Vyriausybė jau šią savaitę priims sprendimą dėl Klaipėdos uosto paskelbimo svarbiu šalies ekonominiu objektu. Klaipėdoje antradienį vykusiame Vyriausybės pasitarime vienbalsiai pritarta sprendimui, kuris leis daug efektyviau išnaudoti uosto galimybes, pritraukti užsienio investuotojų.
Premjeras Andriaus Kubiliaus po Vyriausybės pasitarimo Klaipėdoje vykusioje spaudos konferencijoje tvirtino, kad uostas netrukus turėtų tapti tiltu tarp Azijos šalių ir Vakarų Europos. Šiuo metu dažniausiai tik vandeniu į Vakarus patenkantys Rytų valstybių kroviniai netrukus iki Klaipėdos per Rusiją bei Kazachstaną turėtų atkeliauti sausuma.
"Rytų ir Vakarų transporto koridoriuje mes privalome turėti didesnę reikšmę. Klaipėda yra sausumos kelio pabaiga ir tiltas į kitas šalis. Per uostą keliauja Rytų šalių pinigai, todėl dabar tai yra vienas svarbiausių finansinių šalies objektų", - sakė Premjeras.
Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teigimu, artimiausiu metu jis žada derėtis su Rusijos, Kazachstano bei Kinijos transporto ministrais dėl muitinių tarifų suvienodinimo.
"Labai svarbu, kad vežėjams apsimokėtų krovinius iki uosto gabenti sausuma. Kainos muitinėse neturėtu skirtis labai smarkiai. Rusijai taip pat labai naudinga su mumis pasirašyti sutartį. Įgyvendinus sausumos koridoriaus projektą per šią šalį pervažiuotų žymiai daugiau krovininių traukinių", - spaudos konferencijoje sakė ministras.
Vyriausybė neatsisako planų Klaipėdos rajone statyti logistikos centrą. E. Masiulio nuomone, statant centrą svarbiausia neišpirkinėti žemių iš privačių bendrovių - vietos jam bus ieškoma valstybės žemėse.
"Yra nemažai teritorijų, kuriose gali atsirasti naujas logistikos centras užsienio vežėjams. Nors jau dabar steigiama nemažai privačių logistikos centrų, valstybė privalo užimti svarbiausią vietą tarptautinio transporto koridoriaus infrastruktūroje", - mano susisiekimo ministras
Gerinant uosto infrastruktūrą taip pat ketinama atnaujinti krantines, pritaikyti jas naftą ir suskystintas dujas gabenantiems laivams. Moderniose krantinėse prisišvartavę laivai krovinius galės perduoti tiesiogiai iš laivų į tam pritaikytus tiekimo tinklus.