Prezidentas Valdas Adamkus, penktadienį dalyvaudamas diskusijoje apie pedagogų rengimą, ragino iš esmės imtis šios sistemos pertvarkos, aiškiau bei tiksliau suformuluoti valstybės keliamus uždavinius pedagogams rengti ir grąžinti mokytojo profesijos prestižą.
Valstybės vadovo nuomone, visos kalbos apie švietimo sistemos tobulinimą liks tik kalbomis, jei ir toliau pertvarkas planuojantys ir jas vykdantys asmenys skirs tiek mažai dėmesio pagrindiniam švietimo tikslui - vaikams ir jaunimui.
„Mokyklą baigęs jaunimas turi būti kūrybingas ir smalsus, jautrus šalia esančiam žmogui ir neabejingas visuomenės, kurioje gyvena, ateičiai. Todėl labai svarbu, kokie yra ir kokie bus mokytojai, kuriems patikėsime mūsų vaikų ir visuomenės ateitį“, - Prezidentūroje surengtoje apskritojo stalo diskusijoje „Visuomenės ir valstybės užsakymas pedagogams rengti: problemos ir perspektyvos“ penktadienį sakė V.Adamkus.
Jis kvietė problemas spręsti nedelsiant - nelaukiant, „kol Lietuvoje nebebus kam dirbti mokykloje“. Jis taip pat apgailestavo, kad Pedagogų rengimo koncepcija, kuri teikė daug vilčių prieš kelerius metus pertvarkant mokytojų rengimą, taip ir nebuvo įgyvendinta.
V.Adamkus pabrėžė, kad Švietimo ir mokslo ministerija, kaip mokytojų rengimo užsakovė, privalo suformuoti aiškią mokytojų rengimo politiką, kuri taptų privaloma visoms pedagogus rengiančioms mokykloms.
„Lietuvos mokykloms privalome grąžinti prestižą. Mokytojo profesija turi tapti patraukli ir konkurencinga darbo rinkoje, o ją rinktis turėtų tik kūrybingiausi ir gabiausi abiturientai. Kūrybingumas ir nuolatinis tobulėjimas turi būti mokytojo darbo kasdienybė. Todėl būtina rasti būdų, kurie motyvuotų jaunus žmones rinktis šį sunkų kelią ir nelengvą pašaukimą, kurie padėtų sukurti mokyklą - tikrą besimokančiųjų bendriją“, - pabrėžė šalies vadovas.