„Vakar, kai tikrinau „Išsipildymo akcijos“ sąskaitą, buvo didžiulė staigmena, kad fizinis asmuo paaukojo net 20 tūkst. eurų. Nepamenu tokios aukos iš privataus fizinio asmens“, - džiaugiasi labdaros fondo „Vienybė“ direktorė Aušra Lasauskaitė.
Ka tas dosnus asmuo - griežtai laikoma paslaptyje. Per 12 gyvavimo metų akcijai žmonės paaukojo jau septynis milijonus eurų. Aukos SMS žinutėmis – vienos populiariausių, tačiau pamažu pildomos ir aukų dėžutės, gyventojai pinigus labdarai siunčia ir internetu. Pinigines žmonės ypač dosniai atveria prieš šventes. Įvairios apklausos rodo, kad bent eurą ar kelis tokiu metu aukoja daugiau kaip pusė lietuvių.
Labdaros organizacijos pastebi – žmonės tampa vis pilietiškesni ir stengiasi pagelbėti vargingiesiems.
„Žmonių dosnumas didėja ir tai jaučiasi. Jaučiasi kitoks požiūris. Jauni žmonės, kurių prašom, aukoja daug noriau, jie yra atviresni, supranta kam, yra lengviau jų prašyti“, - sako „Carito“ atstovė Dalia Sakalauskaitė-Babravičė.
„Kiekviena auka yra svarbi. Vienam ir tie 2 eurai kaip kažkam keliasdešimt tūkstančių eurų. Tai esam labai dėkingi ir dėkojam visiem, kurie aukoja „Išsipildymo akcijai“, - tikina „Vienybės“ direktorė.
Apklausų duomenimis, lietuviai dažniausiai aukoja mažiau kaip 10 eurų. Pastebima, kad į labdaringą veiklą vis dažniau įsitraukia socialiai atsakingos įmonės. Su darbuotojų pagalba neretai susidaro ir tūkstantinės sumos. Tiesa, pasitaiko ir apgavysčių. Pavyzdžiui, labdaros organizacijų atstovai niekada nevaikšto po namus, tad gyventojai raginami būti budrūs ir įsitikinti, kur keliauja paaukoti pinigai.