyta dar prieš kelis dešimtmečius, tačiau iki šiol niekam nepavyko jos įgyvendinti dėl nestabilumo ir aerodinaminio neefektyvumo. Tačiau, pasitelkus 750 arklio galių „Turbomeca Arriel1“ variklį, naujas kompozitines medžiagas, galingus mikroprocesorius ir specialią skrydžio valdymo sistemą, pavyko įveikti iškilusias technines kliūtis ir sukurti stabiliai ore kybančio vertikalaus kilimo ir leidimosi (VTOL) nepilotuojamo orlaivio prototipą.
Mažas variklių triukšmas ir santykinai didelis veikimo nuotolis suteikia plačių „AirMule“ pritaikymo galimybių ir karinėje, ir civilinėje aviacijoje. Pasak „Urban Aeronautic“ atstovų, kroviniai tokiu orlaiviu gali būti pristatomi į vietą kur kas saugiau ir greičiau, nei įprastais lėktuvais.
Bendrovės prezidentas Rafis Yoelis pareiškė, kad ir nepilotuojamas „AirMule“, ir kitas šiuo metu kuriamas 11 vietų dviejų rotorių eksperimentinis lėktuvas „X-Hawk“ galės preciziškai tiksliai ir beveik nepastebimai veikti miestuose, miškingose ir sudėtingo reljefo vietovėse, kurios nepasiekiamos įprastiniais kariniais ir civiliniais lėktuvais. Jis pabrėžė, kad „AirMule“ sunkiai aptinkamas infraraudonųjų spindulių detektoriais ir kariniais radarais, todėl turėtų pavykti užtikrinti didelį skrydžių saugumą.
Kada planuojama pradėti serijinę „AirMule“ gamybą, neskelbiama.
Šiame vaizdo siužete pristatoma kito „Urban Aeronautic“ kuriamo eksperimentinio orlaivio – „skraidančio automobilio „X-Hawk“ – pirminė koncepcija.