Rašyti komentarą...

Dirbtinės mėsos idėja skamba šokiruojančiai. Ką manyti apie maisto produktus iš žmogaus DNR? Atrasta technika žmogaus kilmės želatinos gamybai.

Nors apetitas, išgirdus apie iš žmogaus pagamintus guminukus ar drebučių tortą, kažin kodėl nekyla, tačiau teigiama, kad iš žmogaus DNR pagaminta želatina kur kas naudingesnė sveikatai.

Tai skamba lyg mokslinė fantastika, bet ši idėja „sulaukia vis didesnio susidomėjimo tiek iš tyrėjų, tiek iš gamintojų“, teigiama Bejingo cheminių technologijų universiteto mokslininkų darbe.

Šiame moksliniame straipsnyje, neseniai pasirodžiusiame „Journal of Agriculture and Food Chemistry“ žurnale, rašoma apie sėkmingus eksperimentus, kurų metu iš žmogaus genų buvo išgauta želatina, rašo telegraph.co.uk.

Želatina nuo seno buvo gausiai naudojama maisto gamyboje. „Žmogaus kilmės želatina galėtų būti geras pakaitalas gyvulinės kilmės želatinai, kurios kasmet sunaudojama apie 300 000 tonų desertų, zefyrų, saldainių ir kitų maisto produktų gamybai“, – teigia Amerikos chemijos draugijos (American Chemical Society) atstovai ir „Journal of Agriculture and Food Chemistry“ žurnalo leidėjas.

Be abejonės, būtina apsvarstyti saugumo aspektus. Kai praėjusiais metais viena Londono ledainių ėmė pardavinėti motinos pieno skonio ledus, tuojau pat ėmė kilti abejonių dėl higienos reikalavimų ir šie ledai buvo uždrausti. Maisto standartų agentūra teigė, kad „prekyba šio tipo produktais uždrausta dėl ikiprekybinio saugumo reikalavimų pažeidimų.“

Vis dėlto mokslininkai tiki, kad naujos kartos žmoginės kilmės želatina nekels jokios grėsmės sveikatai.