Išraiškingą piketą surengę Obelių miestelio gyventojai bandė išsikovoti pinigų per jų miestelį einančio tarptautinio kelio itin avaringam ruožui tvarkyti.
Sunkiasvorių automobilių vairuotojai, vienas paskui kitą riedantys per Obelių (Rokiškio r.) centrą nutiestu tarptautiniu keliu, pristabdė greitį ir susidomėję stebėjo laidotuvių procesiją, einančią paskui karstą.
Jos dalyvių nešami plakatai bylojo, kad tarptautiniu keliu, kuris driekiasi iš Panevėžio į Daugpilį, o toliau suka į didžiuosius Rusijos miestus, per parą važiuoja 5000 automobilių. Dauguma jų - sunkiasvoriai. Per pastaruosius trejus metus per Obelius einančiame kelio ruože įvyko 41 autoavarija, žuvo 3 žmonės, 8 buvo sužeisti. Anot obeliškių, retas šalia magistralės esantis namas nėra nukentėjęs nuo mašinų, važiuojančių pro šalį. Iš po jų ratų lekiantys akmenys daužo langus, ne vienas automobilis yra kliudęs ar nugriovęs ir pačius statinius. O ką jau kalbėti, kokį triukšmą ir vibraciją tenka kęsti gyvenantiesiems šalia kelio!
Tačiau triukšmą žmonės, kaip jie patys teigė, dar galėtų pakęsti, bet įtampa dėl nuolatinio pavojaus pakliūti po ratais darosi nepakenčiama. LŽ kalbinti gyventojai vardijo: vienoje kelio pusėje - bažnyčia, bene didžiausi Lietuvoje vaikų namai, kitoje - parduotuvės, ežeras. Tad ir senukai priversti jį kirsti po keletą kartų per dieną, ir vaikai nuolat juo zuja pirmyn-atgal.
"Kelias jau seniai neatlaiko tokio mašinų srauto", - tvirtino Obelių bendruomenės pirmininkas Romas Kundelis. Pasak jo, apie 3 mln. litų keliui tvarkyti buvo nutarusi atseikėti Rokiškio rajono taryba, o dar 10 mln. litų turėjo skirti šalies Automobilių kelių direkcija. Deja, pinigų nesulaukta. "Pyst... ir dingo mūsų kelias!" - tokiu šūkiu savąją kelio gelbėjimo akciją nuspalvino Obelių gyventojai.
Užgriuvusiu sunkmečiu ir dėl to žlungančiu planu tvarkyti per Obelius nutiestą kelią, kurio techniniam projektui jau išleista milijonas litų, teisinosi LŽ kalbintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Algimantas Janušauskas. "Šiemet Kelių direkcijai finansavimas sumažintas 26 procentais. Esame bauginami, kad mums skiriamų pinigų suma dar bus rėžiama per pusę. Jeigu taip, teliks trečdalis reikalingų lėšų. Tiek gavę atiduosime skolas, tačiau nei tiesti naujų, nei tvarkyti esamų kelių tikrai nebeturėsime už ką", - aiškino A.Janušauskas. Jis žadėjo, kad pagerėjus ekonominei situacijai žmonių gyvybes atimantis kelias taps prioritetiniu reikalu.
Daiva BARONIENĖ