Po audringų diskusijų vakar Seime buvo palaiminta visuomenę supriešinusi bei politikus supjudžiusi Šeimos politikos koncepcija. 69 Seimo nariai balsavo už, 6 - prieš, 24 - susilaikė.

Daugiausiai kritikos sulaukusi koncepcijos nuostata, kad normalia šeima laikoma tik vyro ir moters santuoka grįsta sąjunga, nebuvo pakeista.

Seimas nepritarė parlamentaro Eligijaus Masiulio pataisoms, kuriomis buvo siūloma praplėsti šeimos sąvoką į ją įtraukiant ir asmenis, vaikus auginančius ne santuokoje, bei vienišus tėvus ir motinas.

Seimo Socialinių reikalų komiteto pirmininkas Algirdas Sysas, balsavęs prieš tokią koncepciją, vakar „Vakarų ekspresui“ teigė pasibaisėjęs kolegų sprendimu.

„Kaip vertinu Seimo sprendimą? Vienareikšmiškai - blogai. Nepritariau kelioms nuostatoms, kurios, mano nuomone, sudaro sąlygas diskriminuoti šalies piliečius. Netgi pačioje koncepcijoje galima rasti diskriminacijos formų, nes yra rašoma apie tam tikras lengvatas susituokusioms poroms. Politika neturi teisės kištis į asmeninį žmonių gyvenimą, o tai pas mus jau vyksta - Seime įregistruoti tokie įstatymo projektai, kaip abortų draudimas“, - komentavo A. Sysas.

Politikas neatmeta galimybės dėl skandalingosios koncepcijos kreiptis į Konstitucinį Teismą. Ar taip bus pasielgta, priklausys ir nuo kitų Seimo narių, nepritarusių daugumai, sprendimo.

REKLAMA

Kodėl dauguma tautos išrinktų politikų pritarė koncepcijai, išaukštinančiai tik susituokusius lietuvius, A. Sysas turi savo atsakymą.

Jo teigimu, artėjant rinkimų karštinei dauguma Seimo narių tikisi rimto palaikymo „nuo altoriaus“ - katalikų bažnyčia aktyviai dalyvavo koncepcijos rengimo posėdžiuose ir projekto derinime.

Seimo Šeimos ir vaiko reikalų komisijos pirmininkė, koncepcijos parengimo darbo grupei vadovavusi Rima Baškienė spaudai teigė, jog „dokumento projektas buvo svarstomas daugelyje institucijų, pagrindiniai jos teiginiai susilaukė didelio visuomenės pritarimo.“ Ji mano, kad koncepcija padės visuomenei bręsti moralės ir vertybių srityje.

R. Baškienė atmetė kai kurių politikų abejones, ar dokumento nuostatos nediskriminuos ne santuokoje ar sugyventinių porose gimusių vaikų. Ji tvirtino, jog „koncepcijoje laikomasi nuostatos, kad gindama motinystę, tėvystę ir vaikystę valstybė globoja visus artimos giminystės ryšių, ugdymo, tarpusavio pagalbos ir bendro ūkio siejamus asmenis. Našlaičių, vienišų motinų/tėvų ir jų vaikų, sugyventinių vaikų globą, socialinę paramą reglamentuoja kiti teisės aktai“.


Rašyti komentarą...
v
veidrodėlis
2008-06-04 08:32:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
kokių dar "moralės ir vertybių srityje"??????? taip išeina,kad tiems, kam labaiusia reikalinga valstybės parama, t.y. vienišom motinom ir tėvam, bus parodytas trečiasis pirštas...smagiai čia, va taip mes "keliam" savo kultūrą ir moralę....kažin, kiek tokių vaikų dėl paprasčiausio nepritekliaus, sulaukę pilnametystės (o gal jos ir nesulaukę...), sės už grotų, nebaigs mokyklų, išvažiuos dirbti į Airiją..????reikia elgtis ir daryti sprendimus pagal esamą situaciją, o ne vaikytis ideologinių stereotipų!!!!
Atsakyti
0

n
nesuprantu
2008-06-04 08:47:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vienisos mamos, suirusios santuokos... gal reiketu pirmiausia patiems prisiimti atsakomybe uz savo sprendimus? Ar valstybe jums blogus vyrus ar zmonas parinko? Ar valstybe kalta, kad lengvabudiskai pasirinkote partneri ir po to nusivylete? Apie mirusius sutuoktinius , suprantama, kita kalba.
Atsakyti
0

D
Dėkoju parlamentui - Lietuvių tautos ats
2008-06-04 10:42:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
šeima siauriausia prasme - motina, tėvas ir vaikas, platesne: plius seneliai, tetos dėdės ir t. t.
O vieniša mama (tėvas) su vaiku ir yra vieniša mama (tėvas) su vaiku, tiesiog skiriasi pavadinimas ir po viso ginčo, juk motociklo negali pavadinti automobiliu, žurnalo - knyga, krūmo - medžiu... Nieko įžeidžiančio nematau, tiesiog Lietuviškų sąvokų išgryninimas. Kitas atvejis jei šeima pretenduoja tapti tėtis, tėtė ir vaikas arba mamas, mama ir vaikas - tai akivaizdu, kad tokia šventa sąvoka kaip šeima negali būti taikoma tokiems iškrypimams, trečias atvejis - kai gyvena susimetę ir nesituokia dėl finansinės naudos (pašalpų, išmokų, socialinių butų) ir tuo būdu parazituoja sąžiningų šeimų ir visų sąžiningų piliečių sąskaita, tokiu atveju vėl jokios diskriminacijos neįžvelgiu - tai ne šeima, o susimetę asmenys, taip ir turi būt vadinami.
Ketvirta nuostata - žodis šeima Lietuvių kalboje nuo amžių reiškia tėvą, motiną ir vaikus pačia siauriausia prasme, bet jokiu būdu ne mažiau, tad apibrėžti kitokius darinius žodžiu, kuris neatitinka jo reikšmės....??? Ir penkta: turbūt kiekvienam aišku, kad kiekviena tauta turi savisaugos instinktą, vadinkime tai imunitetu ar kitaip, nes tauta - gyvas organizmas, o kiekvienas gyvas organizmas , kad išliktų, kad būtų sveikas ir stiprus privalo rūpintis, kad jo ląstelės - šiuo atveju - šeima būtų sveikos, tai turi būti taisyklė, visi kiti atvejai - nelaimingos išimtys - randai, žaizdos (vieniši tėvai su vaikais), ligos (parazituojantys tyčia nesituokdami) ir blogiausi atvejai - vėžys (iškrypėliai, homoseksualai). Štai tam ir reikalinga Šeimos koncepcija - kaip formulė, visaapimanti taisyklė, kad Lietuvių tauta nemaitintų savo gyvybiniais syvais piktybinio naviko, o nukreiptų savo gyvybines galias žaizdų ir randų gijimui ir sveikų ląstelių puoselėjimui.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (3)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų