Apie tai savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pasisakė ir komunikacijos bei viešojo kalbėjimo ekspertė Neringa Bliudžiūtė. Ji teigė, kad tokiu būdu politikai siekė, kad visuomenė juos atsimintų.
„Koks dažniausiai soc. tinkluose pasidalintas vaizdas iš vakar LRT vykusių debatų? Taip, tas su dėže ant galvos. Ko siekė tas kalbėtojas? Įsimenamumo. Gavo? Taip“, – teigia komunikacijos ir viešojo kalbėjimo ekspertė.
Ji užsimena, kad tokiu būdu yra pritraukiami net ir tie žmonės, kurie debatų nestebėjo.
„Nežiūrėję domisi, kas čia vyko. Pasidomėję gauna ir turinio. Piktinamės, kaip čia taip. Net aš šįryt atsisukau vakar, pasirodo, praleistą debatų pradžią pažiūrėt. Vaizdas ir emocija – du stiprikliai, kurie užtikrina dėmesį ir atsimenamumą“, – komentuoja N. Bliudžiūtė.
Be to, ji prideda, kad debatuose politikai ateina ne tik diskutuoti, bet ir įtikinti rinkėjus.
„Ne, nereik visiems dėžių ant galvos užsidėt. Reik skirt dėmesio pagalvoti – kokia mano žinutė? Kaip ją galiu sustiprinti? (...) Aiškumu, trumpumu, vaizdu ir emocija. Debatuose ateiname ne tik pakalbėti ir pasikalbėti. Ateiname įtikinti. Minutės formatas disciplinuoja išgryninti mintį. Bet jei neskyrei laiko pagalvoti ir susikalibruoti žinutės, bus daug prarastų galimybių“, – prideda N. Bliudžiūtė.
Dažniau tai daro partijos, kurioms reikia didinti reitingus
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) profesorius Mindaugas Jurkynas pritaria N. Bliudžiūtei, kad toks politinės partijos išstojimas debatuose yra vienas iš rinkėjų dėmesio pritraukimo elementų, kuriuo partija mėgina didinti savo populiarumą.
M. Jurkynas užsimena, kad panašių situacijų, kai politinės partijos mėgina išsiskirti savo įvaizdžiu, yra pasitaikę ir anksčiau. Tačiau ar tai būtinai gali padėti partijai Seimo rinkimuose pasakyti yra sunku.
„Pavyzdžiui, per praeitus rinkimus buvo viena politinė jėga, kuri debatuose turėjo atsinešę lazdą ir visi atkreipė dėmesį. Bet tai partijai tai nepadėjo. Bet žinot, negalima sakyti, kad jeigu jiems nepadėjo, tai ir kitiems nepadės. Tai tiesiog atkreipia dėmesį“, – komentuoja VDU profesorius.
Tiesa, ar tokiu būdu partija padidins savo populiarumą, M. Jurkynas sako, kad pasakyti yra sunku, o tą būtų galima patikrinti nebent apklausus rinkėjus.
„Reikėtų rinkėjų apklausos tyrimų, klausiant, kiek jiems yra svarbu vaizdo įrašai, lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose ir panašiai. Tada galėtume žinoti, koks yra poveikis. Bet, kad tai yra būdas padidinti rinkėjų dėmesį, tai iš tiesų“, – sako VDU profesorius.
Visgi M. Jurkynas pastebi, kad dažniausiai tokias taktikas naudoja tos politinės jėgos, kurioms reikia padidinti savo reitingus nei tos politinės jėgos, kurios jau yra įsitvirtinusios savo rinkėjų rate.
„Nemanau, kad kiti dabar pradės dėtis karūnas ar ateis su kokiais baltais sportiniais marškinėliais, ant kurių bus vienodas užrašas – sunkiai tai įsivaizduoju“, – prideda M. Jurkynas.
Žmonės kuria juokelius
M. Jurkyno teigimu, vienus rinkėjus tokie partijų įvaizdžiai pralinksmina, o kitiems tai gali sukelti paprasčiausią nuostabą.
O socialinėje erdvėje apie su dėžėmis ant galvų LRT debatuose pasirodžiusius politikus, žmonės taip pat pradėjo rašyti juokelius.
„Epinis animacinis filmukas visai šeimai sugrįžta – „DĖŽINUKAI 2“, – juokauja vienas internautas.
Kitas internautas šmaikštauja, kad politikai taip pat praleido progą užsidirbti ir pareklamuoti kompiuterinį žaidimą „Minecraft“.
„(...) Padarė klaidą, nes užsidėjo neaiškias dėžes vietoje „Minecraft“ kaukių – būtu dar gavę pinigų už žaidimo ir filmo reklamą“, – rašo jis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Šitiems gi nereikia,todel newispročių ir prilinde į visokius postus,"vadovauja " tipo