Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Tikiu, kad 90% pedagogų pritaria psichologui. Bet tyli... Nes bijo. Bijo mokyklos vadovų. O vadovai bijo neįtikti švietimo ministerijai. O nuo tos reformos kenčia ir kentės visi vaikai, visi mokytojai.
Nėra specialistų, nėra aplinkos, pritaikytos vaikams su poreikiais. Padėjėjais dirba bet kas, be jokio apmokymo ir supratimo apie tuos vaikus.
Reali situacija, klasėje 24 vaikai pradinukai. Iš jų 3-5 vaikai su poreikiais, įvairiais, skirtingais. Dirba viena padėjėja. Ji bėgioja tai prie vieno tai prie kito. Ir bėgioja ne mokyti, bet kažkaip nuraminti. Nes... vienas šaukia, kitas vaikšto po klasę, kitas laužo ir griaužia pieštukus, kitas žirkles iš draugo pagriebęs kerpasi plaukus... Ką tuo metu veikia kiti mokiniai ir mokytoja??? Ar įmanoma vest papomą ir mokytis?
Čia tik vienas pasakojimas iš realios klasės ir vienos pamokos.
Apie šią realią situaciją mokyklose ir kalba psichologas. Ir tikrai jis ne prieš vaikus su poreikiais. Jis tas vienintelis, kuris išdrįso garsiai kalbėt apie didžiules problemas tos neparuoštos integracijos.
O kiti... tylės, linkčios galvas prieš vadovybes, o mokytojų būreliuose kalbės kaip kalba psichologas, gers vaistus nuo spaudimo ir galvos kada jau rašyt prašymą išeit iš darbo.
O tie, kurie nėra buvę mokykloje daug metų, kurie nėra matę realios pamokos su ypatingais vaikais klasėse, sėdės patogiuose krėsluose ir kurs toliau švietimo "reformas".
Nėra specialistų, nėra aplinkos, pritaikytos vaikams su poreikiais. Padėjėjais dirba bet kas, be jokio apmokymo ir supratimo apie tuos vaikus.
Reali situacija, klasėje 24 vaikai pradinukai. Iš jų 3-5 vaikai su poreikiais, įvairiais, skirtingais. Dirba viena padėjėja. Ji bėgioja tai prie vieno tai prie kito. Ir bėgioja ne mokyti, bet kažkaip nuraminti. Nes... vienas šaukia, kitas vaikšto po klasę, kitas laužo ir griaužia pieštukus, kitas žirkles iš draugo pagriebęs kerpasi plaukus... Ką tuo metu veikia kiti mokiniai ir mokytoja??? Ar įmanoma vest papomą ir mokytis?
Čia tik vienas pasakojimas iš realios klasės ir vienos pamokos.
Apie šią realią situaciją mokyklose ir kalba psichologas. Ir tikrai jis ne prieš vaikus su poreikiais. Jis tas vienintelis, kuris išdrįso garsiai kalbėt apie didžiules problemas tos neparuoštos integracijos.
O kiti... tylės, linkčios galvas prieš vadovybes, o mokytojų būreliuose kalbės kaip kalba psichologas, gers vaistus nuo spaudimo ir galvos kada jau rašyt prašymą išeit iš darbo.
O tie, kurie nėra buvę mokykloje daug metų, kurie nėra matę realios pamokos su ypatingais vaikais klasėse, sėdės patogiuose krėsluose ir kurs toliau švietimo "reformas".
@Marija
Parašėt tikrą situaciją. 100 %.
@Vita
Pritariu
@Marija
labai teisingai sakot. Esu susidūrusi su panašia situacija ir kai pradėjo sakyti apie integraciją,tai iškart pagalvojau,kad mes dar nepasiruošę tam. Nėra specialistų,klasės per didelės, 1 padėjėja 3 vaikam yra nesamonė. Kai mokyklos nesusitvarkys su tokiais vaikais,tai skirs namų mokymą ir visa integracija baigsis. Nėra pateikiama info kokiose šalyse yra tokios mokyklos. Ką žurnalistai papasakoja,tai tik gražūs žodžiai ir gražiai pateikti vaizdai. Kiek metų ir kaip tai darė tose šalyse,kur yra tokios mokyklos,neaišku. Kokia ten švietimo sistema, neaišku. Baisu, kai ateina žmonės į tam tikras pareigas ir sugalvoja beleką,kad tik užsidėtų pliusiuką 4 metų kadencijoje,tipo dirbo. O,kad neturi žalio supratimo arba buria kaip aiškiariagys. Baisu.
@Marija
Kur mes randamės kad vėl sėjama baimė net mokyklose ?
valstybė, švietimo sistema ir visuomenė tam visai nepasiruošusi. pirmiausia švietimo sistema turi užtikrinti palankią aplinką ir gerus mokymosi rezultatus ją lankantiems 'normaliem', tada į tokią aplinką galima įtraukti vaikus su specialiais poreikiais. norit pradėti - prašom. atrenkant mokyklas su geriausiais vaikų pasiekimais, padarot ten vaikų savijautos tyrimus, ir jei esama psichologinė aplinka yra palanki ir vaikai ten eina noriai, galit tokiom mokyklom siųsti pranešimus, kad ruoštų planus pritaikymui įtraukiam ugdymui. ne paslaptis, kad tai bus dauguma mokamos ir privačios mokyklos. aš net už tai, kad mokestį už mokslą privačioje mokykloje vaikui su specialiais poreikiais sumokėtų valstybė.
"Įtraukiojo" – kas tokius žodelius ir sugalvoja, gal simonkos su šurajevais?
Buvau pradinių klasių mokytoja, dabar dirbu padėjėja, klasei reikia 3 padėjėjų mažiausiai, bet kas eis dirbti už tokį atlygį, niekas neatsižvelgia ar turi pedagoginį išsilavinimą, ar esi iš gatvės atėjęs.
Ši programa būtų gera, jei būtų daugiau specialistų, kurie užsiimtų vaikais. Mokytoja tikrai negali 10 darbų vienu metu dirbti, o dėl tokių vaikų nukenčia visa mokymosi programa. Nuolat yra trukdoma pamoka. Čia yra paprasčiausia specialistų stoka dėl ko negali įvykti ši programa
@Sunku mokytojams
Ne programa nukenčia, o vaikai
@Mąstykit
Kiekvienoje klaseje yra truksmadariu ir museiku. Jei tevas kumsciu aukleja tai ir vaikas toks. O piktu tevu yra tokie pat pikti ir agresyvus vaikai. Ir reikalas tas kad jie tipo normalus nors terorizuoja ir mokytojus ir vaikus. O veliau dar ir narkotikus atnesa i mokyklas. Cia yra problema. O ne spec poreiku vaikai.
tik durniu laive tokios nesamones darosi
Padėjėjas neturi jokio pedagoginio išsilavinimo. Deja, dažnai, dėl šventos ramybės klasėje, jis vedasi visus specialiųjų poreikių vaikus į atskirą klasę ir moko visų dalykų lietuvių kalbos , matematikos ir t.t. Ir taip jau vyksta , bet ministerijos išminčiai to nemato ir nuleidžia vis naujus ir naujus reikalavimus. Iš vienos pusės reikalauja ruošti vaikus olimpiadoms iš kitos su protinę negalią turinčiais vaikais. Ir negali priešintis, nes būsi nesuprastas kaip ir psichologas pasakęs tiesą
@Įtraukusis ugdymas ir padėjėjas
B
@Įtraukusis ugdymas ir padėjėjas
Turbūt geriausia išeitis būtų mokytojo padėjėjas su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu, dirbantis už 400 eurų. Visi būtų patenkinti, tik ne jis pats. Gal jam būtų atleista ir už tai, kad neturi pedagoginio išsilavinimo, turėdamas dėstytojo diplomą.
Turbūt geriausia išeitis būtų mokytojo padėjėjas su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu, dirbantis už 400 eurų. Visi būtų patenkinti, tik ne jis pats. Gal jam būtų atleista ir už tai, kad neturi pedagoginio išsilavinimo, turėdamas dėstytojo diplomą.
Sutinku. Mėsmalė. Ir nesitikėkim, kad su tokia švietimo politika turėsim jaunimo, kuris norės tapti pedagogais.
@Bobutė
Iš pedagogo profesijos yra visiškai pasityčiota. Mokytojos yra nebegerbiamos, nuolat turi dirbti už skatikus, nors ruošia Lietubos ateitį, kuri turėtų įnešti naujų pokyčių. Darbo krūvis yra nerealus.
@Bobutė
Apie norą tapti mokytoju jau nebe kalbu, bet kokia visuomenė ateity bus- tik vidutiniokai ar prasčiau, nes gabiems visiškai nebeliks jokio dėmesio. Baisu, šlykštu, apgailėtina...
Šalį turi valdyti žmonės turintis smegenų o neti k sugebatys tik vogti
Kažkam tai naudinga.
Psichologas apie ginčus dėl įtraukiojo ugdymo: „Tai yra mėsmalė“