• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasirodęs Mariaus Dubnikovo komentaras apie neva stiprėjančią lietuvio taurelę yra sąmoningai klaidinantis visuomenę ir neteisingas.

Pasirodęs Mariaus Dubnikovo komentaras apie neva stiprėjančią lietuvio taurelę yra sąmoningai klaidinantis visuomenę ir neteisingas.

REKLAMA

Galimybė užsipirkti sandėlius senuoju tarifu

Svarbu paminėti keletą faktų apie šiuos metus. Visų pirma – negalima lyginti praėjusių metų lapkričio mėnesio su šių metų lapkričio mėnesiu. Praėjusiais metais, pakėlus akcizo tarifą išimtinai tik etilo alkoholiui, vis dar buvo palikta galimybė užsipirkti etilo alkoholio į sandėlius iki naujo akcizo tarifo įsigaliojimo, senuoju akcizo tarifu. Todėl praėjusių metų vasario mėnesio VMI duomenys aiškiai rodo, jog buvo didelis išankstinis užsipirkimo skaičius. Jis vėliau lyginosi per visų metų laikotarpį.

Šiais metais pakėlus akcizo tarifą išimtinai vėl tik etilo alkoholiui, tokia užsipirkimo senuoju tarifu galimybė buvo panaikinta ir pagaliau turime realią neiškraipytą statistiką. Būtent dėl šios priežasties norint lyginti tam tikrą konkretų mėnesį, galėsime tai daryti tik kitais metais lyginant šių metų vieną mėnesį su kitų metų tuo pačiu mėnesiu.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat labai svarbu – mėnesinis lyginimas neparodo visiškai nieko, jeigu neatsižvelgiame į ilgalaikes tendencijas. Galime palyginti ir vieną penktadienį su kitu penktadieniu ir turėti radikaliai skirtingus skaičius. Norint įvertinti rinkos tendencijas ir skaičius – turime visada žiūrėti į kur kas ilgesnį laikotarpį.

REKLAMA

Pasienio prekyba

Kitas faktas – šiemet turime neeilinę situaciją, kurios dėka realiai galime įvertinti pasienio prekybą, nes iki šiol jokių statistikos duomenų neturėjome. Dėl užsidariusių sienų bent kažkiek galime pamatyti, kas vyksta už sienos ir ką lietuviai perka kaimyninėse šalyse.

Patys prekybininkai tvirtina, jog keičiasi netoli sienų su kaimyninėmis šalimis gyvenančių lietuvių apsipirkimo įpročiai, beveik visur netoli sienos esančiose parduotuvėse auga alkoholio ir tabako gaminių pardavimai.

REKLAMA
REKLAMA

Panašus alkoholinių gėrimų augimas

Galiausiai, jei lygintume šių metų vienuolika mėnesių su praėjusių metų vienuolika mėnesių, bendrai matytume, kad stipriojo alkoholio augimas kiekiu siekia tik 3,3 proc. Praktiškai tokį patį augimą fiksuoja alus (2,8 proc.) bei kiti alkoholiniai gėrimai. Tad norėdami įvertinti vartojimą gal lyginkime ne tik akcizo pajamas, bet ir realų parduodamą kiekį.

Atsižvelgiant į šiuos faktus tikrai galima teigti, jog M. Dubnikovo komentaras yra klaidinantis ir neteisingas.

Mantas Zakarka yra Lietuvos alkoholinių gėrimų ir gamintojų asociacijos (LAGGIA) vadovas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų