Geriausias patarimas vairuotojams žiemą - apskritai niekur nevažiuoti, jeigu oro sąlygos blogos.
Pasistenkite, jeigu tik įmanoma, važiuoti tik tada, kai keliai jau nuvalyti, ir pasilikite daugiau laiko tikslui pasiekti. Jeigu būtinai turite važiuoti per sniegą, pagalvokite, ar jūsų automobilis tikrai parengtas.
Jeigu važiuojate slidžiu paviršiumi, sumažinkite greitį ir važiuokite kuo didesniu atstumu nuo kito automobilio, kad turėtumėte erdvės stabdyti. Reikėtų palikti mažiausiai tris kartus didesnį atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio nei įprastai.
Stabdykite švelniai, kad išvengtumėte slydimo. Jeigu ratai pradeda užsikirsti, truputį atleiskite stabdžio pedalą.
Nuolat valykite stiklus, kad matomumas būtų kuo geresnis.
Važiuokite mažomis pavaromis, kad būtų geresnis ratų sukibimas, ypač važiuojant įkalnėmis.
Išjunkite elektroninę sistemą, palaikančią pastovų, nustatytą greitį, kai važiuojate apledėjusiu keliu.
Būkite ypač atsargūs ant tiltų, viadukų ir retai naudojamuose keliuose, kurie apšąla pirmiausia. Net esant silpnai teigiamai temperatūrai, drėgnam orui, keliai pavėsingose, atvirose vietose ir tiltų danga gali apledėti.
Nelenkite sniegą valančių ir smėlį barstančių mašinų. Jų vairuotojų matomumo zona ribota, be to, aplenkę juos galite atsidurti daug blogesniame kelyje nei už jų.
Nebūkite tikri, kad jūsų automobilis puikiai valdomas bet kokiomis oro sąlygomis. Net jeigu jūsų automobilio visi keturi varomieji ratai, slidžiame kelyje visko gali atsitikti.
Slysta užpakaliniai ratai...
Nuimkite koją nuo akceleratoriaus. Sukite vairą į tą pusę, į kurią turėtų sukti priekiniai ratai. Jeigu jūsų užpakaliniai ratai slysta į kairę, sukite vairą į kairę. Jeigu užpakaliniai ratai slysta į dešinę, sukite vairą į dešinę.
Jeigu atsukti ratai pradeda slysti į kitą pusę, šiek tiek pasukite vairą į tą pusę. Gali tekti sukinėti į kairę ir į dešinę keletą kartų, kad automobilis imtų važiuoti tiesiai.
Jeigu paprasti stabdžiai, truputį paspaudykite juos. Jeigu yra stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), spauskite juos tolygiai. Pajusite, kaip stabdžiai pulsuoja - tai normalu.
Slysta priekiniai ratai...
Nukelkite koją nuo akceleratoriaus ir įsijunkite laisvą pavarą, tačiau nebandykite staigiai sukti vairo.
Kai ratai slysta į šoną, automobilis ims važiuoti lėčiau ir ratai vėl atgaus sukibimą. Kai pajusite tai, pasukite vairą į tą pusę, į kurią norite važiuoti. Jeigu jūsų automobilio automatinė pavarų dėžė, perjunkite pavarą į važiavimo pirmyn poziciją, o jeigu mechaninė - atleiskite sankabą ir pamažu spauskite akceleratorių.
DILEMA: Dirbtinis variklių gausmas
Paprastai automobilių pramonės inžinieriai stengiasi kiek įmanoma mažinti variklių keliamą triukšmą. Tačiau pastaruoju metu problema tampa per tyliai veikiantys elektros varikliai. Kuo labiau ateityje įsigalės elektros varikliai, tuo aktualiau taps didinti automobilių keliamą triukšmą: pėstieji, jau seniai pripratę prie mašinų burzgimo, pereidami gatvę gali nepastebėti beveik be garso judančios transporto priemonės. Šia problema jau domisi Japonijos ir JAV automobilių kūrėjai. Ateityje variklio garsą bus galima užprogramuoti kaip šiandien mobiliojo telefono signalą.
Jeigu įklimpote
* Nespauskite akceleratoriaus, kad suktųsi ratai. Šitaip tik dar giliau įsikasite.
* Keletą kartų pasukinėkite vairą iš vienos pusės į kitą. Šitaip šiek tiek nustumsite į šalis sniegą.
* Labai švelniai paspauskite akceleratorių, kad automobilis pamėgintų išvažiuoti.
* Jeigu turite kastuvą, nukaskite sniegą iš po ratų ir automobilio šonų.
* Paberkite smėlio, kačių kraiko, žvyro ar druskos prieš ratus, kad jie turėtų su kuo sukibti. Pamėginkite išjudinti automobilį (tai įmanoma ne su visais automobiliais, nes galima sugadinti pavarų dėžę). Jeigu automobilio automatinė pavarų dėžė, perjunkite pavarą iš “į priekį” į “atgal” ir vėl atgal. Kai įjungiate pavarą, švelniai spauskite akceleratorių, kad automobilis bandytų išvažiuoti.
Parengė Rolanda Strumilienė