Jį tuometinis ministras Jaroslavas Narkevičius paskyrė pernai rugsėjį.
Ministerija pranešė, kad įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą M. Beliūnu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė vadovo ir valdybos požiūriai į tikslus, veiklos efektyvumą ir investicijas.
„Neturiu pagrindo nepasitikėti įmonės valdyba. Todėl, įvertinęs įmonėje susidariusią užsitęsusią ir paveldėtą pato situaciją, kuri gali pakenkti ir nacionalinio saugumo interesams, stringantį valstybės lūkesčių įgyvendinimą, įsisenėjusį vadovybės susipriešinimą, peraugantį į susipriešinimą ir su darbuotojais, priėmiau sprendimą atšaukti vadovą“, – pranešime teigė M. Skuodis.
„Oro navigacijos“ valdyba pranešė nepritarusi parengtam įmonės strateginiam veiklos planui, kuris, jos nuomone, neatspindėjo steigėjo lūkesčių.
„Be to, išsiskyręs požiūris į darnumo politiką, skaidrumą, rizikų valdymą bei investicijas į saugą bei efektyvumą kėlė įtampą vadovo ir valdybos bendravime“, – sakė „Oro navigacijos“ valdybos pirmininkas Dangirutis Janušas.
Valdyba tikisi, kad pasikeitus vadovui bus galima grįžti į „konstruktyvaus darbo ir bendradarbiavimo kelią“ bei efektyviai planuoti investicijas.
„Per savo kadenciją sieksiu, kad visos valstybės įmonės kuo skubiau pakeistų teisinę formą į akcines bendroves ir įmonių vadovų skyrimas būtų depolitizuotas, atsakomybė būtų perduota šiuolaikiniais vadybos principais dirbančioms įmonių valdyboms“, – teigė M. Skuodis.
Laikinąja „Oro navigacijos“ vadove paskirta įmonės Teisės ir dokumentų valdymo skyriaus vadovė Redvita Četkauskienė.
M. Beliūnas nuo 2018 metų dirbo „Oro navigacijos“ generalinio direktoriaus patarėju, po to Saugos, kokybės ir saugumo departamento vadovu. Pernai balandį jis tapo laikinuoju įmonės vadovu, o laimėjęs konkursą buvo paskirtas vadovauti įmonei.
Ankstesnis „Oro navigacijos“ vadovas Mindaugas Gustys postą paliko pernai balandį. Tuometiniam vadovui J. Narkevičius priekaištavo dėl prastų darbtuotojų darbo sąlygų, dėl kurių, anot jo, kilo grėsmė skrydžių saugumui.
Žiniasklaida buvo skelbta, kad užpernai dėl pervargusių „Oro navigacijos“ darbuotojų Lietuvos oro erdvėje buvo per daug vienas prie kito priartėję trys lėktuvai.
„Oro navigacija“ teikia oro eismo, ryšių, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas Lietuvos oro erdve skrendantiems orlaiviams. Įmonėje dirba 250 darbuotojų.