Kinijoje po 10 metų gali pasirodyti pirmieji vakuuminiai traukiniai, važiuosiantys 1000 kilometrų per valandą greičiu.
Apie Kinijos mokslininkų ir inžinierių kuriamą vakuuminių traukinių (vactrain) transporto sistemą pranešė Kinijos dienraštis „Shanghai Daily“.
Pasak jo, vakuuminių traukinių magistrales tiesti planuojama naudojant dabartinę magnetinės levitacijos (Maglev) traukinių technologiją, tačiau jie važiuotų požeminiais tuneliais, iš kurių būtų išsiurbtas oras.
Pietvakarių Jiaotongo universiteto (Kinija) nacionalinės laboratorijos , tiriančios vakuuminių traukinių technologijos galimybes, atstovų teigimu, pirmoji tokių greitųjų traukinių magistralė gali būti pastatyta per artimiausius 10 metų.
Pasak projektą vykdančių Kinijos mokslininkų, šiuo metu kuriamas tokios transporto sistemos prototipas, kuriame magnetinės levitacijos technologiją naudojantys traukiniai galės važiuoti vidutiniu 500 – 600 km/h greičiu. Po 2 – 3 metų planuojama pastatyti eksperimentinės vakuuminių traukinių magistralės modelį, kuriame gerokai sumažinti traukiniai galės pasiekti 600 – 1000 km/h greitį, teigiama pranešime.
Kinijos Mokslų akademijos narys, vienas Pietvakarių Jiaotongo universiteto nacionalinės laboratorijos mokslininkų Shen Zhiunas dienraščiui sakė, kad „Maglev“ technologijos traukiniai tokį milžinišką greitį tunelyje gali pasiekti dėl to, kad praktiškai nebelieka trinties.
Kinijos mokslininkus tokiam projektui įkvėpė Shen Zhiuno kolega Zhang Yaopingas, artimas amerikiečio Darylo Osterio draugas. D. Osteris JAV užpatentavo ETT (Evacuated Tube Transport) transporto sistemos technologiją. Pranešama, kad Zhangas, Shenas ir „Maglev“ traukinių ekspertas Wang Jias Kinijos sąlygoms pritaikytos vakuuminių traukinių technologijos tyrimus pradėjo 2002 metais. Tais pačiais metais į Kiniją atvyko ir pats D. Osteris. Jis įsijungė į Pietvakarių Jiaotongo universiteto mokslininkų darbo grupę, nagrinėjančią ETT technologiją.
Pasak Shen Zhiuno, kinų specialistų ruošiamas vakuuminių traukinių magistralės projektas nuo amerikietiškojo skiriasi tuo, kad jame siūloma naudoti ne visišką vakuumą, o tik labai išretintą orą. Tai esą atpigins tunelio statybą ir palengvins statytojų darbą.
Viena didžiausių vakuuminių traukinių technologijos kliūčių – dideli magistralių statybos kaštai, teigiama pranešime. Vienas požeminio tunelio, kuriuo lėks greitieji traukiniai, kilometras kainuos maždaug 2,95 mln. JAV dolerių daugiau, nei vieno dabartinių magnetinių traukinių geležinkelio kilometro statyba. Tačiau, pabrėžia projekto kūrėjai, tokios magistralės statybos darbams pabrangus 10 procentų, ja važiuojančių traukinių greitis išauga dvigubai.
Šiuo metu greičiausi traukiniai Kinijoje važinėja Vokietijos bendrovės „Transrapid“ suprojektuotoje greitųjų traukinių magistralėje, jungiančioje Šanchajaus miestą su už 30 kilometrų esančiu tarptautiniu oro uostu. „Maglev“ traukiniai čia gali išvystyti iki 500 km/h greitį, o paprastai važiuoja 430 km/h greičiu. Ateityje šią magistralę planuojama prailginti iki 175 kilometrų. „Maglev“ traukiniai ant magnetinės pagalvės važiuoja praktiškai be garso ir nekelia vibracijų.
Šiame vaizdo siužete – pasakojimas apie Šanchajuje veikiančią „Maglev“ greitųjų traukinių magistralę.