Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) pirmadienį atmetė įmonės skundą, BNS pranešė teismo atstovas Audris Kutrevičius. Anot jo, byla dėl komercinių paslapčių buvo nagrinėjama neviešuose posėdžiuose.
VAAT vertinimu, „Švyturys–Utenos alus“ reklamoje nealkoholinio ir alkoholinio alaus pateikimas buvo beveik identiškas pagal prekės ženklus, elementų išdėstymą ant pakuotės, etikečių grafiką, spalvas, taros formą.
„Pagal „pirmojo įspūdžio“ (pirmųjų asociacijų) efektą, vartotojas būtų supažindintas su vaizdiniu, kuris būdingas ir alkoholiniam gėrimui“, – nurodė teismas.
„Švyturio–Utenos alaus“ atstovas Dainius Smailys BNS sakė, kad teismo sprendimas yra paviršutiniškas ir mažai motyvuotas, nebuvo įsigilinta į skirtingas Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės nuostatas, todėl jį ketinama skųsti.
Pasak D. Smailio, byloje kalbama apie tarptautinius prekės ženklus – konkrečiai „Kronenbourg Blanc“ nealkoholinį alų, kurio pakuotės dizainas yra toks pat ir kitose ES šalyse, kur alkoholio reklama ribojama, tačiau nėra panašių problemų.
„Parduodami nedidelius kiekius neturime galimybės pakeisti produkto dizainą, todėl toks pernelyg uolus alkoholio kontrolės įstatymo taikymas nealkoholiniam produktui iš esmės ribotų galimybes prekiauti juo Lietuvoje, o tai jau galimai pažeistų ES teisės garantuojamą fundamentalią prekių judėjimo laisvę“, – BNS nurodė D. Smailys.
„Carlsberg“ grupės didžiausia šalies alaus gamybos bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ praėjusiais metais pardavimus padidino 4,2 proc. iki 170 mln. eurų. Šių metų vasarį bendrovė skelbė, kad iš „Carlsberg“ prekės ženklų Baltijos šalyse pernai sparčiausiai augo „Kronenbourg“ alaus pardavimai – 66 procentais.