Šalies keliuose važinėja daugybė senų ir nesaugių automobilių, kurie kilus avarijai gali pražudyti vairuotoją ir keleiviUs. Daugybėje mašinų net nėra veikiančių oro pagAlvių, o jų gedimą signalizuojančios sistemos išjungiamos.
Šioje visą Lietuvą sukrėtusioje avarijoje Kaune šią savaitę žuvo net trys jaunuoliai, dar du sunkiai sužeisti. Didžiuliu greičiu nuo policijos sprukęs BMW ištiško į stulpą.
Aiškėja, kad dar prieš šią kraupią avariją jos 21-erių metų šeimininkas internete domėjosi, kaip artėjant techninei apžiūrai pigiai būtų galima išjungti skydelyje šviečiančią lemputę, perspėjančią apie saugos pagalvių gedimus, o gal ir jų nebuvimą. Specialistai patvirtina, kad daug vairuotojų susigundo tokiomis klastotėmis.
Dalis lempučių užvedus variklį įsijungia ir netrukus užgęsta. Jei užgęsta ne visos, vairuotojas turi suklusti. Tačiau, pasak techninės apžiūros ekspertų, daug vairuotojų į jas numoja ranka, nesirūpina nei savo, nei aplinkinių saugumu ir užuot remontavę savo automobilius, ieško būdų, kaip apgauti techninės apžiūros specialistus. O įvykus nelaimei paaiškėja, kad neremontuodami automobilio, jie apgauna tik save.
Lietuvos vairuotojai savo automobilių technine būkle, anot draudikų, pastaraisiais metais rūpinasi vis labiau, tačiau dalis vis dar labai taupo ir remontuoti automobilį imasi tik tada, kai jis jau nebepavažiuoja. Tebėra ir daug nesąžiningų mašinų pardavėjų ar taisytojų.
Techninių apžiūrų darbuotojai turi sąrašą gedimų, kuriuos būtinai patikrina, taip pat žiūri, kad nedegtų tos lemputės prietaisų skydelyje, kurios tiesiogiai susijusios su variklio, stabdžių, vairo ir oro pagalvių darbu. Jiems draudžiama apžiūros metu ardyti automobilį. Tad už nematomus gedimus nėra atsakingi. Čia jau paties vairuotojo rūpestis.