Pareigūnas po BMW skrydžio į stotelę: situaciją turėtų vertinti psichiatrai ir psichoterapeutai Tai yra absoliučiai nesveika

Po jauno vaikino skrydžio sostinėje galingu BMW į viešojo transporto stotelę sužeisti 7 žmonės. Šis įvykis viešojoje erdvėje sukėlė diskusiją, kaip efektyviau užtikrinti vilniečių saugumą ir sutramdyti kelių gaidelių siautėjimą. Vis dėlto, tiek sostinės savivaldybės vadovai, tiek ir policijos atstovai sutaria, kad chuliganiško vairavimo keliuose nepažabos nei greičio ribojimai, nei „gulintys policininkai“, nei kitos priemonės.

6

„Apribokite greitį pagrindiniuose sostinės keliuose iki 20 km/h“, „reikia įrengti daugiau „gulinčių policininkų“, „tegul per pagrindinius kelius važiuoja tik viešasis transportas“, – tokiais pasiūlymai „Facebook“ mirga po savaitgalį prie Vyriausybės rūmų įvykusios avarijos, kurios metu BMW vairuojantis vaikinas rėžėsi į viešojo transporto stotelę ir sužalojo 7 asmenis.

Dviejų asmenų – moters ir mergaitės – būklė šiuo metu yra kritinė.

Teigiama, kad automobilio nesuvaldęs 20-metis Arnoldas Ivanauskas norėjo savo vairavimo sugebėjimais pasipuikuoti prieš merginą.

(6 nuotr.)
FOTOGALERIJA. NUOTRAUKOS: Avariją Vilniaus centre sukėlęs vaikinas jos išvakarėse feisbuke pasidalino dviprasmiška žinute

Greičio mažinimo kalnelių galima įrengti daugiau, bet...

„Ten nėra jokios sankryžos, apskritai ten nėra, kur važiuoti, nėra, kur greitai važiuoti. Tai yra stebėtinai skausmingas ir keistas įvykis, kai tokioje atkarpoje, tokioje vietoje sugebėti taip įsibėgėti ir taip automobilio nesuvaldyti, kad sudaužyti visą stotelę ir penkis žmones sužaloti. Tai yra absoliučiai nesveika“, – savo įspūdžius po baisios avarijos tv3.lt apibūdino Vilniaus miesto vicemeras Gintautas Paluckas.

REKLAMA

Vienas sostinės vadovų teigė stebintys viešojoje erdvėje įsiplieskusią diskusiją dėl eismo saugumo priemonių sostinėje, siekiant pažaboti kelių gaidelius. Vis dėlto, pasak G. Palucko, esmė slypi ne eismo saugumo priemonėse.

„Nuo tų įžūlių, blaivių ar neblaivių vairuotojų savivalės ir tokių veiksmų chuliganiškų gatvėse ženklai, žinokite, niekaip neapsaugo. Jie vis tiek greitį viršija, jiems greičio apribojimo ženklas absoliučiai nieko nereiškia. Čia ir yra bėda, kad Kelių eismo taisyklės jiems „negalioja“, tai šnekėti apie greičio ribojimą, statymą kažkokių ženklų nėra prasmės. Nebent ten pastatysi policininką ar dar papildomą kamerą, kur padėtų užtikrinti ženklų laikymąsi, bet, kaip rodo, praktika, tie įvykiai nevyksta vienoje vietoje mieste“, – komentavo sostinės mero pavaduotojas.

„Šnekant apie kitas techninio pobūdžio priemones, sakykime, kalnelių įrengimą, tai, be abejo, tose avaringose vietose arba ten, kur greičio viršijimas gali turėti skaudžių pasekmių, pavyzdžiui, prie mokyklų, tai tokie dalykai yra įrenginėjami. Aišku, tiek kalneliai turi ir šalutinį poveikį, ypač kur yra viešasis transportas, nes greitis lėtėja, autobusų, troleibusų važiuoklė greičiau dėvisi“, – atkreipė dėmesį G. Paluckas.

Vilniaus vicemeras pažymėjo, jog viena veiksmingiausių priemonių kovoje su chuliganišku vairavimu yra atsakomybės taikymas avarijų kaltininkams.

„Čia vis tik, matyt, turėtų būti bendro pobūdžio auklėjimo priemonės, tai yra Kelių eismo taisyklės, baudas už jų nesilaikymą ir atsakomybė. Už tokį penkių asmenų sužalojimą ir chuliganišką vairavimą baudžiamoji atsakomybė turėtų būti neišvengiama bet kokiu atveju. Kai mes turime tokių ažiotažinių įvykių, kai perėjoje suvažinėja žmones ir paskui praktiškai išvengia tos atsakomybės, su lengvais pagrūmojimais iš teismo išeina, tai šį bei tą pasako“, – aiškino G. Paluckas.

Pareigūnas: tai yra tas pats, kas vežti lėktuvo bombą

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius portalui tv3.lt sakė, kad avarija sostinėje savaitgalį tik dar kartą parodė, jog Lietuvoje turime didžiulę problemą, susijusią su vairavimo kultūra.

REKLAMA

„Čia, pirmiausia, matyt turėtų psichiatrai ir psichoterapeutai įvertinti šitą situaciją, nebūtinai su šiuo atveju, bet ir šiaip daugeliu atvejų Lietuvoje. Išauga žmogus, visi žinome savo labai teisių daug, o pareigas stengiamės, kiek įmanoma, pamiršti, o paskui viskas atiduodama policijai. Eismo organizavimu šiaip savivaldybė užsiima. Nemanau, kad toje vietoje sveiko proto žmogui galima išvystyti kažkokį nesuvokiamą greitį... Reikia gerbti vieniems kitus ir viskas bus tvarkoje, o šiuo atveju, matyt, kai kam vyksta priešingai“, – komentavo V. Černevičius.


Rašyti komentarą...
k
klausimas
2015-10-19 15:06:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
Ar galima IDIJOTAMS-PSICHOPATAMS leisti sestis uz vairo ?
Atsakyti
0

p
psichas
2015-10-19 18:55:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
Manau į psichiatrijos vadovėlį reiktų įtraukti naują sindromą : BMW sindromas
Atsakyti
0

b
bmw-tbl
2015-10-20 22:20:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
Gaila mašinos
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (8)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų