Šiandien Aplinkos ministerija patikslino, kiek naujų mažai taršių miesto autobusų bus skirta šalies keleivinio transporto įmonėms pagal Klimato kaitos specialiąją programą, atsižvelgusi į šios programos projektų atrankos komiteto išvadas.
Mažai taršiems miesto autobusams įsigyti buvo numatyta 89,7 mln. litų paramos. Po viešųjų pirkimų konkurso paaiškėjo, kad šių lėšų užtenka 93 autobusams nupirkti.
Paraiškas šiai paramai pateikė dešimt autobusų parkų. Tačiau ne visiems tiko paramos sąlygos. Viena svarbiausių – jos gavėjai iki autobusų gavimo dienos privalo būti įsirengę suspaustų gamtinių dujų degalines. Raseinių autobusų parkui atsisakius dalyvauti projekte, liko 9 pareiškėjai.
Skiriant paramą buvo nustatyta, kad visi pareiškėjai turi gauti bent po vieną hibridinį – varomą suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra – autobusą ir kad vienam pareiškėjui negali būti skiriama didesnė kaip 20 mln. litų subsidija.
Be hibridinio autobuso (visi pareiškėjai gaus po vieną, o Telšių autobusų parkas – 2) bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ gaus 20 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų, „Kauno autobusai“ – 14, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5 ir „Elektrėnų komunalinis ūkis“ – 3 autobusus.
Visos šios keleivinio transporto įmonės gaus vienodus autobusus – ispaniškus suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus „Castrosua City Versus CNG“ ir hibridinius „Castrosua Tempus Hybrid/CNG“. Sutartis su gamintojais kiekvienas autobusų parkas pasirašys atskirai. Visi 93 autobusai bus pristatyti ne vėliau kaip per metus nuo sutarčių sudarymo dienos.