• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renkantis naudotą automobilį bene svarbiausi kriterijai yra patikimumas, degalų sąnaudos, rida, transporto priemonės būklė, pagaminimo metai, kaina ir kt. Tačiau į ką labiausiai kreipia dėmesį naujų automobilių pirkėjai? „Naujų automobilių pirkėjams ne visada aktualios degalų sąnaudos, eksploatacijos išlaidos ar likutinė vertė.

Renkantis naudotą automobilį bene svarbiausi kriterijai yra patikimumas, degalų sąnaudos, rida, transporto priemonės būklė, pagaminimo metai, kaina ir kt. Tačiau į ką labiausiai kreipia dėmesį naujų automobilių pirkėjai? „Naujų automobilių pirkėjams ne visada aktualios degalų sąnaudos, eksploatacijos išlaidos ar likutinė vertė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausias kriterijus – pradinė kaina arbamėnesinė įmoka. Ji pirkėjo prioritetų sąraše dažniausiai yra aukščiau nei kėbulo tipas, markės įvaizdis ar išvaizda“, – teigia specializuoto portalo „Motorsniper“, užsiimančio automobilių su nuolaidomis paieška, vadovas Nerijus Alška.

REKLAMA

Ištikimybė gamintojui

Kartais vienu svarbiausių kriterijų tampa prekės ženklas. Tiesa, tuo pasigirti gali tik premium markių atstovai arba tokie įvairių tipų modelius galintys pasiūlyti gamintojai kaip „Volkswagen“ ar „Toyota“. Vieną kartą „Audi A4“ įsigijęs žmogus, norėdamas pakeisti automobilį, greičiausiai vėl užsuks į tą patį saloną. Tas pats pasakytina apie apie „Lexus“, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“.

REKLAMA
REKLAMA

„Pagrindiniai mano kriterijai – išvaizda, kaina ir komplektacija. Įtakos turi ir prekės ženklas.Iki šiol turėjau „Lexus“, taigi ir dabar įsigijau naują to paties modelio versiją. Gavau gerą nuolaidą, iš dalies tai taip pat lėmė sprendimą“, – sako prieš kelis mėnesius savo transporto parką atnaujinęs jau antro „Lexus“ savininkas Raimundas Sedlevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyras patinkantį automobilį rado jau stovintį salone. Tiko ir spalva (juoda), ir komplektacija, o iš salono išvažiuoti jis galėjo po savaitės, kai buvo sutvarkyti automobilio pirkimo dokumentai. Užsisakius naują automobilį iš gamyklos, jo būtų tekę laukti gerokai ilgiau. Pristatymo terminas, pasak R.Sedlevičiaus, jam nėra kritiškai svarbus, tačiau laukti pernelyg ilgai jis nelinkęs.

REKLAMA

„Pirkti naują automobilį neskubėjau, pirmiausia antrinėje rinkoje pardaviau senąjį ir tik tuomet pasirūpinau įsigyti kitą. Jei automobilio reikėtų laukti pusmetį, būtų per ilgai. Tačiau „Lexus“ modelių ir spalvų asortimentas yra gana platus, tad gaminamo automobilio man tektų laukti ne ilgiau kaip mėnesį. Matyt, tuo metu ką nors išsinuomočiau arba naudočiausi vežėjų paslaugomis“, – svarsto vyras.

REKLAMA

Dairosi pigesnių

Pirmą kartą naują automobilį perkantys žmonės retai jaučia didelę simpatiją konkrečiam prekės ženklui ir dažniau dairosi ne į prestižinių automobilių gamintojus. Argumentas paprastas – kaina.

„Jei žmogus anksčiau važinėjo naudotais „Audi“, „Mercedes-Benz“ ar BMW, išvydęs naujų jų modelių kainą gali nustebti. Ne veltui tie automobiliai vadinami premium, jų kokybė ir kaina yra aukšto ir ne kiekvienam įkandamo lygio. Juos ir išlaikyti – pradedant eksploatacijos išlaidomis, baigiant draudimu – kainuoja brangiau“, – sako N.Alška ir priduria, kad sužinoję minėtų markių automobilių įsigijimo ir išlaikymo kainą pirkėjai akis neretai nukreipia į naujus pigesnius automobilius „Hyundai“, „Renault“ ar „Toyota“. Juos išbandžiusieji neretai maloniai nustemba, kad šie nauji pigesni automobiliai prilygsta prieš 5 ar 8 metus pagamintiems premium modeliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tuomet įvertinami tokie privalumai kaip naujo automobilio garantija, patikimumas ir iš anksto žinomos išlaidos, išperkamosios nuomos atveju – fiksuota mėnesio įmoka. Naudoto automobilio eksploatacijos išlaidos skirtingais mėnesiais gali skirtis kelis kartus, jų prognozuoti neįmanoma“, – aiškina automobilių rinkos specialistas.

REKLAMA

Kartais ir prestižiniams automobiliams taikomos didelės (20–30 proc.) nuolaidos, tačiau tokie atvejai itin reti. N.Alška pabrėžia, kad tokio dydžio nuolaidomis dažniau pirkėjus pamalonina „Volvo“ – šio gamintojo parduodamų modelių sąraše neretai atsiranda keliolika tūkstančių eurųpigesnių S ar V serijos automobilių.

REKLAMA

Įranga ar dizainas?

Automobilis labai retai įsigyjamas spontaniškai, tačiau konkretus modeliskartais išsirenkamas remiantis emocijomis. Užtenka šeimai ateiti į automobilių saloną, net ir nusiteikus išbandyti tik vieną modelį, tačiau dėmesį staiga gali patraukti kitas.

„Oho, koks gražus automobilis. Ir jo kaina mums tinka… Tai imam“, – juokauja N.Alška, cituodamas emocijų užvaldytus pirkėjus. Pamačius gražų automobilį, prioritetų sąraše aukštai buvęs jo dydis ar komplektacija neretai nukrinta žemiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai nėra blogai. Jei automobilis, vos jį pamačius, sukelia teigiamų emocijų, greičiausiai jis džiugins ir po metų. Tai daug geriau, nei įsigyti modelį, nugalėjusį „Excel“ techninių duomenų lentelių konkurse, kuris atsibos po savaitės“, – lygina „Motorsniper“vadovas.

Šiuos kriterijus – komplektaciją, dydį, techninius duomenis ir dizainą – N.Alška vadina antrais po kainos. Vieniems pirkėjams gali būti labai aktualūs automobilio techniniai duomenys, didelė galia, kitiems itin svarbi salono erdvėar bagažinės talpa. Tretiems užtenka, kad automobilis kuo geriau atrodytų ir būtų išskirtinis pilkame miesto sraute.

Vis dėlto, pasakN.Alškos, daugumai pirkėjų svarbiausia yra kaina – būtent dėl jos tenka ieškoti kompromisų dėl automobilio dydžio, komplektacijos ypatybių ar variklio tipo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų