Europos inžinieriai jau testuoja naują automobilių keleivių saugos sistemą, apsaugančią nuo avarijos metu patiriamo šoninio smūgio. Sistemoje integruotas radaras ir videokameros, kurios leidžia pasiruošti susidūrimui likus 230 milisekundžių iki realaus įvykio. Kompiuteris aktyvuoja specialią atramą, kuri įsiremia tarp abiejų automobilio pusių. Taip dalis smūgio energijos perduodama kitai mašinos pusei. Bandytojų teigimu, rezultatai yra įspūdingi. Kaip sistema veikia, žiūrėkite vaizdo siužete.
Kai sistema nustato įvyksiančią avariją, ji vos per 70 milisekundžių išskleidžia abu mašinos šonus jungiančią skersinę atramą. Vamzdis išskleidžiamas naudojant didelės jėgos spyruoklę. Spyruoklė prilaikoma specialaus lydinio laikikliu. Lydinys pasižymi struktūros atminties savybėmis, t.y. vos gavęs elektrinį impulsą iškart išsitiesia (atstato savo pirminę formą) ir paleidžia spyruoklę. Apsauginė atrama sumažina išorinio objekto įsiskverbimą nuo 5 iki 8cm bei sumažina bendrus automobilio pažeidimus. To gali pakakti keleivių gyvybei bei sveikatai išsaugoti.
Šoninių avarijų sudėtinga išvengti, netgi važiuojant nedideliu (30 - 50 km/h) greičiu. Jos taip pat yra labai pavojingos - ne tik todėl, kad dažnai iškart užmuša keleivį, bet ir dėl to, kad dėl šoninių jėgų poveikio lengva patirti ilgalaikius smegenų sužalojimus. Naujoji sistema gali padėti to išvengti, paskirstydama smūgio jėgą didesnei automobilio struktūros daliai.