Maistas ir imunitetas koronavirusui: ką ir kodėl valgyti

Subalansuota mityba, sudaryta iš visų pagrindinių maisto produktų, yra geriausias būdas išlaikyti sveiką žarnyno mikrobiomą. Kai kurios bakterijų rūšys gyvena mūsų žarnyne ir padeda virškinti maistą. Mikrobioma taip pat skatina medžiagų apykaitą, virškinimą ir imuninę sistemą.

Honkonge atliktas tyrimas atskleidė, kad žmonės, sergantys koronavirusu, turėjo mažą Faecalibacterium prausnitzii ir Bifidobacterium bifidum bakterijų kiekį. Jie taip pat nustatė padidėjusį Ruminococcus gnavus, Ruminococcus torques, Bacteroides dorei ir Bacteroides vulgatus bakterijų kiekį.

Šios bakterijos vaidina svarbų vaidmenį reguliuojant imuninį atsaką ir, jei jų lygis padidėja, palyginti su kitomis bakterijomis, jos gali turėti neigiamą šalutinį poveikį.

„R. gnavus ir R. torques bakterijos žarnyne atsiranda kartu su uždegimine žarnyno liga, o B. dorei ir B. vulgatus yra susijusios su keliomis uždegiminėmis žarnyno ligomis, tokiomis kaip dirgliosios žarnos sindromas ir opinis kolitas“, – rašo tyrėjai.

Bakterija Faecalibacterium prausnitzii yra randama cikorijose, kviečiuose, svogūnuose, bananuose, česnakuose ir poruose. Šios bakterijos kiekį padidina molekulė, vadinama inulinu. Inulinas yra polisacharidas, o tai reiškia, kad tai yra įvairios sujungtos cukraus molekulės.

Natūralaus inulino yra kviečiuose, svogūnuose, bananuose, česnakuose ir poruose. Jo gausiausia cikorijoje, iš kurios inulinas buvo išgautas pramoniniu mastu ir paverstas maisto priedu. Inulino miltelių ir kapsulių galima nusipirkti iš „Holland and Barrett“ ir kitų mažmenininkų.

Bakterija Bifidobacterium bifidum yra randama fermentuotame maiste, neskaldytuose grūduose ir probiotikuose. Bakterijos augimą skatina skaidulos ir fermentuoti produktai, tokie kaip kombuča, kefyras ir kimči. Taip pat nustatyta, kad neskaldyti grūdai ir polifenoliai, esantys kakavoje, raudonajame vyne, vynuogių odelėse ir migdoluose, pagerina bifidobakterijų gamybą. Manoma, kad probiotikų papildai, esantys ne parduotuvėje, taip pat padidina bifidiobakterijų kiekį žarnyne.

REKLAMA

Remiantis 2016 m. tyrimu, bakterijos Ruminococcus gnavus kiekį organizme galima sumažinti valgant obuolius ir kriaušes.

„Mūsų atradimas, kad bendras vaisių ir obuolių, kriaušių suvartojimas buvo neigiamai susijęs su giminingų rūšių, susijusių su R. Gnavus bakterija, gausa, šiek tiek nustebino“, – rašo tyrėjai.

Bakterijos Ruminococcus torques kiekį organizme galima sumažinti valgant vaisius.

Anksčiau minėtame tyrime teigiama, kad jų „stebinančią“ išvadą patvirtina ir bandymas, taip pat paskelbtas 2016 m., kuriame dalyvavo beveik 1 200 suaugusiųjų.

„Neseniai atliktas didelis Nyderlandų gyventojų tyrimas <...> parodė, kad vaisių suvartojimas buvo neigiamai susijęs su R. Torques bakterijų gausa“, – rašoma tyrime.

Bakterijos Bacteroides dorei šaltinis yra nežinomas. Ši bakterija atrasta tik 2016 m., kai buvo aptikta žmonių išmatose. Ji sugeba išsimaitinti įvairiomis cukrų rūšimis. Bakterija tik neseniai buvo atrasta, todėl nėra daug informacijos apie tai, kokie maisto produktai sukelia didesnį ar mažesnį šios bakterijos kiekį.


Rašyti komentarą...
2021-01-18 12:06:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
Daugiausia valgykit Imbierus
Atsakyti
0

A
AS MANAU
2021-01-18 09:41:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
Mielieji valgykim lietuviskas darzoves mesos nedaug vaisius kuriuos patys uzsiaugynam ir viskas bus gerai ir dar valgykim ka galim nusipirkti is savo pinigeliu ir svarbiausiai nepersivalgyti ir vaikscioti griname ore kiek galima daugiau ir viskas
Atsakyti
0

A
Ada
2021-01-18 08:52:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
Ir kam tie moksliniai straipsniai?
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (4)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų