Energetikos ministro kėdę į susisiekimo keičiantis R. Masiulis tikrai turės darbo. Kaip vieną pagrindinių jo iššūkių ekspertai įvardija „Lietuvos geležinkelių“ pertvarką - čia R.Masiulis turėtų parodyti ir vadybininko, ir laviruoti sugebančio politiko bruožus.
Svarbu ir tai, kad šiandien Vyriausybėje įvyko neskelbtas susitikimas. Algirdas Butkevičius vyriausybėje trečiadienį susitiko su susisiekimo ministru socialdemokratu Rimantu Sinkevičium ir valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovu Stasiu Dailydka.
R.Masiulio iššūkis - „Lietuvos geležinkeliai“
Iš Susisiekimo ministerijos valdomų įmonių pastaruoju metu daugiausiai kritikos sulaukė „Lietuvos geležinkeliai“, kuriuos prezidentė Dalia Grybauskaitė yra įvardijusi „valstybe valstybėje“. Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas mano, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų būti atskirti į infrastruktūros valdymo ir krovinių bei keleivių pervežimo įmones.
„Iš esmės esu šalininkas veiklų atskyrimo ir išgryninimo. Tiek atsisakant su geležinkeliais nesusijusio turto, jo inventorizavimo, tiek paties geležinkelio tiesioginės veiklos atskyrimo - infrastruktūros ir krovinių, keleivių pervežimo. Tai vienas svarbiausių turbūt darbų, kuriuos reiktų padaryti su „Lietuvos geležinkeliais“, - BNS sakė V.Rūkas.
Jis taip pat teigė, jog įmonė turėtų vadovautis tarptautiniais apskaitos standartais ir veiktų skaidriau.
„Visi kiti klausimai turbūt yra natūralūs, kas turi būti daroma: skaidrinama, viešinama, finansinių ataskaitų prasme pateikti jas pagal tarptautinius apskaitos standartus, šiuo metu to nėra daroma. Tokių dalykų tikrai yra, galbūt būtų galvojama apie komandos atnaujinimą, viešas ir skaidrias procedūras, kaip kandidatuotų darbuotojai į vieną didžiausių įmonių“, - kalbėjo investuotojų atstovas. Pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“ žadėjo ne viena Vyriausybė, tačiau to padaryti nė vienai jų nepavyko. V.Rūkas teigė manantis, kad jei R.Masiuliui pakaks noro, jis turėtų sugebėti pertvarkyti įmonę.