REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenkijai įvedus vadinamąjį antiinfliacinį skydą, t. y. sumažinus akcizą ir PVM kurui, degalų kainos šioje kaimyninėje šalyje smarkiai atpigo. Degalinės Lietuvoje praneša apie staiga sumenkusias kuro pylimo apyvartas. Lenkijos degalinės dalina vežėjams ir lojalumo korteles, kad kuro pylimasis Lenkijoje taptų ilgalaikiu įpročiu.

Lenkijai įvedus vadinamąjį antiinfliacinį skydą, t. y. sumažinus akcizą ir PVM kurui, degalų kainos šioje kaimyninėje šalyje smarkiai atpigo. Degalinės Lietuvoje praneša apie staiga sumenkusias kuro pylimo apyvartas. Lenkijos degalinės dalina vežėjams ir lojalumo korteles, kad kuro pylimasis Lenkijoje taptų ilgalaikiu įpročiu.

REKLAMA

„Degalinės virsta užkandinėmis – vairuotojai čia užsuka pasistiprinti pakeliui į „lenkišką rojų“. Šis procesas turės ilgalaikių sunkių pasekmių Lietuvos biudžetui. Lietuvos degalinės nebetraukia ir tranzitu važiuojančių vežėjų. Turime suprasti, kad tai nėra tik laikina „krizelė“. Lenkijos degalinės dalina vežėjams lojalumo korteles, kad kuro pylimasis Lenkijoje taptų ilgalaikiu įpročiu. Taigi ir situacijai pasikeitus vežėjai nesugrįš į Lietuvos degalines“, – pranešime įspėja socialdemokratų Seimo frakcijos seniūnas Gintautas Paluckas.

„Gal šiuo metu mūsų valdžiai, kaip sakoma „ne tas galvoj“, bet pasyvumas, kurį demonstruoja dabartiniai valdantieji kainų klausimais, yra nusikalstamas. Viena iš priežasčių – ideologiniai „tabu“, kurių įsikibusi laikosi Ingrida Šimonytė: esą viskas savaime susireguliuos, negalima „kištis į rinkos procesus“, – stebisi G. Paluckas.

REKLAMA
REKLAMA

Socialdemokratų seniūnas ragina valdžią nedelsiant imtis kuro akcizų ir PVM, „įvertinant realią grėsmę, kad Lietuva gali ilgam iškristi iš tiekimo grandinių.“  

REKLAMA

Sektoriaus atstovai jau kuris laikas siunčia nerimo signalus dėl tranzitinio transporto praradimo. Nuolatines degalų pylimosi vietas turėję vežėjai dabar į jas užsuka nebent užkąsti.

„Pirmiausia tai pajuto pasienio degalinės, nes ten – didžiausias sunkiojo transporto srautas. Kiek žinau, apyvarta kai kur jau nukrito per pusę“, – pažymi G. Paluckas.

Sektoriaus atstovų skaičiavimais, vienos tokios degalinės pardavimų praradimai valstybei reiškia virš 510 000 eurų akcizo ir virš 335 000 eurų PVM netektis.

„Lenkijos mokestinės priemonės suplanuotos iki gegužės. Bet tai nereiškia, kad gegužę klientai suplūs į Lietuvos degalines. Per tą laiką susiklostys nauji mokestiniai santykiai tarp klientų ir Lenkijos degalinių operatorių. Lietuvos valdžia ignoruoja pavojaus signalus, siunčiamus ir ekspertų, ir verslo“, – teigia G. Paluckas.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo vasario 1 d. Lenkijoje pridėtinės vertės mokestis (PVM) degalams šešiems mėnesiams sumažintas nuo 23 iki 8 proc. Kaimyninės šalies valdžia skaičiuoja, kad tai degalus atpigino apie 15 centų už litrą. Ekspertų prognozėmis, artimiausią degalų kainos Lietuvoje ir Lenkijoje skirsis 15–20 proc.

„Galutinę degalų kainą daugiausiai lemia mokesčiai, o ne žaliavinės naftos kaina. Geopolitinės įtampos taip pat blogins situaciją. Lietuvoje degalų kainos pasieks naujus rekordus. Brangstant degalams, auga visos kainos. Valdančiųjų pasyvumas šokiruoja“, – įspėja Seimo socialdemokratų seniūnas G. Paluckas

Premjerė I. Šimonytė yra daugybę kartų pareiškusi, esą Lietuvai Lenkijos kelias netinka, tad mokesčių degalams mažinti neplanuojama. „Lietuva neturi galimybių mažinti savo mokesčių pagal tai, kaip mokesčius mažina kitos šalys“, – įsitikinusi premjerė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų