Uostamiesčio valdžiai planuojant tiesti tramvajaus bėgius, kai kurie specialistai sako, kad Klaipėda turėtų įsirengti antžeminį metro.
Pasak dienraščio "Klaipėda", patogūs ir greiti traukiniai keleivius nuo Rimkų iki Girulių nuvežtų per 18 minučių.
Apie galimybę per Klaipėdą besidriekiantį geležinkelį pritaikyti vežti keleivius pirmasis prakalbo naujasis miesto tarybos narys, bendrovės "Mūsų laikas" valdybos pirmininkas Rimantas Cibauskas.
Jo teigimu, projektas išspręstų ir miesto užterštumo problemą, važiuoti metro būtų pigiau ir patogiau. Kol kas bėgiais galėtų riedėti dyzeliniu kuru varomas greitaeigis traukinys. Vėliau metro liniją būtų galima elektrifikuoti - pirkti traukinius, kurie varomi elektra.
"Visas pasaulis eina elektros link. Suprantama, kad nafta dėl objektyvių priežasčių turėtų vis brangti, o elektros kaina stabilizuojasi", - sakė R.Cibauskas.
Kadangi Klaipėda plečiasi rytų link, per miestą lygiagrečiai Šilutės plentui vingiuojantis geležinkelis taptų susisiekimo ašimi.
Lietuvos karo akademijos Inžinerinės vadybos katedros profesorius Algimantas Ambrazevičius teigė, kad toks traukinys išspręstų miesto transporto sistemos problemas. Jo teigimu, Klaipėdos geografinis išsidėstymas yra ypatingas - miestas yra ilgas ir gana siauras.
"Klaipėda - unikalus atvejis. Daugelis pasaulio sostinių antžeminius metro kūrė nuo nulio. O Klaipėda turi jau nutiestą puikią geležinkelio liniją, kurią tereikia pradėti naudoti", - sakė profesorius.
Tokiam projektui įgyvendinti reikia minimalių investicijų: įsigyti kelis žemagrindžius greitaeigius traukinius ir Tilžės gatvėje pastatyti viaduką.
A.Ambrazevičiaus nuomone, nestabdant esamo judėjimo, sukurti ekologišką, tylią, modernią Klaipėdos transporto sistemą galima per 3-5 metus.
Tačiau miesto valdžia kol kas gyvena kelerių metų senumo idėja Klaipėdoje nutiesti tramvajui pritaikytus bėgius. Toks siekis numatytas ir strateginiame miesto plane.