Pernelyg didelės degalų kainos verčia gyventojus gabenti kontrabandinius degalus iš Rusijos.
Muitinės departamento duomenimis, per metus į Lietuvą nelegaliai įvežama šimtai tonų degalų. Šiemet užfiksuota 400 atvejų, kai gabenami kontrabandiniai degalai. Pernai per tą patį laikotarpį – tik 258 kartus.
Muitinės departamentro direktoriaus pavaduotojas Juozas Rimkevičius teigė, jog vienas krovininis automobilis, kaip Vokswagen Passat, gali sutalpinti perdarytose talpose apie 34 tonas degalų.
„Degalų bakus padaro pritaikytus vežti didelius kiekius kuro. Turėjom atveji, kai vienas automobilis net 45 kartus per parą kirto sieną, o paskui prekiavo netoli pasienio“, – padėti juodojoje kontrabandinių degalų rinkoje apibūdino J.Rimkevičius.
Pasak jo, degalai gabenami ir lengvaisiais automobiliais. Neseniai pasienyje sulaikyta moteris, gabenusi įvairiose talpose 160 litrų benzino. Kiek vėliau kaunietis, gabenęs 300 litrų dizelinio kuro.
Kasdien prie Rusijos – Lietuvos bei Baltarusijos – Lietuvos pasienio postuose išsirikiuoja milžiniškos krovininių automobilių eilės. Muitinės bei pasienio darbuotojai skundžiasi, jog dėl darbuotojų stygiaus nespėja visų patikrinti nuodugniai.
Todėl juodojoje rinkoje ir klesti prekyba rusiškais degalais. Jų galima įsigyti nuvažiavus nuo sienos du – tris kilometrus. Už litrą benzino kontrabandininkų „pardavėjai“ prašo nuo dviejų iki trijų litų, Galima ir nusidėrėti, jeigu imi didesnį kiekį.
Rusijoje benzino kainos beveik nekinta, 95 markės benzino litras ten kainuoja 24 rublius ( 2 litai). Lietuvoje – jau viršijo vieną eurą. Nors neseniai teismas nustatė, jog lietuviai permoka už degalus 0,20 euro, kainos nesiliauja augusios didindamos kontrabandininkų apetitus.
Prognozuojama, jog į Lietuvos rinką bus įvežta tūkstančiai tonų degalų.
Lietuvos Rusijos pasienyje eilėje stovintys vairuotojai tikino, jog kontrabandinių degalų nevengia net policijos pareigūnai.
„Jeigu pakliūnu, būtinai pasiūlau pigaus benzino. Jeigu nepavyksta susitarti, tada atsiskaitau kuru su advokatu. Jie ima viską, kas naudinga“, – pasakojo neseniai baustas už degalų kontrabanda kaunietis.
Pasak jo, jeigu ne kontrabandininkai, sustotų visos Lietuvos statybos bendrovės, kurių naudojamai technikai reikalingi dideli kiekiai dizelinio kuro.