Profesinių mokyklų skaičius yra per didelis ir turi būti optimizuotas, egzistuojančios dvi paralelios profesinio mokymo sistemos trukdo racionaliai panaudoti Europos Sąjungos lėšas, todėl už profesinį mokymą Lietuvoje turi būti atsakinga viena ministerija. Tai konstatuota Vyriausybės pasitarime, kuriame pritarta darbo grupės, vadovaujamos Vyriausybės kanclerio Deivido Matulionio, pasiūlymams dėl profesinio mokymo ir darbo rinko mokymo sujungimo.
Pasak darbo grupės, šiuo metu egzistuojančios dvi paralelinės profesinio mokymo sistemos - tai nėra racionalus sprendimas valstybės lėšų ir mokymo infrastruktūros panaudojimo požiūriu. Šiuo metu Švietimo ir mokslo ministerija yra atsakinga už pirminį vaikų profesinį mokymą, o Socialinės apsaugos ir darbo ministerija - už tęstinį suaugusiųjų, daugiausia bedarbių, profesinį mokymą ir perkvalifikavimą. Mokymo procesas yra labai panašus, tačiau abi sistemos praktiškai nebendradarbiauja tarpusavyje, dėl to sunkiau racionaliai panaudoti ir Europos Sąjungos paramą.
Darbo grupė taip pat konstatavo, kad profesinių mokyklų skaičius yra per didelis ir turi būti optimizuotas. Šiuo metu veikia 76 profesinės mokyklos ir 10 darbo rinkos mokymo centrų. Yra nemažai profesinių mokyklų, kuriose mokosi 100 - 200 mokinių, tačiau mokymo bazės ir mokytojų skaičius yra pritaikyti daug didesniam mokinių skaičiui. Darbo grupė pažymėjo, kad mokymo finansavimas abiejose sistemose yra labai skirtingas, todėl turi būti sukurta viena finansavimo bazė.
Vyriausybė pritarė darbo grupės siūlymui, kad už profesinį mokymą Lietuvoje turi būti atsakinga viena ministerija - Švietimo ir mokslo. Darbo rinkos mokymo funkciją Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turėtų perduoti Švietimo ir mokslo ministerijai. Darbo rinkos mokymo tarnybą pasiūlyta reorganizuoti funkcijas išdalinant Švietimo ir mokslo ministerijai, taip pat kitoms Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įstaigoms. Taip būtų atsisakyta 36 pareigybių ir sutaupyta lėšų. Greta to turėtų būtų sukurta tarpžinybinė profesinio mokymo taryba svarbiausiems profesinio mokymo politikos uždaviniams spręsti.
Pasak Vyriausybės spaudos tarnybos pranešimo, Ministrų kabinetas taip pat pritarė darbo grupės siūlymams dvylika mažųjų profesinių mokyklų perduoti savivaldybėms, sujungti tame pačiame mieste esančius profesinio mokymo centrus su darbo rinkos mokymo centrais, taip pat sujungti kai kurias profesines mokyklas geografiškai artimose vietovėse. Visam profesiniam mokymui bus parengtas ir pradėtas taikyti pilno mokinio krepšelio principas, į krepšelį įtraukiant visas ugdymo ir ūkines išlaidas.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai perdavus darbo santykių funkciją Ūkio ministerijai, pastarajai bus suteikti įgaliojimai prisidėti formuojant apmokymų poreikį, vadovaujantis prognostiniais darbo rinkos tyrimais, ir kartu su Švietimo ir mokslo ministerija atlikti įgytų kvalifikacijų vertinimą.
Vyriausybė pavedė ministerijoms pagal kompetenciją parengti reikalingų teisės aktų projektus, kad naujoji sistema pradėtų veikti nuo 2010 m. sausio 1 d.