REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) ketvirtadienį uždarame posėdyje svarstys, kaip Lietuvoje įgyvendinamos Europos Sąjungos (ES) sankcijos Rusijai ir Baltarusijai bei aptars bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” (LTG) lokomotyvų saugos sistemas. 

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) ketvirtadienį uždarame posėdyje svarstys, kaip Lietuvoje įgyvendinamos Europos Sąjungos (ES) sankcijos Rusijai ir Baltarusijai bei aptars bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” (LTG) lokomotyvų saugos sistemas. 

REKLAMA

Komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas sako, jog ketinama aptarti sankcijų taikymo problemas, kaip jos veikia. 

„Kokios pamokos yra, kurias reikia išmokti, ir kokios jau išmoktos, kokius institucinius gebėjimus šitoje vietoje reikia sustiprinti, ar reikia kokio koordinavimo mechanizmo“, – posėdžio išvakarėse BNS teigė L. Kasčiūnas.  

NSGK pirmininkas tikisi, kad komitetui bus pateikti duomenys, kiek sankcionuotos produkcijos pervežama per Lietuvą. 

„Norime visos analizės“, – tvirtino jis. 

Vyriausybė siūlo Seimui griežtinti atsakomybę už tarptautinių sankcijų pažeidimus ir siūlo skirti tūkstantines baudas pažeidėjams.  

REKLAMA
REKLAMA

Pasak L. Kasčiūno, geležinkelių lokomotyvų saugos sistemų situaciją norima aptarti, nes neseniai pasirodė, jo žodžiais, „interpretacija“ dėl LTG naudojamos rusiškos lokomotyvų eismo saugos sistemos, vadinamos KLUB-U. 

REKLAMA

„Reaguojant į tai kviečiamės įmonės ir Susisiekimo ministerijos atstovus išsiaiškinti, kokia dabar yra situacija ir šitos sistemos vieta visoje struktūroje, kaip yra įgyvendinamos NSGK tyrimo 2018 metais rekomendacijos. Išsiaiškinsime, kur mes esame dabar, kokie planai“, – BNS sakė komiteto vadovas.   

Pasak L. Kasčiūno, KLUB-U sistema nuo 2018 metų nebeplėtojama, izoliuota nuo bet kokios rusiškos sistemos ir yra po truputį keičiama nauja.

„Tiek, kiek ji yra sena sistema, ji dar kažkiek naudojama, bet taip bus, kol mes rasime vidinių resursų ją pakeisti. Esu  nacionalinio saugumo prasme ramus, kad čia jokių Rusijos akių ir ausų nėra, bet apie tai reikia pasikalbėti ir komitete“, – pridūrė L. Kasčiūnas.  

REKLAMA
REKLAMA

 L. Kasčiūnas sako, kad  LTG sprendimas įsigyti KLUB-U priežiūros paslaugas buvo priimtas, nes ją reikia prižiūrėti: „Tam tikras dar palaikymas bent tam, kiek reikėtų geležinkelio funkcionavimui“.   

Susisiekimo ministras Marius Skuodis vasarį teigė, kad LTG į rusiškas lokomotyvų saugos sistemas nebeinvestuoja jau dvejus metus, o pamažu pereina prie naujų sistemų. 

Skelbta, kad LTG naudojamą KLUB-U sistemą įrengė specialistai iš Rusijos, ji leido palydoviniu ryšiu nustatyti lokomotyvo buvimo vietą realiu laiku, turėjo automatinio stabdymo ir greičio reguliavimo bei kitas funkcijas – dalis jų galėjo būti aktyvuotos nuotoliniu būdu, naudojantis Rusijos palydovinio ryšio sistema.

LTG pirmą kartą sistemą KLUB-U įsigijo 2005-2006 metais pagal sutartį su Rusijos bendrovės „Kolomensky zavod“ antrine įmone Estijoje „Kolomna Energy Service“. Geležinkeliai pirko keturis šilumvežius su visa įranga, įskaitant ryšio priemones ir saugumo sistemą KLUB-U. Vėliau geležinkeliai tęsė KLUB-U diegimą ir dabar ji yra įdiegta visuose lokomotyvuose, įskaitant ir naujausios kartos Vokietijoje pirktus „Siemens“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų