Socialiniame tinkle „Facebook“ pradėta diegti naujos kartos pranešimų sistema, apjungsianti elektroninio pašto, SMS, internetinių pokalbių ir vidinio portalo žinučių tinklo funkcijas.
Naująją pranešimų sistemą San Franciske įvykusiame renginyje pristatė „Facebook“ įkūrėjas, bendrovės vykdomasis direktorius Markas Zuckerbergas, pranešė CNN. Jis pabrėžė, kad ši naujovė, kuri bus įdiegta per kelis artimiausius mėnesius, iš esmės pakeis dabartinę „Facebook“ pranešimų sistemą. Ja šiuo metu naudojasi daugiau nei 500 mln. „Facebook“ interneto socialinio tinklo vartotojų.
Dabartinė „Facebook“ pranešimų sistema kasdien apdoroja apie 4 milijardus žinučių. Tačiau M. Zuckerbergas pabrėžė, kad ją pakeisianti naujoji komunikacijos paslauga, pavadinta „Facebook Messages“ , nėra įprastas elektroninis paštas, kaip buvo manoma pristatymo išvakarėse. Žiniasklaida anksčiau skelbė, kad „Facebook“ ruošiasi pristatyti nuosavą elektroninio pašto paslaugą, kuri galės konkuruoti su pačiomis populiariausiomis internetinio el. pašto paslaugomis – „Gmail“, „Yahoo! Mail“, „Hotmail“ ir kitomis.
„Tai ne elektroninis paštas, – pristatydamas „Messages“ sakė „Facebook“ vadovas. – Mes nemanome, kad moderni pranešimų sistema gali būti e. paštas. Jis yra tik jos dalis“. Pasak M. Zuckerbergo, naujoji paslauga bus diegiama palaipsniui, tai bus daroma per kelis artimiausius mėnesius. Iš pradžių ja naudotis bus galima tik gavus „Facebook“ pakvietimus, po to prieigos galimybės bus tolygiai plečiamos. „Facebook“ vartotojai jau dabar gali registruotis šios paslaugos tinklalapyje, kad gautų pakvietimą ją išbandyti.
Pristatymo metu buvo nurodyti pagrindiniai „Facebook Messages“ prioritetai: sklandus integravimas į skirtingus komunikacijų kanalus, vieninga pokalbių chronologinė suvestinė ir „socialinė pašto dėžutė“ gaunamiems pranešimams filtruoti.
„Facebook Messages“ pagrindu taps nauja portalo vartotojų elektroninio pašto dėžutė @facebook.com. Naujoji pranešimų sistema automatiškai perkels iš draugų bei kitų „artimų kontaktų“ gautus pranešimus į atskirą žinučių aplanką, o iš kitų vartotojų gauti pranešimai bus nukreipiami į aplanką „Kiti“. Paslaugos vartotojai galės naudotis vienu ir tuo pačiu visų el. pašto laiškų, SMS žinučių, „Facebook“ pranešimų archyvu (history). Žadama, kad visos reklaminės šiukšlės bus automatiškai atpažįstamos ir vartotojui nerodomos.
Pranešama, kad „Facebook“ naujosios paslaugos reikmėms įsigijo interneto domeną FB.com, anksčiau priklausiusį JAV žemės ūkio biurui (American Farm Bureau).
Pristatyme dalyvavusiems žurnalistams „Facebook“ inžinerinių sprendimų direktorius Andrew Bosworthas pademonstravo „Facebook Messages“ vartotojo sąsają ir apibūdino svarbiausius jos ypatumus, teigiama pranešime.
Naujosios pranešimų sistemos sąsajoje nėra pranešimo temos pavadinimo laukelio ar kopijos siuntimo (carbon copy, CC) adreso. Sistema unifikuoja pokalbius per SMS, elektroninį paštą, pokalbių tinklalapius (chat) ar „Facebook“ žinutes. „Facebook Messages“ taip pat skirsto žinutes, atrinkdama ir nukreipdama jas į atitinkamus aplankus.
Pasak „Facebook“ atstovų, ši sistema netrukus bus suderinama su IMAP el. pašto protokolu, be to, jau kuriama atnaujinta programa „iPhone“ telefonų vartotojams.
Šiame vaizdo siužete – pirmasis žvilgsnis į „Facebook Messages“.