Jie taip pat pabrėžia, kad siekiama nustatyti, koks yra į aplinką patekusių teršalų kiekis, tai pat įvertinti aplinkai padarytą poveikį, suskaičiuoti žalą.
Antradienį AAD Jūros aplinkos apsaugos skyrius, pasinaudodamas Lietuvos kariuomenės Karininių oro pajėgų budinčiu paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniu, atliko pirminę taršos incidento vandenyje žvalgybą iš oro: įvertinti naftos produktų šleifo parametrai ir dreifavimo kryptis. Įvertinus pirminius duomenis, papildomai pasitelkiant gautas Europos jūrinio saugumo agentūros (angl. EMSA CleanSeaNet) palydovines nuotraukas, nustatyta, kad naftos dėmė yra maždaug 9 kilometrų ilgio ir 2 kilometro pločio, ji pasklidusi į pietryčius nuo Būtingės terminalo.
Įvertinus užfiksuotos dėmės parametrus, pirminiais duomenimis, ant vandens paviršiaus yra nuo 1,8 t išsiliejusios naftos. Tikėtina, avarijos metu į aplinką pateko ženkliai didesnis naftos kiekis, nes dalis naftos nuskendo ar išgaravo.
Pasieks ir Latviją
Trečiadienį AAD specialistai, naudodami SEATRACKWEB naftos taršos sklaidos jūroje modelį, pateikė prognozę dėl naftos sklidimo taršos trajektorijos. Modeliavimo rezultatai parodė, kad šiandien naftos teršalai pasieks Latvijos teritorinius vandenis.
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai pasitelkdami Aplinkos apsaugos departamento Jūros aplinkos apsaugos laivą „Jūrinis“ vyksta imti taršos mėginių, tačiau darbus sunkina blogos oro sąlygos, kurios kelia pavojų žmonių saugumui.
Teršalų likvidavimo darbus koordinuoja Lietuvos kariuomenės karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Nuo vakar dienos surinkta per 25 m3 teršalų (emulsiuoto vandens).
Dėl šio įvykio pradėtas neplaninis įmonės AB „Orlen Lietuva“ patikrinimas, kurio metu bus nustatytas tikslus į aplinką pateikusių teršalų kiekis, tai pat bus vertinamas aplinkai padarytas poveikis ir skaičiuojama žala.
Aplinkos apsaugos departamentas ir Aplinkos apsaugos agentūra dėl šio atvejo informacija keičiasi ir veiksmus koordinuoja su Latvijos valstybine aplinkos tarnyba.
Ties Būtinge išsiliejo daugiau naftos nei nurodė „Orlen Lietuva“
Trečiadienį į Baltijos jūrą ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo didesnis naftos kiekis nei pranešė naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, o teršalai pasiekė Latvijos teritorinius vandenis, nurodė aplinkosaugininkai, tęsiantys incidento likvidavimo darbus.
„Įvertinus užfiksuotos dėmės parametrus, pirminiais duomenimis ant vandens paviršiaus yra nuo 1,8 tonos išsiliejusios naftos. Tikėtina, avarijos metu į aplinką pateko ženkliai didesnis naftos kiekis, nes dalis naftos nuskendo ar išgaravo“, – ketvirtadienį informavo Aplinkos apsaugos departamentas.
Trečiadienį „Orlen Lietuva“ tarnybas informavo, kad prie Būtingės naftos terminalo plūduro, baigiant tanklaivio krovą, į Baltijos jūrą išsiliejo apie 300 litrų naftos.
Specialistai nustatė, kad naftos dėmė pasklidusi į pietryčius nuo Būtingės terminalo, ji yra maždaug devynių kilometrų ilgio ir dviejų kilometro pločio.
Ketvirtadienio rytą vykdytos žvalgybos iš oro duomenys taip pat patvirtino, jog naftos dėmės likučiai pasiekė Latvijos teritorinius vandenis.
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai pasitelkdami Aplinkos apsaugos departamento Jūros aplinkos apsaugos laivą „Jūrinis“ vyksta imti taršos mėginius, tačiau darbus apsunkina blogos oro sąlygos, kurios kelia pavojų žmonių saugumui, teigiama pranešime.
Teršalų likvidavimo darbus koordinuoja Lietuvos kariuomenės karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Nuo trečiadienio dienos surinkta per 25 kubiniai metrai teršalų.
Už aplinkos apsaugą atsakingos institucijos dėl taršos atvejo nurodo besikeičiančios informacija su Latvijos kolegomis.
Dėl įvykio pradėtas neplaninis „Orlen Lietuva“ patikrinimas, jo metu bus nustatytas tikslus į aplinką pateikusių teršalų kiekis, tai pat bus vertinamas aplinkai padarytas poveikis ir skaičiuojama žala.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!